Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084447 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #675 Gepost op: 22 juli 2013, 19:47:56 »
Vandaag de compressie gemeten en met de endoscoop even naar binnen gekeken. Geen rare dingen te zien, maar de compressie was wel wat lager dan volgens het boekje zou moeten. vreemde is dat ie bij beide cylinders wel precies gelijk is  :-\
na een paar drupjes olie bij gooien steeg ie ook bij beide evenveel.

Waarschijnlijk is er een klep krom, dus ik ga geen risico nemen en we gaan het blok eruit halen om te kijken wat er precies mis is. Dan komt er dus gelijk de Stage 3 kit in. Word allemaal pas na mijn vakantie, dus volgende week neem ik de zilveren mee naar Spanje  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #676 Gepost op: 22 juli 2013, 20:02:33 »
Ik ben echt benieuwd wat het is......

Ik heb nog 2 weken vakantie te gaan. Super bergpassen gereden in de Pyreneeën. Elke dag is het feest.  :D
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #677 Gepost op: 24 juli 2013, 16:37:34 »
Ik ben echt benieuwd wat het is......

Ik ben ook benieuwd Mark !

Ik heb nog 2 weken vakantie te gaan. Super bergpassen gereden in de Pyreneeën. Elke dag is het feest.  :D

Zo voel ik me ook elk jaar, elke dag feest in de bergen 8) Als je terug komt heb je niet eens meer zin om hier te rijden...althans dat heb ik  :-\

Vandaag mijn verzekering van de ene op de andere motor over gezet. De ene uit de schorsing gehaalt en de andere erin .
De verzekeringsmaatschappij doet hier niet zo moeilijk over om de verzekering over te zetten, maar RDW gaat hooguit akkoord met een paar dagen. Vandaar dat ik de mijne heb laten schorsen.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #678 Gepost op: 24 juli 2013, 20:48:05 »
Vandaag de compressie gemeten en met de endoscoop even naar binnen gekeken. Geen rare dingen te zien, maar de compressie was wel wat lager dan volgens het boekje zou moeten. vreemde is dat ie bij beide cylinders wel precies gelijk is  :-\
na een paar drupjes olie bij gooien steeg ie ook bij beide evenveel.

Waarschijnlijk is er een klep krom, dus ik ga geen risico nemen en we gaan het blok eruit halen om te kijken wat er precies mis is. Dan komt er dus gelijk de Stage 3 kit in. Word allemaal pas na mijn vakantie, dus volgende week neem ik de zilveren mee naar Spanje  ;)

Heeft jouw monteur (de beste van NL)  eraan gedacht, dat er een decompressie-mechanisme op de MT01 zit.
Als je op de startknop drukt, gaat er ook stroom naar de spoel van dit systeem en wordt een klep van elke cilinder ietsje opengedrukt, zodat je niet de volle compressie hebt.
Dit systeem zit erop , zodat de startmotor de boel wat makkelijker rond draait.
Wil je de volle compressie meten, zul de stekker van die spoel uit mekaar moeten trekken.
Ik heb zo'n idee dat ie dat over het hoofd heeft gezien.

Bij 1 klep scheef zou je verschil in compressie moeten hebben tussen de beide cilinders, dat is niet het geval.

« Laatst bewerkt op: 24 juli 2013, 20:51:05 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #679 Gepost op: 25 juli 2013, 06:55:52 »
vraagje, nooit bij stilgestaan eerder.
heeft iedere mt01 dat rood flikkerend alarm lichtje wanneer de moto geparkeerd staat? ik heb geen alarmsysteem maar wel rood lichtje in mijn 'dashboard'.

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #680 Gepost op: 25 juli 2013, 09:11:58 »
vraagje, nooit bij stilgestaan eerder.
heeft iedere mt01 dat rood flikkerend alarm lichtje wanneer de moto geparkeerd staat? ik heb geen alarmsysteem maar wel rood lichtje in mijn 'dashboard'.
De mijne wel ;)
Startonderbreker actief  ???

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #681 Gepost op: 25 juli 2013, 11:22:00 »
vraagje, nooit bij stilgestaan eerder.
heeft iedere mt01 dat rood flikkerend alarm lichtje wanneer de moto geparkeerd staat? ik heb geen alarmsysteem maar wel rood lichtje in mijn 'dashboard'.
De mijne wel ;)
Startonderbreker actief  ???

Klopt helemaal.  ;) overigens stopt het lampje na 24 uur met knipperen.
"Silence is better than Bullshit"


fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #682 Gepost op: 25 juli 2013, 12:40:55 »
vraagje, nooit bij stilgestaan eerder.
heeft iedere mt01 dat rood flikkerend alarm lichtje wanneer de moto geparkeerd staat? ik heb geen alarmsysteem maar wel rood lichtje in mijn 'dashboard'.
De mijne wel ;)
Startonderbreker actief  ???

ohla hebben onze moto's een startonderbreker, wist ik zelfs niet. :-)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #683 Gepost op: 25 juli 2013, 23:36:01 »
Vandaag de compressie gemeten en met de endoscoop even naar binnen gekeken. Geen rare dingen te zien, maar de compressie was wel wat lager dan volgens het boekje zou moeten. vreemde is dat ie bij beide cylinders wel precies gelijk is  :-\
na een paar drupjes olie bij gooien steeg ie ook bij beide evenveel.

Waarschijnlijk is er een klep krom, dus ik ga geen risico nemen en we gaan het blok eruit halen om te kijken wat er precies mis is. Dan komt er dus gelijk de Stage 3 kit in. Word allemaal pas na mijn vakantie, dus volgende week neem ik de zilveren mee naar Spanje  ;)

Heeft jouw monteur (de beste van NL)  eraan gedacht, dat er een decompressie-mechanisme op de MT01 zit.
Als je op de startknop drukt, gaat er ook stroom naar de spoel van dit systeem en wordt een klep van elke cilinder ietsje opengedrukt, zodat je niet de volle compressie hebt.
Dit systeem zit erop , zodat de startmotor de boel wat makkelijker rond draait.
Wil je de volle compressie meten, zul de stekker van die spoel uit mekaar moeten trekken.
Ik heb zo'n idee dat ie dat over het hoofd heeft gezien.

Bij 1 klep scheef zou je verschil in compressie moeten hebben tussen de beide cilinders, dat is niet het geval.
Helemaal met  Jo eens!  8)

Als je problemen hebt met je kleppen zijn het je uitlaat kleppen en komt het doordat je te lang hebt  gereden met een te arm mengsel, doordat je zonder dempers in je uitlaat hebt gereden!
Waarvoor ik je al eens gewaarschuwd hebt.

Succes met je zilvere MT01

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #684 Gepost op: 26 juli 2013, 13:25:16 »
...doordat je te lang hebt  gereden met een te arm mengsel, doordat je zonder dempers in je uitlaat hebt gereden!
Waarvoor ik je al eens gewaarschuwd hebt.


Zolang ik de stage 2 erop heb zitten, en dat is al een jaar of 3, rijd ik altijd met dempers erin.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #685 Gepost op: 26 juli 2013, 21:36:52 »
Ik denk dat er helemaal niks mis is binnenin de cilinders, de monteur heeft alleen vergeten of weet niet, dat er minder compressie is door dat decompressiesysteem. Als er een compressieverschil zou zijn tussen beide cilinders, zou ik me pas zorgen gaan maken, maar de compressie is bij beide cilinders gelijk.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #686 Gepost op: 26 juli 2013, 23:15:00 »
...doordat je te lang hebt  gereden met een te arm mengsel, doordat je zonder dempers in je uitlaat hebt gereden!
Waarvoor ik je al eens gewaarschuwd hebt.


Zolang ik de stage 2 erop heb zitten, en dat is al een jaar of 3, rijd ik altijd met dempers erin.

Dacht het niet!  :P

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #687 Gepost op: 27 juli 2013, 14:52:42 »
Sinds mei 2011 zijn de killers er niet meer uit geweest Wouter,toen was ik bij Hilltech. daarvoor heb ik heel even zonder gereden  ;) Dus dat kan nooit de reden zijn !
En wat betreft het compressiesysteem, dat wist hij echt wel. Het beste is een cylinder lektest. Die word op druk gezet en mag dan niet aflopen. Compressietest meet in het begin heel snel even een piek, voordat dat systeem inschakelt.
Dat beide cylinders hetzelfde aangeven baart me dus ook geen zorgen. Maar toch heeft ie ergens een probleem, en om dat te vinden gaat het blok open. Vanaf 1800RPM begint zelfs de wijzer van de toerenteller te vibreren  >:(

BTW, iemand die al jaren  bij Yamaha Europa werkt zal toch best wel weten waar hij mee bezig is  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2013, 14:56:02 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #688 Gepost op: 27 juli 2013, 21:54:44 »
Ik ben vandaag de hele dag met de Duitsers onderweg geweest in de Eifel.

Een babbeltje gemaakt met waarschijnlijk de MT01-wereldkampioen, hij had de teller op 170.000km staan.
Met de Gruppe 2 ging het een stuk rapper, daardoor met de demper een keer flink over het asfalt geschraapt, dan knijp je toch een poosje met de poeppert, in de bochten naar rechts. ;)
Volgende keer weer met een rustige groep, want je ziet zo niks van de omgeving.
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #689 Gepost op: 27 juli 2013, 22:05:26 »
Ik ben vandaag de hele dag met de Duitsers onderweg geweest in de Eifel.

Een babbeltje gemaakt met waarschijnlijk de MT01-wereldkampioen, hij had de teller op 170.000km staan.
Met de Gruppe 2 ging het een stuk rapper, daardoor met de demper een keer flink over het asfalt geschraapt, dan knijp je toch een poosje met de poeppert, in de bochten naar rechts. ;)
Volgende keer weer met een rustige groep, want je ziet zo niks van de omgeving.

 :o :o met de demper van een mt-01 over de grond??? hoe doe je dat?? heavy shit!

170k is wel zeer impressionant.
vertelde hij iets over zijn ervaringen op dat vlak? origineel blok? revisies? serieuze reparaties/kosten gehad of volledig bullet proof?

1700 x 6 = 10200 liter benzine erdoor gejaagd met die mt01 en een banden set of 20 , zot :-).