Vandaag m'n zwarte weer opgehaald bij GH, na zijn reguliere 20k km-beurt. Gisteren geen tijd gehad, zat met m'n nieuwe collega's in het Rotterdamse gezellig te eten na een architectonische dag in Utrecht en Rotterdam. Vandaag eerst met de XJ6 Diversion naar Amsterdam, daarna de zwarte opgehaald. Kan nog 4k km uit de Avon bandjes halen, volgens GH, dus dat is niet verkeerd. Verbruik naar Amsterdam schommelt rond de 1:18
, dankzij de trajectcontrole op de A2. Binnendoor gaat het er toch wat rapper aan toe, als de ruimte het toelaat.
't Had dinsdag al weer bal kunnen zijn. Een auto kwam voor de oprit bij de rotonde van Breukelen zonder richting aan te geven uit de rechterrij naar de linker, toen ik ter hoogte van zijn kofferklep zat. Vol blokkerend gleed ik in eerste instantie over de natte weg op 20 cm links van het achterwiel, eer ik op tijd de remmen los liet, voordat ik de berm ingedrukt werd, en vervolgens wat minder krachtig kneep en beter remde. De white-van-men achter me zullen wel gedacht hebben
. Die oetl*l heeft me niet eens gezien of gehoord, laat staan gemerkt, dat ik daar reed. Ik zag het in gedachten al weer gebeuren... Gelukkig had die engel weer plaatsgenomen op m'n helm, sinds ik naar Amsterdam rij, dus nothing happened!
Dit weekend gaan de Akra-killers er uit en m'n ingekorte Berry's er in. Kijken wat het effect is en anders gaat er nog meer af. En we gaan op voor een Valk Motive Plug & Play-toeter(s) van pakweg 115 dB. Standaard gaat het niet meer worden. Drive safely!
Greetz, kowalski.