Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084598 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2175 Gepost op: 11 maart 2016, 13:07:48 »
Tja, de belgische ... "eigen schuld, dikke bult" zoals mijn vrouw wist te zeggen, en ze heeft nog gelijk ook (maar hou dit tussen ons, hé).

Daar hebben wij 'ollanders natuurlijk niets aan.  >:( Maar ik heb begrepen dat er de hele week controles zijn op de A16, dus even vol gas naar Rotterdam op en neer dat is voor jou maar een stukkie. En het wordt mooi motor weer de komende dagen!  ;)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2176 Gepost op: 13 maart 2016, 18:15:18 »
"Zou het kunnen dat ik bij het vullen  teveel zuur erin gekiept heb en dat dat nu eruit gedrukt is door het opladen of dat er druk opgebouwd is door het opladen?"

Had jij niet extra zuur in je accu gekieperd toen je hem nieuw gekocht hebt omdat de platen niet onder stonden?
Kan zijn dat ik dit van iemand anders gelezen heb.
Als er teveel zuur inzit, ergo teveel vloeistof, is er te weinig ruimte voor de gassen....
En dan gaat het ergens naar buiten.

Kan me niet voorstellen dat de Optimate dit veroorzaakt (als deze niet defect is)

Ja dat was ik,die had gevuld tot de platen onder "water" stonden. Ik heb vandaag nog eens gekeken,het zuur is ergens helemaal boven eruit gekomen.Waarschijnlijk  uit die vuldopjes en naar alle 2 de zijdes gestroomd.Het hele "matje" rond de accu zit vol zout.Ik heb de stofzuiger al gepakt om het zout op te zuigen zodat het niet onder in het frame terecht komt.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2016, 18:17:25 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2177 Gepost op: 27 maart 2016, 20:32:18 »
vandaag even naar Volendam geweest. Giuseppe van de Italiaanse club was met zijn gezin daar. Is even een paar dagen met de camper ons landje aan het verkennen  8) ff bij gekletst, over het EOD gehad en samen wat gegeten. Was super gezellig  ;D





Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2178 Gepost op: 27 maart 2016, 21:31:43 »
Zo te zien heeft hij een leuke vrouw, maar zeker geen Italiaanse.
Hun zoon is al wat ouder zie ik...... ::) ::)
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2016, 21:34:26 door Zap »
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2179 Gepost op: 28 maart 2016, 08:11:48 »
Zo te zien heeft hij een leuke vrouw, maar zeker geen Italiaanse.
Hun zoon is al wat ouder zie ik...... ::) ::)


fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2180 Gepost op: 30 maart 2016, 17:17:34 »
Vandaag de moto opgehaald in Zaventem. Ik werkte de dag van de aanslagen (werk voor Aviapartner, een afhandelaar), twee verdiepingen eronder. Zelf enkel aanslag gehoord en gevoeld door trillingen in gebouw maar geen miserie gezien gelukkig.

Sindsdien was alles hermetisch afgesloten, mijn spullen lagen ook nog binnen (moto pak, sleutels, portefeuille etc). Het werd dus wel tijd om een poging te wagen via een geïmproviseerde manier om hem te recupereren want via de reguliere weg lukte het nog niet om binnen te geraken.

Deze week in de plaats daarvan 600 km gereden met reserve moto van mijn broer (BMW f650 met het 800cc twin blok).
Wat een aanpassing om terug op de mt01 te kruipen! Alles leek even super zwaar, vooral sturen, schakelen, koppelen. Was het al vergeten :-).

De f650gs is echt een super lichtvoetige moto, reed erg gemakkelijk, en toch verrassend stabiel op autostrade. Verlichting was veel beter dan op Mt01, en handvatverwarming is toch echt een godsgeschenk soms, constant op gehad.
Voor de rest is hij wel een pak saaier natuurlijk, mist karakter.  Zou een dergelijk soort motor dus nooit als vervanger overwegen, (ik wil ook helemaal geen vervanger), maar als praktische moto erlangs miss wel, alhoewel dat nu zeker niet nodig is.


eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2181 Gepost op: 31 maart 2016, 14:26:40 »
Vandaag de moto opgehaald in Zaventem. Ik werkte de dag van de aanslagen (werk voor Aviapartner, een afhandelaar), twee verdiepingen eronder. Zelf enkel aanslag gehoord en gevoeld door trillingen in gebouw maar geen miserie gezien gelukkig.

Dan heb je veel geluk gehad.
Dat zal in de toekomst  paniek geven als een sukkel z'n koffer onbeheerd ergens laat staan.
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2182 Gepost op: 31 maart 2016, 15:42:42 »
....werk voor Aviapartner ...
is een klant van me  ;D paar keer contact met ze gehad, Jonathan Baldewijns en Kristel de Keyser.
Zij huren bij ons altijd een half jaar lang een compressor voor het de-icen. De vorst is nu voorbij dus zal binnenkort wel weer terug komen.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2183 Gepost op: 31 maart 2016, 20:11:05 »
Wat een aanpassing om terug op de mt01 te kruipen! Alles leek even super zwaar, vooral sturen, schakelen, koppelen. Was het al vergeten :-).

Als het sturen zwaar gaat wordt het misschien tijd om je balhoofdlagers te vervangen!  ;)
Idem als het schakelen zwaar gaat. Beter is het om een schakelsetje te monteren met naaldlagers, Rizoma, Sato etc. dan schakelt de MT-01 ineens bijna vanzelf  8)
Zwaar koppelen is echter weinig aan te doen met zulke zware koppelingsveren.

De f650gs is echt een super lichtvoetige moto, reed erg gemakkelijk, en toch verrassend stabiel op autostrade. Verlichting was veel beter dan op Mt01, en handvatverwarming is toch echt een godsgeschenk soms, constant op gehad.

Wordt misschien tijd voor Xenon verlichting! Bijna twee keer zoveel licht als Halogeen!  8)
Handvat verwarmingssetje kan ook op een MT-01!  ::)

Maar ik begrijp je enthousiasme voor de BMW F650gs wel. Mijn vrouw rijdt BMW RnineT en als ik de kans krijg....... ::)

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2184 Gepost op: 02 april 2016, 01:38:36 »
....werk voor Aviapartner ...
is een klant van me  ;D paar keer contact met ze gehad, Jonathan Baldewijns en Kristel de Keyser.
Zij huren bij ons altijd een half jaar lang een compressor voor het de-icen. De vorst is nu voorbij dus zal binnenkort wel weer terug komen.

jongens wat is de wereld klein.
huurt aviapartner schiphol bij jullie of ook wij in brussel?

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2185 Gepost op: 02 april 2016, 01:42:38 »
Wat een aanpassing om terug op de mt01 te kruipen! Alles leek even super zwaar, vooral sturen, schakelen, koppelen. Was het al vergeten :-).

Als het sturen zwaar gaat wordt het misschien tijd om je balhoofdlagers te vervangen!  ;)
Idem als het schakelen zwaar gaat. Beter is het om een schakelsetje te monteren met naaldlagers, Rizoma, Sato etc. dan schakelt de MT-01 ineens bijna vanzelf  8)
Zwaar koppelen is echter weinig aan te doen met zulke zware koppelingsveren.

De f650gs is echt een super lichtvoetige moto, reed erg gemakkelijk, en toch verrassend stabiel op autostrade. Verlichting was veel beter dan op Mt01, en handvatverwarming is toch echt een godsgeschenk soms, constant op gehad.

Wordt misschien tijd voor Xenon verlichting! Bijna twee keer zoveel licht als Halogeen!  8)
Handvat verwarmingssetje kan ook op een MT-01!  ::)

Maar ik begrijp je enthousiasme voor de BMW F650gs wel. Mijn vrouw rijdt BMW RnineT en als ik de kans krijg....... ::)

omtrent balhoofdlagers: dat is het zeker niet, die zijn samen met installatie van de hyperpro's (die moeten miss wel eens door professional worden afgesteld.. werd tone niet gedaan hier in belgie, vond ik erg spijtig, heel haastig en onzurgvuldig (stuur werd ook compleet gedraaid terug vastgezet, stel je voor) vervangen. dat is maar een dikke 10.000 km geleden. lekten ook toen niet.

het origineel stuur van de mt01 is natuurlijk wel vrij smal, dat doet al best veel qua zwaar sturen (na 5 minuten was ik het weer helemaal gewoon hoor!), het extra gewicht ook natuurlijk.  en de f650 staat er ook gewoon voor bekend super lichtvoetig te zijn.

omtrent verlichting: ik heb met de afstelling zitten spelen, het is niet de hoeveelheid licht maar de reikwijdte, ik weet niet hoe het komt maar zelfs op de hoogste stand schijnt mijne maar een aantal meter voor de moto, echt niet ver, zeker aan 120 op donkere autostrades (ja hoor, tegenwoordig staan de lichten hier soms ook uit! :-)). xenon zou gewoon die zelfde oppervlakte helderder maken, maar dat lost het probleem niet op. waar mogelijk zet ik groot licht aan, dat lost alles prima op natuurlijk.

hoe het komt dat die niet verder reikt weet ik niet, miss lamp fitting wat krom ofzo op mijne?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2186 Gepost op: 02 april 2016, 14:17:18 »
omtrent balhoofdlagers: dat is het zeker niet, die zijn samen met installatie van de hyperpro's (die moeten miss wel eens door professional worden afgesteld.. werd tone niet gedaan hier in belgie, vond ik erg spijtig, heel haastig en onzurgvuldig (stuur werd ook compleet gedraaid terug vastgezet, stel je voor) vervangen. dat is maar een dikke 10.000 km geleden. lekten ook toen niet.

Dan zou ik maar eens een afspraak maken bij Hyperpro Werkendam!!!

het origineel stuur van de mt01 is natuurlijk wel vrij smal, dat doet al best veel qua zwaar sturen (na 5 minuten was ik het weer helemaal gewoon hoor!), het extra gewicht ook natuurlijk.  en de f650 staat er ook gewoon voor bekend super lichtvoetig te zijn.

Er zit een verschil tussen het zwaar draaien van je stuur (lagers!!!!) en het zwaar insturen van je MT dit heeft meer te maken met het gewicht van je MT en van de afstelling van je vering! (geometrie)
Voor alle twee de problemen afspraak maken met Hyperpro Werkendam.

omtrent verlichting: ik heb met de afstelling zitten spelen, het is niet de hoeveelheid licht maar de reikwijdte, ik weet niet hoe het komt maar zelfs op de hoogste stand schijnt mijne maar een aantal meter voor de moto, echt niet ver, zeker aan 120 op donkere autostrades (ja hoor, tegenwoordig staan de lichten hier soms ook uit! :-)). xenon zou gewoon die zelfde oppervlakte helderder maken, maar dat lost het probleem niet op. waar mogelijk zet ik groot licht aan, dat lost alles prima op natuurlijk.

hoe het komt dat die niet verder reikt weet ik niet, miss lamp fitting wat krom ofzo op mijne?

Zit je lamp wel goed in de fitting?
Zit je koplamp wel goed gemonteerd?
De bevestiging van de koplamp is nogal krap, en er zit zomaar iets scheef.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2187 Gepost op: 06 april 2016, 18:28:03 »
Vanochtend vroeg ff op en neer naar Duitsland gereden...frame afleveren van de Stage 3 die ik ruim 3 jaar geleden gekocht heb en inmiddels in onderdelen heb verkocht  ;D Soms heb je er mensen bij die denken dat ze een koopje hebben  :P Die Duitser wilde perse een MT-01, BMW verkocht maar net niet genoeg geld om een MT-01 te kopen. Heeft toen maar een schade MT gekocht voor 3000,- ! Voorvork bij Joejoe gekocht voor 850,- , frame van mij voor 1100,- , koplamp voor 250,- en bleek dat ie van Martijn een velg had gekocht voor 275,-  ;D Er moet nog genoeg vervangen worden...hendels, kapjes, teller (?), vloeistofpotjes, tank....alles ombouwen, spuiten, naar Dekra en TÜV....word een dure MT    :o

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2188 Gepost op: 08 april 2016, 14:48:23 »
Klopt, velg had hij van mij gekocht. Had nog een nieuwe liggen. Maar dat word niet echt goedkoop zo nee... :P

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2189 Gepost op: 09 april 2016, 08:54:25 »
Zo meteen naar Van Meel in Made, nieuwe XSR900 is binnen en dat is mijn meug! Gelijk vragen voor een testritje. Deze voormiddag blijft het nog mooi weer voor een ritje ... ;-)
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/