Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1091514 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #255 Gepost op: 05 november 2012, 21:35:02 »
@baci ;D  ;)

@M2eland
Leuk hè een stukkie terrein rijden met vrouw en kinderen, zou je eens met een groep voor een weekje of weekend moeten proberen.

bv. Met man en macht proberen je auto op het pad en bij de afgrond weg te houden ergens in Hongarije!



of een afdaling van ver over de 100% af of op gaan.



of een paar kilometer door eeen rivier rijden in Noorwegen



of rotsklimmen in Wales



of twee maanden geleden moddersporen uitdiepen in Frankrijk







Ik had ook een uitnodiging van Landrover, heb er echter geen gebruik van gemaakt.

Maar als je aangestoken wordt door het 4wd virus is er geen weg terug. ;)

M2eland

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #256 Gepost op: 06 november 2012, 06:33:18 »
Ja BS, het is echt heel tof. Inderdaad als het moeilijk begint te worden is het pas echt leuk. Hoe los je het probleem op, hoe creatief ben je op zo'n moment? Of nog na een uur klooien. Ik heb echt genoten, dit is niet de laatste keer. Nooit verwacht, had het eigenlijk voor Willeke gedaan om de auto beter te leren kennen. Maar die is haar auto nu met enige regelmaat kwijt en krijgt hem zeer smerig terug. Hoewel, die vond het zelf ook helemaal top en gaat vast mee. Ze  ging ook van de meest stijle hellingen naar beneden (was echt trots op haar). Ook top om met een groep vrienden te doen. Je moet echt als team werken om uit de "ellende" te komen. Gave foto's trouwens.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #257 Gepost op: 06 november 2012, 15:28:01 »
dom dom dom dom
mijn ego is eraan.
na 10.000 mt kms the bike op een kant gelegd.

vertrok half verdwaasd na nachtshiftje op mijn werk (studentenjob) met De typische grote fout, schijfremslot er nog in...
kon hem niet houden natuurlijk.

Resultaat,... spiegel rechts los en geplooid (en het lijkt alsof de throttle wat minder los draait, maar denk dat ik het me inbeeld), crashpad beetje bekrast, en enige echte schade, zilveren uiteinden van omkapping van uitlaat gebroken en eraf, het zwarte stuk is niet beschadigd.

AAAARGH ik kon mezelf iets aandoen, stond 2 minuten ervoor nog naar het slot te kijken.

overigens eens een keer lang doorgereden met lege tank lichtje aan, 14,05 l getankt, 240 km gedaan.

Dennis

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #258 Gepost op: 06 november 2012, 15:32:54 »
klote man, ik heb het ook een keer gehad, maat van me stond naast me, en kon me gelukkig opvangen.. had alleen een tik in mn remschijf..
suc6 met de schade!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #259 Gepost op: 06 november 2012, 17:29:23 »
dom dom dom dom
mijn ego is eraan.
na 10.000 mt kms the bike op een kant gelegd.

vertrok half verdwaasd na nachtshiftje op mijn werk (studentenjob) met De typische grote fout, schijfremslot er nog in...
kon hem niet houden natuurlijk.

Resultaat,... spiegel rechts los en geplooid (en het lijkt alsof de throttle wat minder los draait, maar denk dat ik het me inbeeld), crashpad beetje bekrast, en enige echte schade, zilveren uiteinden van omkapping van uitlaat gebroken en eraf, het zwarte stuk is niet beschadigd.

AAAARGH ik kon mezelf iets aandoen, stond 2 minuten ervoor nog naar het slot te kijken.

overigens eens een keer lang doorgereden met lege tank lichtje aan, 14,05 l getankt, 240 km gedaan.

Tja, dat is jammer, maar de schade valt nog mee, en gelukkig heb je zelf niets geknakt of gebroken. (behalve je ego dan  ;D)
We hebben het er hier op het forum al eens over gehad zie het topic "Ik lag dubbel...."

Nu weet je gelijk het nut van crash-pads, het hadden ook bekraste en gedeukte uitlaatbochten kunnen zijn.
Uitlaatringen heb ik niet meer, voor de spiegels moet je even opgeven welk type, kan ik zoeken of ik nog iets heb.
Als het standaard spiegels zijn heeft Bart er ook nog 32,5 paar liggen.  ;D

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #260 Gepost op: 06 november 2012, 17:50:25 »
spiegel zijn raar maar waar niet kapot, zelfs niet gebroken, het zijn bar ends van rizoma.

ik denk alleen dat er door de slag iets intern is geplooid, ik kan ze nog wel los en vast schroeven, maar ik kan zelf het binnenwerk plooien, en in bepaalde standen is de speling van de 'gaskraan' heel stroef als de spiegel vast is gezet, dat is natuurlijk wel wat gevaarlijk. ongewenst cruise control...
ik moet hem dus eerst mooi rechttrekken vanbinnen, en dan vastschroeven ,lijkt me gelukt.

de ring vervang ik wel, stelt niks voor. voor de rest is er helemaal niets te zien, zelfs niet aan pedaaltjes ofzo, enigste contactpunten zijn dus stuur, uitlaatring en crashpad.

claxonhouder is aangekomen. mooi ingepakt, nu nog eens installeren. thanks bart


kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #261 Gepost op: 06 november 2012, 18:07:08 »
Sh*t, Ward, net zoals big 1679 zegt, ik ben daar ook als de dood voor en tot nog toe werkt dat gele koord voorbeeldig om me te blijven herinneren aan dat slot. Ik heb het met de Aprilia RS50 gehad in het fietsenhok van ons toenmalig kantoor en wist hem ternauwernood te houden, terwijl ik er naast liep. Vandaar dat ik dat gele koord meteen kocht, toen ik het slot voor mijn Bulldog kocht. Gelukkig - ja, het blijft rotvervelende schade - valt het mee en zoals BS zegt, gelukkig geen bochten. Die vervangingsringen voor de valdoppen vallen qua kosten in het niet bij die bochten, net als die ringen voor je uitlaat. Stuur is vervelender, maar daar zal ene B. uit V. ook nog wel wat oplossingen voor hebben, mocht dat nodig zijn. Met behulp van dit forum is het waarschijnlijk in no time weer te herstellen voor redelijke vriendenprijsjes ;) . With al little help from my friends, zongen ze al lang geleden. Hou ons op de hoogte!

Greetz, kowalski.

P.S. Deuken in ego's groeien vanzelf weer vlak en uitgedeukt.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #262 Gepost op: 06 november 2012, 18:36:07 »
thanks!
ja het stelt allemaal niet veel voor natuurlijk, zelfs het stuur niet, ben er gewoon mee naar huis gereden en niets gemerkt.
voor enkele 'tientjes' is dat allemaal origineel herstelt.

ik ben gewoon geïrriteerd omdat ik zo 'afwezig' ben en mijn concentratie verlies.
ik zie me nog in staat de gele kabel er een keer vergeten op te doen en het dan weer voor te hebben. misschien moet ik toch koffie beginnen te drinken :-).
« Laatst bewerkt op: 06 november 2012, 19:33:57 door fujin »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #263 Gepost op: 06 november 2012, 19:38:00 »
@BS, dat je die Touareg al afgeragd had wist ik al ...maar nu heeft zelfs die nieuwe Discovery er al aan moeten geloven zie ik  ;D 8) 8) 8)

@Fujin, shit happens  >:( Is mij ook een keer overkomen met mijn vorige motor! Had ruzie met mijn vorige werkgever en ben boos de zaak uitgestapt, op mijn motor gesprongen en weg gereden.......30 cm  :P gelukkig toen geen schade omdat de laag bij de grond hangende chopper op mijn been bleef hangen.....wel beetje blauw bovenbeen  :P Die gele kabel gebruik ik niet...vergeet die telkens eraan te hangen en neemt alleen maar plek in beslag  ;)
Mocht je nog iets nodig hebben....ik heb nog een aantal Akra ringen en nog een set zwarte alu ringen. Spiegels, stuurgewichten en stuur heb ik ook nog genoeg  ;)

@ Dennis, die tik in je remschijf was waarschijnlijk duurder dan de schade die Fujin heeft  :'(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #264 Gepost op: 06 november 2012, 20:21:31 »
Remvloeistofpotje nog verwijderen...dan heb je nog meer ruimte  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #265 Gepost op: 06 november 2012, 20:54:19 »
Ik gebruik die achterrem wel......bergaf een haarspeld dwars nemen om Ollie en Lage Giering bij te houden.  ::)
« Laatst bewerkt op: 06 november 2012, 20:58:32 door Zap »
I'd rather be riding

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #266 Gepost op: 06 november 2012, 21:14:41 »
Nee, Zap doet het dwars met de achterrem ;) . Als ik die beelden weer zie, roep ik elke keer weer in mijn hoofd: die ga je niet halen, die bocht! En elke keer lukt het hem toch weer  ;) ::) . Check z'n filmpje van Hermelvaart 2012 maar eens.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #267 Gepost op: 06 november 2012, 21:19:55 »


Deze gast doet het ook.........na de slalom bij het keren........

Hoe vaak zou het misgegaan zijn ?
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #268 Gepost op: 06 november 2012, 21:32:23 »
Ik gebruik die achterrem wel......bergaf een haarspeld dwars nemen om Ollie en Lage Giering bij te houden.  ::)

 ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #269 Gepost op: 06 november 2012, 23:46:01 »
Je ziet wel dat hij nog veel moet leren :-[

Wie niet  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!