Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084349 keer)

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1230 Gepost op: 26 maart 2014, 16:33:46 »
Ziet er héél mooi uit Marcel!! 8)
TheManWithTheHammer

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1231 Gepost op: 26 maart 2014, 22:18:44 »
De bougies vernieuwd, hoewel ik nog enkele duizend km's van het beurtje ben verwijderd.
De tank zat er nog niet op, dus leek het me makkelijker nu te doen. Wat een gedoe bij de achterste cylinder. ???
Hou het hoofd koel.

With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1232 Gepost op: 27 maart 2014, 09:35:05 »
De bougies vernieuwd, hoewel ik nog enkele duizend km's van het beurtje ben verwijderd.
De tank zat er nog niet op, dus leek het me makkelijker nu te doen. Wat een gedoe bij de achterste cylinder. ???
Hou het hoofd koel.

Zijn inderdaad kloten te wisselen, heb je dr "gewone" ingezet of van die "superdeluxe kosten veel geld en heeft de MT niks aan" iridium bougies?  ;) ::)

Jos D

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1233 Gepost op: 27 maart 2014, 10:54:33 »
Het vervangen van bougies leek mij erg lastig, daarom heb ik het laten doen bij Sabra in Geldermalsen. Tegelijk met de bougies ook olie, oliefilter en luchtfilter vervangen en een nieuwe achterband (PiRo3); dat alles voor slechts € 350,00  :D. Klaar terwijl u wacht! Super service.
Jos

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1234 Gepost op: 27 maart 2014, 11:46:31 »
Zijn inderdaad kloten te wisselen, heb je dr "gewone" ingezet of van die "superdeluxe kosten veel geld en heeft de MT niks aan" iridium bougies?  ;) ::)

De gewone. In mijn vorige motor heb ik een keer iridium bougies ingedraaid. Ik kon geen verschil ontdekken in het rijden van de brommer. Dus daarna weer gewone gebruikt.
De iridium bougies gaan wel langer mee, misschien dat je dan een wissel kunt uitsparen.
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1235 Gepost op: 27 maart 2014, 13:41:18 »
Zijn inderdaad kloten te wisselen, heb je dr "gewone" ingezet of van die "superdeluxe kosten veel geld en heeft de MT niks aan" iridium bougies?  ;) ::)

De gewone. In mijn vorige motor heb ik een keer iridium bougies ingedraaid. Ik kon geen verschil ontdekken in het rijden van de brommer. Dus daarna weer gewone gebruikt.
De iridium bougies gaan wel langer mee, misschien dat je dan een wissel kunt uitsparen.

Groot gelijk, zelfs na 20.000km zien de standaard bougies er uit als nieuw. Ik wissel ze niet weer met 20K maar ga naar 30 of misschien wel 40 na optische controle.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1236 Gepost op: 27 maart 2014, 20:35:56 »
Ik heb de iridium erin zitten. Zo duur zijn die niet bij Louis  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1237 Gepost op: 27 maart 2014, 21:29:54 »
Ik ook!
En in Engeland zijn ze nog goedkoper!
Daar kosten iridium bougies net zo veel als normale bij je dealer!  ;)
De ontbranding van de benzine in je motor moet iets beter er vooral gelijkmatiger verlopen, maar aan een motor die perfect loopt op normale bougies valt weinig te verbeteren.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2014, 21:34:39 door Big Smile »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1238 Gepost op: 28 maart 2014, 19:57:50 »
Vandaag de bekabeling van kentekenverlichting en achterlicht unit aangesloten, daarna de accu erin, de multimeter gezocht en toen op zoek waarom de Tomtom in Normandi"e op zwart ging.
Overal zat de benodigde spanning en toch ging ie niet aan. De contactjes nog maar een keer gereinigd en bij het erop drukken van de TT op het dockingstation zag ik, dat ie aan de onderkant tegen het steuntje van de spiegel kwam.
Hij ging niet diep genoeg in het dockingstation en daardoor kwamen de contactjes niet tegen mekaar, zo kreeg ie geen stroom. ::).  Stomstom

De kentekenverlichting geeft zoveel licht dat het geen gezicht is. Dat wordt afplakken.
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1239 Gepost op: 28 maart 2014, 21:48:06 »
net terug uit porto en morgen naar venezia klinkt allemaal goed maar een nadeel
vanaf maandag kunnen we in belgie compleet vrije combinaties kiezen als nummerplaat, vanaf 1 letter (zonder getal) tot 8 letters) of een combinatie met cijfers.
dus ook ikrijdmt :-)
nadeel: ik ben er maandg niet en het is 'eerst komt eerst maalt'
kost 1000 euro

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1240 Gepost op: 29 maart 2014, 08:54:09 »
net terug uit porto en morgen naar venezia klinkt allemaal goed maar een nadeel
vanaf maandag kunnen we in belgie compleet vrije combinaties kiezen als nummerplaat, vanaf 1 letter (zonder getal) tot 8 letters) of een combinatie met cijfers.
dus ook ikrijdmt :-)
nadeel: ik ben er maandg niet en het is 'eerst komt eerst maalt'
kost 1000 euro

In Nederland zijn de platen helaas voertuig gebonden  :'(

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1241 Gepost op: 29 maart 2014, 19:20:53 »
Vandaag - na het schoonspuiten van de bestrating voor en achter met de hogedrukreiniger met gritstraal voor moeders :-[ - m'n Dasty-beurtje voor de MT-01 gedaan. Durfde het nu wel aan, verwacht eigenlijk geen pekel meer. ::) Sinds oktober niet meer schoongemaakt en de vuillaag had de motor weer aardig beschermd deze 'winter' ;) . Gisteren Belgom en was gescoord, dus vandaag, na de Dasty en de tuinslang, de boel - voor mijn doen - netjes gepoetst. Nee, geen foto's, 'k was er gewoon te moe voor. M'n hand trilde nog steeds van de gritstraal. Misschien morgen. ;) Had eigenlijk naar Made gewild, maar kon geen ijzer met handen breken. Volgende keer maar weer.

Ter verduidelijking: de gritstraal is bij mijn Kärcher een hulpstuk voor de spuitlans, waarin het water onder druk in een spiraal wordt gebracht en dus ronddraaiend naar buiten spuit. Je krijgt er de lak mee van de auto. Bovendien trilt dit enorm en na drie uur onafgebroken spuiten, trilde mijn hand nog na. Ja, ik weet het, ben een watje ;)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1242 Gepost op: 29 maart 2014, 20:41:35 »
Vandaag - na het schoonspuiten van de bestrating voor en achter met de hogedrukreiniger met gritstraal voor moeders :-[ - m'n Dasty-beurtje voor de MT-01 gedaan. Durfde het nu wel aan, verwacht eigenlijk geen pekel meer. ::) Sinds oktober niet meer schoongemaakt en de vuillaag had de motor weer aardig beschermd deze 'winter' ;) . Gisteren Belgom en was gescoord, dus vandaag, na de Dasty en de tuinslang, de boel - voor mijn doen - netjes gepoetst. Nee, geen foto's, 'k was er gewoon te moe voor. M'n hand trilde nog steeds van de gritstraal. Misschien morgen. ;) Had eigenlijk naar Made gewild, maar kon geen ijzer met handen breken. Volgende keer maar weer.

Ter verduidelijking: de gritstraal is bij mijn Kärcher een hulpstuk voor de spuitlans, waarin het water onder druk in een spiraal wordt gebracht en dus ronddraaiend naar buiten spuit. Je krijgt er de lak mee van de auto. Bovendien trilt dit enorm en na drie uur onafgebroken spuiten, trilde mijn hand nog na. Ja, ik weet het, ben een watje ;)

Greetz, kowalski.

Jan de Ka"rcher is moordend voor de rubberen afdichtringen, maar ook voor je bestrating.
Je spuit de bovenste laag van de bestrating eraf. Over blijft een ruwe bovenkant, die na elke spuitbeurt ruwer wordt en ook steeds sneller groen wordt. Voor de bestrating gebruik ik weer de bezem, tuinslang en wat schoonmaakazijn.
Voor de brommer nog steeds de emmer met sop.
With blonds more fun.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1243 Gepost op: 29 maart 2014, 22:30:34 »
Jo, ik heb die grindtegels al meer dan twintig jaar liggen - in verschillende gedaantes qua tuinindeling - en die zijn er met elk jaar op deze manier schoonspuiten echt niet minder op geworden, moet ik zeggen.  ;D

Voor de motor gebruik ik nooit de Kärcher, die lak hoeft er niet af. Zoals gezegd, de tuinslang op milde sproeistand en wat Dasty, dan kom je al een heel eind. 8)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1244 Gepost op: 30 maart 2014, 11:00:32 »
Nee Dasty is lekker  ;)
Als je de motor ingespoten hebt met Dasty en vervolgens aan de praat raakt met je buur ligt je lak op de (schone) tegels :P

Ik gebruik de Blauwe Gel van tante Louise, inspuiten, inweken en vervolgens met een hobbybob hogedruk reiniger (max 90 bar) afblazen en met de spons er achter aan.
Dan het leukste, droogrijden. Is misschien wel het belangrijkste van je motor wassen.
Als laatste, inspuiten met siliconen olie of andere vettige meuk, lakdelen in de was. Klaar is klara  8)