Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092161 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1200 Gepost op: 12 maart 2014, 19:37:16 »
Dat wordt een dure! Gr ed

De bekeuring die ik vandaag binnen kreeg ook  >:( 230,- voor door rood licht rijden, terwijl ik 100% zeker weet dat ik dat niet gedaan heb !!! Foto opgevraagd maar is er niet, want er staat geen vaste camera en na informatie ook geen mobiele camera !!! Rond dat tijdstip (8.31) rijd ik nooit via de A5 en de nieuwe afslag naar Hoofddorp! Dan sta ik altijd in de file en rijd dan lekker binnendoor. Bovendien kwam ik van een klant in Hoofddorp dus kan absoluut niet via de nieuwe Hoofddorpdreef (N201) gereden hebben ! Ik kom dan wel over die kruising maar van de andere kant !!!
3 jaar geleden ook al een keer mee gemaakt. 150,- voor rood licht. Oversteken van de Hoek ( bij de mac) waar ook geen camera staat. Bezwaar ingediend en kreeg een ingevuld rapport van een agent toe gestuurd waarin stond dat hij mij gesignaleerd had ! Bezwaar afgewezen omdat de agent een eed heeft afgelegd en daarom gelijk heeft   >:( Toen kon ik me het nog enigzins voorstellen, dat ik misschien door oranje zou zijn gegaan, maar sinds die tijd ben ik er juist zeer alert op! Ik word dan liever gepakt als ik ( weer) eens te hard rijd op de A5  :P

ook al betaald mijn werkgever dit....morgen ga ik Politie kennemerland bellen! Stelletje eikels die strepenjagers  >:( Sorry GJ  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1201 Gepost op: 13 maart 2014, 11:00:31 »

No hard feelings Bart! Als 1 bakker een slecht brood verkoopt, is dat niet de maatstaf voor alle bakkers!!!  ;)

Als je echt een (sterk) verweer hebt, zou ik zeker bezwaar maken. Ik begrijp dat je van de andere kant bent gekomen, bij een klant vandaan, etc. Als je aan kan tonen, wellicht met getuige(n), dat je op dat moment met jou voertuig niet op die plaats de overtreding kan hebben gepleegd, dan is het zeker een poging waard. Let wel op dat je eerst bezwaar moet maken, wat hoogstwaarschijnlijk ongegrond verklaard zal worden. Dan moet je de bekeuring betalen en kan je beroep instellen. Het eerste gaat via de officier van justitie (die er nauwelijks inhoudelijk naar zal kijken....), de tweede wordt behandeld door de kantonrechter. Dat wordt een stuk serieuzer opgepakt. Bij het bezwaar (1e) zal de verbalisant zijn visie moeten geven op wat jij aangeeft in je bezwaar. Het zal niet de eerste keer zijn dat een kenteken verkeerd is opgenomen of is verwerkt door een adm. afdeling. De kans bestaat ook dat er nog een vtg met hetzelfde kenteken rondrijdt. Veel gaat geautomatiseerd, dus de vraag aan de verbalisant welke merk/type auto hij of zij heeft gezien en welke kleur, is ook veelal verhelderend......  Met die info kan je vervolgens verduidelijking/opheldering vragen aan de kantonrechter. Ik heb zo twee van die dubieuze bekeuringen in beroep lopen tz snelheid op de A2. Duurt nu al bijna een jaar.....

Enuh.... het jagen op strepen, daar ben ik al een paar jaar geleden mee gestopt; ik jaag nu op kroontjes.....!!  ;D

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1202 Gepost op: 13 maart 2014, 19:09:49 »
Thanks GJ  ;D And no offense...ik was gisteren gewoon pissig !!! Gewoon vanwege het feit dat ik pertinent zeker weet dat ik niet door rood heb gereden  :( Er gebeuren hier voor de deur op de kruisweg bijna elke week grote ongelukken juist door het door rood rijden! Als ie op oranje springt dan gaat de andere kant al bijna op groen  :o Waarschijnlijk om de doorstroom te versnellen, het is hier hardstikke druk! Zelfs Blondie zegt altijd tegen mij , als ik weer vol op de rem ga voor oranje..."had je geen gas bij kunnen geven "  :P
Zeker om half 9 s'ochtends is het hier spitsuur en is iedereen gehaast ! Als je dan door rood rijd heb je de halve Kruisweg in je zijkant  :o daarbij dan nog dat ik over de kruisweg reed !!!

Neemt niet weg dat dit weer een hoop tijd en energie kost. Kan ook gewoon niks doen, werkgever betaalt hem toch wel, maar dat vind ik niet terecht.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2014, 19:13:52 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1203 Gepost op: 18 maart 2014, 19:06:51 »
Gisteren vermogen verlies en de waarschuwing: motorstoring.
Ik denk dat de turbo van m'n Alfa het begeven heeft. Ik hoor hem niet meer fluiten en de onderste turboslang die naar de intercooler loopt zwelt niet meer op als ik op het gas trap.
Nadeel : dit gaat geld kosten  :(
Voordeel : vandaag met m'n motor naar het werk.  ;D

Gelukkig viel het allemaal mee.
Er bleek een magnetische klep niet goed te werken die de variabele schoepen van de turbo regelt en een sensor was kapot.
Schade: 185 euro.

Zonde van het geld, maar hij doet het weer.....
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1204 Gepost op: 18 maart 2014, 20:04:29 »
dat valt dan gelukkig weer mee  ;D mijn collega rijd ook een Alfa 147, uit 2007 en was laatst € 2800,- kwijt voor een grote beurt, distributie, banden, schijven etc  :o Voor dat geld koop je er bijna 1 voor , en is nog meer dan ik in een heel jaar aan bijtelling betaal  :-\ ben blij dat ik dat niet meer heb, je word er telkens toch weer ziek van  >:(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1205 Gepost op: 18 maart 2014, 21:58:51 »
2,5 dag laminaat gelegd. Nu 3 avonden verhuizen en dan zaterdagmorgen vroeg naar de andere zoon in Delft, om die weer te verhuizen, dagje laminaat leggen, dagje keuken plaatsen en  dagje verven. De dochter zit te zeuren wanneer nu eens gestart wordt met het aanleggen van het terras.
De motor komt maar niet aan de beurt om in mekaar geschroefd te worden. :o en het oldtimerprojekt raakt helemaal uit het oog en er wordt al weer nagedacht over een nieuw projekt: een buggy bouwen.
Ik pak nog effe en biertje. ;)
With blonds more fun.

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1206 Gepost op: 19 maart 2014, 15:54:41 »
De agenda is tot 2019 vol jo! Gr eddy
Alles of niets!!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1207 Gepost op: 19 maart 2014, 21:30:26 »
De agenda is tot 2019 vol jo! Gr eddy

Dan heb jij wel heel veel kinderen. ;)
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1208 Gepost op: 20 maart 2014, 11:50:09 »
En weer terug van 10 dagen Noord Amerika (nyc-buffalo-toronto-montreal-nyc) met extreem goedkope tickets vanuit schiphol (vanmorgen terug geland en nu terug in brussel) met united.
De dag voor vertrek ook een nacht in Amsterdam gebleven, kende jullie hoofdstad dus gewoon NIET terwijl ik wel ieder jaar minstens 3-4 keer buiten het continent reis, schandalig. Maar, ik moet zeggen, in vgl met Brussel, toffe stad. Duidelijk ook zijn problemen met toeristen en andere niet 'echte' inwoners, maar toch allemaal stukken beter voor mekaar dan in NL. Zeker als fietser en wandelaar een verademing die stad.

En wow zo goedkoop treinkaartje Schiphol naar Amstel station, 4,2 euro. Ongelofelijk! Spijtig dat de trein op Schiphol maar 5 seconden zijn deuren open doet en geen enkele toerist die iets te ver op het perron staat er op tijd ingeraakt...

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1209 Gepost op: 20 maart 2014, 14:01:24 »
Mooie reis Fujin.
Je vliegticket was waarschijnlijk goedkoper dan een grote onderhoudsbeurt bij Ducati.
Vandaag de Duc van schattepoemel opgehaald. Heerlijk weer. Nance achterop de MT van Eindhoven naar Zaltbommel. "Nooit meer" hoorde ik haar mompelen toen ze afstapte.  ;D ;D
Dat wat het mooiste moment van de dag. Daarna kwam de rekening. Van een hoogtepunt, naar een dieptepunt.

1050 euro.  :-X

Wel 2 nieuwe Angel GT banden.......
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1210 Gepost op: 20 maart 2014, 18:45:24 »
Komt bekend voor Mark  ;D Helene heeft ook ooit eens achterop mijn MT gezeten....en stapte halverwege over om bij een vriend van ons, achterop de D******r Classic te kruipen  :P

En die rekening komt bekend voor...alhoewel Helene volgens mij iets minder kwijt was, ook met Angel banden. Ik geloof tussen 8 en 900 euro.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1211 Gepost op: 20 maart 2014, 20:53:47 »
Welkom terug, Ward, mooie reis! 8)

Vandaag weer lekker in het zomerkloffie op de bike. Leren jackie, motorspijkerbroekie en m'n lage motorschoenen ;D. Morgen wordt het weer Rukka, wat de klok slaat. Ach, regen is beter dan gladheid, maar morgen zal het wel zeepsop op de weg geven, na zo'n lange droge tijd. ::)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1212 Gepost op: 23 maart 2014, 19:32:45 »
Vandaag even naar de zaak geweest. Moest wat dingen klaar zetten voor morgen en nog wat MT onderdelen inpakken. Eigenlijk te gek voor woorden !!! Door die NSS, overal politie, Nh Hotel parkeerplaats staat vol met militaire autos, MNO ketenpark staat zelfs luchtafweer geschut  :o....op de Taxibaan naar de polderbaan alleen maar MP, brandweer en politie. Op het viaduct bij de A5 MP met UZI's !!! Op alle uitvalswegen grote betonblokken met 1 meter dikke stalen poorten ! Beveiligd door MP en politie en zonder legitimatie kun je zelfs je eigen straat of je werk niet bereiken  >:(
Stoppen op de wegen € 370,- boete, foto maken van wat je ziet € 370,- boete...
Hadden ze dit niet op een onbewoond eiland kunnen doen ????
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2014, 19:36:54 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1213 Gepost op: 23 maart 2014, 20:32:14 »
Sja Baci,

Ik laat het lekker langs me heen gaan, en heb medelijden met de mensen die in de getroffen plekken wonen. Wat een gedoe!

(heb je gelezen dat er zelfs een balkonverbod geld in sommige straten? Zodat je niet per ongeluk tegen de snipers op botst of zo denk ik...)

Zelfs luchtafweergeschut... volgens mij zijn er enkele mensen niet comfortabel met het idee dat er net een lijnvlucht 'verdwenen' is...

T.

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1214 Gepost op: 23 maart 2014, 20:33:42 »
Nee Nederland wil altijd vooraan staan in de rij,en we zijn zo klein ...landje!gr eddy
Alles of niets!!!!