Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1090997 keer)

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #975 Gepost op: 30 november 2013, 16:11:17 »
Dank je. Kleur van de tank is idd ook nog een optie.

En ja MARCEL ik zal ook over de gele randjes nadenken.  :P ;D 8)

Super mooie mt, alleeen die........inderdaad...... :P :P 8)
"Silence is better than Bullshit"


kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #976 Gepost op: 30 november 2013, 16:25:21 »
@fujin: Ja, mooie service, maar dat is dan ook gedaan om extra werk binnen te halen en niet alleen als service naar de (vaste) klanten toe, maar zeker ook om nieuwe binnen te halen. Nou zag de mijne er inmiddels ook verschrikkelijk uit, dus dat zal ook geen pretje geweest zijn om daar aan te werken, vandaar de schoonmaakbeurt, schat ik zo. Bovendien, Goedhart is wel een goede garage, maar dat zie je ook wel terug in de kosten. Maar kwaliteit is ook wat waard.
Ik heb een Optimate III druppellader vlak naast de motor op de muur gemonteerd in de garage, dus da's even aanklikken in de stekker en laden maar. Luxe, dat geef ik toe, maar daardoor staat de auto het hele jaar buiten, 4 fietsen en een motor nemen die ruimte in.
Kosten weet ik nog niet, hij was de werkplaatsbon vergeten ;), die krijg ik nog over de post, maar dat laat ik je nog wel weten. Had er nog een lakstift bij gevraagd, vanwege een steenslag plekje op de tank. Met al die regen en pekel gaat dat meteen verkeerd de komende tijd.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #977 Gepost op: 30 november 2013, 16:41:34 »
aan het twijfelen of ik nu teveel rockslate kleur(blauw) heb weggehaald.
denk dat ik mischien het originele voorspatbord terug zet.

https://www.dropbox.com/s/rep5k8x7rvuxb3m/2013-11-30%2009.49.11.jpg

wat denken jullie?

Houden zo Martijn, SUPER mooi  8) Hij lijkt nu op die van Paul C !

Juist die ene kleurnuance van de tank is mooi. Zelfde vind ik bij Zap, de Silver Sand met dat oranje, subtiel gedaan  8)

En het alternatief, de tank onder een complete carbon cover?  ;)


Dat ziet er niet uit, is too much carbon !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #978 Gepost op: 30 november 2013, 21:45:20 »
aan het twijfelen of ik nu teveel rockslate kleur(blauw) heb weggehaald.
denk dat ik mischien het originele voorspatbord terug zet.

https://www.dropbox.com/s/rep5k8x7rvuxb3m/2013-11-30%2009.49.11.jpg

wat denken jullie?

Persoonlijk zou ik niet voor een carbon tank gaan, eerder een gele streep op je blauwe tank trekken (laten bijspuiten dus). Zo kun je toch een mooi kleurschema van zilver/blauw/geel met wat carbon stukken goed in evenwicht krijgen. Alleen zo'n streep ( of dubbele dunne streep, zelfde dikte als op velg?)  kost volgens mij niet de hoofdprijs...

En andere pinkers, en voorvorkbeschermers van een RP 18 erop, die zijn veel mooier :)

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #979 Gepost op: 01 december 2013, 00:17:50 »
MT01 aan de lader gehangen (doe ik normaal nooit, maar ding heeft sinds September maar keer of 10 gereden (veel buitenland en studentenjobs op locatie die sneller en makkelijker met fiets bereikbaar is)). Hoop de levensduur wat te verlengen daar hij volgens mij nog altijd de eerste batterij heeft.

In handleiding van Optima staat dat je beter batterij afkoppelt, wat ik vorige keer, lang geleden ondertussen, niet heb gedaan zonder problemen. Ook online wordt het niet overal als noodzakelijk bestempeld.

Het viel me echter wel op dat nu, tijdens het laden, het alarm -achtig rood knipperlichtje in het dashboard niet meer flikkert.
Hoe verklaar ik dit? Toch iets met het niet afkoppelen te maken?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #980 Gepost op: 01 december 2013, 00:39:51 »
Dat lampje is het startonderbreker alarm!
Gaat altijd uit na verloop van tijd als je je MT niet gebruikt.
Beetje energie besparing door de ECU  :D

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #981 Gepost op: 01 december 2013, 01:05:53 »
Dat lampje is het startonderbreker alarm!
Gaat altijd uit na verloop van tijd als je je MT niet gebruikt.
Beetje energie besparing door de ECU  :D



serieus? dat is me nog nooit opgevallen.
hoe lang blijft dat werken na afzetten motor dan?  laatste keer dat motor aan was was ongeveer 40 uur geleden.
bedankt voor de late en duidelijke reactie

EDIT: na 3 uur gaan kijken en de Optima was groen dus batterij al weer prima.
Veronderstel dat de staat van de batterij dus nog wel goed is. (ken niet veel van electronica, maar heel erg ontladen was hij dus niet)
« Laatst bewerkt op: 01 december 2013, 03:09:21 door fujin »

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #982 Gepost op: 01 december 2013, 03:57:31 »
aan het twijfelen of ik nu teveel rockslate kleur(blauw) heb weggehaald.
denk dat ik mischien het originele voorspatbord terug zet.

https://www.dropbox.com/s/rep5k8x7rvuxb3m/2013-11-30%2009.49.11.jpg

wat denken jullie?

Persoonlijk zou ik niet voor een carbon tank gaan, eerder een gele streep op je blauwe tank trekken (laten bijspuiten dus). Zo kun je toch een mooi kleurschema van zilver/blauw/geel met wat carbon stukken goed in evenwicht krijgen. Alleen zo'n streep ( of dubbele dunne streep, zelfde dikte als op velg?)  kost volgens mij niet de hoofdprijs...

En andere pinkers, en voorvorkbeschermers van een RP 18 erop, die zijn veel mooier :)

voorvorkbeschermers ben ik idd naar op zoek. ik denk ook niet dat ik de rockslate kleur ga verlaten of veranderen, maar kan er idd wel een leuke twist aan geven. en er is zeker nog een lijstje verders. pinkers, urinepotjes, hyperpro etc. maar er moet wat te wensen over blijven.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #983 Gepost op: 01 december 2013, 09:46:59 »
Dat lampje is het startonderbreker alarm!
Gaat altijd uit na verloop van tijd als je je MT niet gebruikt.
Beetje energie besparing door de ECU  :D



serieus? dat is me nog nooit opgevallen.
hoe lang blijft dat werken na afzetten motor dan?  laatste keer dat motor aan was was ongeveer 40 uur geleden.
bedankt voor de late en duidelijke reactie

EDIT: na 3 uur gaan kijken en de Optima was groen dus batterij al weer prima.
Veronderstel dat de staat van de batterij dus nog wel goed is. (ken niet veel van electronica, maar heel erg ontladen was hij dus niet)
Dat lampje blijft ongeveer 24 uur knipperen, daarna is het uit, uit bezuinigingsoverweging door de ECU, zoals BS al zei.

De Optima werkt een programma af, wat ongeveer een dikke 2 uur duurt. Test van de accu, eventueel ontladen van de accu en laden van de accu. Groen lampje geeft aan dat de accu an sich in orde is, maar het zegt niks over de nog aanwezige spanning mijns inziens. Want mijn accu doorliep elke avond dezelfde cyclus en werd met groen lampje goed bevonden, maar had dan toch te weinig spanning om die twee emmers direct goed rond te laten gaan en normaal te starten om 06.00 uur na een nacht in de garage.  Gek genoeg startte hij in de parkeergarage 's middags meteen en deed hij soms weer moeilijk na de rit naar huis bij het tankstation waar ik altijd tank. Niettemin is het een goede check om te zien of hij helemaal dood is ;) . Onze motor met die twee grote emmers heeft nu eenmaal flink wat overtuigingskracht nodig om te starten ;) . En dan heb je een gezonde accu nodig.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #984 Gepost op: 01 december 2013, 09:58:36 »
Dat is de reden dat ik niet zo'n voorstander ben om een accu maar continu aan de oplader te leggen!  ;)

Die laders vinden een accu al gauw goed (voldoende spanning) maar voldoende stroom om te kunnen starten kunnen ze niet meer leveren. Maar dat heb je pas in de gaten, als je wilt starten en weg wilt rijden of bij het tankstation en voor de tweede keer wilt starten.
Koop alvast een reserve accu, die kan je jaren bewaren, zolang er maar geen accuzuur in zit.
En laat je motor niet continu aan de lader staan, dan weet je wanneer je accu het heeft begeven (altijd op zondag  :D), en kan je hem gelijk vervangen.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #985 Gepost op: 01 december 2013, 10:13:01 »
Dat is de reden dat ik niet zo'n voorstander ben om een accu maar continu aan de oplader te leggen!  ;)

Die laders vinden een accu al gauw goed (voldoende spanning) maar voldoende stroom om te kunnen starten kunnen ze niet meer leveren. Maar dat heb je pas in de gaten, als je wilt starten en weg wilt rijden of bij het tankstation en voor de tweede keer wilt starten.
Koop alvast een reserve accu, die kan je jaren bewaren, zolang er maar geen accuzuur in zit.
En laat je motor niet continu aan de lader staan, dan weet je wanneer je accu het heeft begeven (altijd op zondag  :D), en kan je hem gelijk vervangen.

Voor het "overwinteren" is het een andere zaak, of je zorgt ervoor dat je accu af en toe geladen wordt of je hangt hem aan een goede druppellader.
Een loodaccu helemaal laten ontladen is slecht.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #986 Gepost op: 01 december 2013, 10:18:58 »
@BS: Precies, daarom hing ik hem alleen aan de lader als tussentijdse check, of als ik het vermoeden had, dat hij een oppeppertje kon gebruiken. Dat hielp meestal voldoende om het weer een hele tijd uit te houden. Die behoefte aan dat oppeppertje kwam de laatste 2 maanden alleen steeds frequenter voor. En ondanks dat groene lampje was het effect niet hetzelfde als eerst. Dus ik wist dat het vervangen er aan kwam, alleen wilde ik het uitzingen tot de beurt. Da's niet helemaal gelukt en heb ik de beurt enigzins naar voren gehaald, om niet verrast te worden op een maandagmorgen met een weigerende motor. Het overkwam me bijna op een vrijdagmorgen, toen ik de avond tevoren de accu niet aan de oplader had gehangen vanwege een verjaardag (vergeten). Dus 's ochtends om 06.00 uur wilde de startmotor de emmers niet eens ronddraaien en sloeg alles op zwart. Gek genoeg na 5 minuten aan de oplader sloeg hij alsnog aan en de rest van de dag geen problemen meer, dus tijdens het rijden laadde hij blijkbaar ook voldoende op. Maar ik heb die dag meteen de beurt afgesproken en een nieuwe accu besteld. ;)

Met 'overwinteren' heb ik geen ervaring, dan rijdt het ding meestal ook nog elke dag, maar ik checkte dan wel elke 2 à 3 weken de accu om te weten of hij niet kapot ging in die garage. Het was er dan wel niet onder nul, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, want koud was het er wel.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #987 Gepost op: 01 december 2013, 11:21:29 »
Gek genoeg na 5 minuten aan de oplader sloeg hij alsnog aan

Dat heb ik ook al een keer gehad. Daarna geen last meer van gehad, in de winter haal ik de accu er wel altijd uit en zet hem in huis in de meterkast. Heel af en toe stop ik dan de stekker van de acculader in het stopcontact maar na een minuut of tien sprong ie altijd weer op groen. Nu ik het over die accu heb, klusje voor vanmiddag denk ik. Of komt er nog een forum winter treffen?
TheManWithTheHammer

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #988 Gepost op: 01 december 2013, 11:49:58 »
Gek genoeg na 5 minuten aan de oplader sloeg hij alsnog aan
Dit heeft meer te maken met een accu die bij lage temperaturen slecht werkt, dan een slechte accu. (Het kan natuurlijk ook alletwee zijn. ). Een accu lader heeft meestal wel 24 uur nodig om een lege accu op te laden.
Wat er in die 5 minuten aan de lader gebeurt, is dat je eigenlijk je accu op temperatuur brengt (laden en ontladen genereerd warmte in de accu) zodat deze weer voldoende stroom kan leveren voor het starten.  ;)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #989 Gepost op: 01 december 2013, 12:12:39 »

Koop alvast een reserve accu, die kan je jaren bewaren, zolang er maar geen accuzuur in zit.
En laat je motor niet continu aan de lader staan, dan weet je wanneer je accu het heeft begeven (altijd op zondag  :D), en kan je hem gelijk vervangen.

Is een lege accu na het vullen met accuzuur dan meteen op spanning.  ??? ???
I'd rather be riding