Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1091099 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1320 Gepost op: 20 april 2014, 11:14:46 »
Af en toe voetje uit naar rechts en dan buitelen die zwoegers de berm in. Het mooiste is als ze opstaan en van die bewegingen met de arm maken. ;)
De eerste dag in het jaar lukt nog wel met tolerant wezen, maar verder in het seizoen niet meer. Per seizoen zijn zo'n 12 a 14 van deze evenementen hier in de regio en door het succes dreigt ook de ondergang ervan. In veel dorpen krijgen de organisaties geen vergunning meer om er doorheen te rijden. De bevolking is het spugzat, door verschillende excessen.

Een collega kan smakelijk over die wielrenners vertellen, die woonde vroeger onder aan de Keuteberg.
Regelmatig kwam de ziekenwagen daar weer zo'n fietsrenner ophalen. Of iemand  met een hartaanval(bergop) of iemand die te laat zag dat onder aan de berg de weg een scherpe bocht naar links maakt en daar door het prikkeldraad was gevlogen(bergaf).

« Laatst bewerkt op: 20 april 2014, 13:00:57 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1321 Gepost op: 20 april 2014, 13:49:09 »
http://www.missionkowalski.com/

Kwam ik vandaag tegen op 't www. Zou het wat met onze Jan te maken hebben......?  ???

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1322 Gepost op: 21 april 2014, 12:27:04 »
http://www.missionkowalski.com/

Kwam ik vandaag tegen op 't www. Zou het wat met onze Jan te maken hebben......?  ???
Neuh, mijn nickname heeft met deze te maken: Linkjes: opkomst en ondergang van kowalski, muziek & live.
Youtube: en .
Ruim 30 jaar oud, maar nog steeds één van mijn lievelingsCD's.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1323 Gepost op: 21 april 2014, 12:37:27 »
Tja, je hebt wel eens van die jeugdzonden,
waarmee je later een ander niet meer mee kunt overtuigen  ;)

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1324 Gepost op: 21 april 2014, 12:54:24 »
En natuurlijk is dit ook KOWALSKI!!!!  ;D

Frankie

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1325 Gepost op: 23 april 2014, 22:12:26 »
JAN JAN JAN ik ben trots op je, wat een zalige pleuris herrie ( jeugdzonde??? overtuigen ???) die slijptol doet het bij deze metaalman wel goed natuurlijk. De Duitse Sex Pistols, ook 1 album.
(PS ik denk dat ik je begin te begrieifen)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1326 Gepost op: 24 april 2014, 19:55:11 »
Alfred Bos - een destijds bekende journalist van OOR - beschreef de muur van geluid die de gitarist voor elkaar wist te krijgen als 'Hendrix in een flipperkast'. Hij schijnt alle effectapparatuur zelf gebouwd te hebben en destijds op Pandora's Box 1983 ook een balalaika op die effectapparatuur te hebben aangesloten. Ik wou, dat ik er bij geweest was.... Voelde me destijds niet wave of punk genoeg om naar dat soort dingen te gaan. Spijtig. Maar ik ben blij, dat ik iemand blij heb gemaakt met de linkjes ;) .
Ik zie het niet als jeugdzonde, ik draai het nog regelmatig, het heeft me ook open en onbevooroordeeld naar andere muziek laten luisteren. Al is de grote katalysator daarin de band Japan (1978-1983) en David Sylvian in het bijzonder geweest. Daarvoor was het alleen maar hardrock, daarna zo breed als de muziek kan zijn.

Maar, ehm, ik dwaal af. Back on topic. 8)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1327 Gepost op: 03 mei 2014, 19:21:50 »
Vandaag de ketting van de Ducati schoongemaakt. Was broodnodig. Zwarte klodders overal.  :-\ :-\ :-\

Nu is ie weer stralend schoon.  ;D ;D
I'd rather be riding

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1328 Gepost op: 04 mei 2014, 08:12:09 »
Gister mijn MT opgehaald bij Van Meel, had 'm donderdag ochtend al binnen gebracht (in ruil voor een spiksplinternieuwe witte Super Téneré). Opdracht: na het overlijden van mijn Yamaha-dealer in Brasschaat (vlakbij), 60.000km onderhoudsbeurt en kritisch de ganse motor nakijken op mankementen. Vooraan rammelde er iets, vrijloop was niet stabiel. Wat bleek: diverse onderdelen waren niet origineel en ook niet passend waaronder de balhoofdlagers (tussenringen waren gewoon "los") maar vooral de remblokken. Daar moesten ze zelfs de pennen mee vervangen omdat die totaal ingesleten waren. Bougies waren ook niet goed en oliefilter pastte "ongeveer". Resultaat: een dikke factuur maar eindelijk een motor die terug flawless rijdt zoals ik hem/haar (?) indertijd gekocht heb. Nu begrijp ik een beetje waarom bij vorige onderhoudsbeurten de factuur steeds zo laag was en de motor zo snel klaar was. Pfff ... toch een dikke pluim voor de service, kwaliteit en vriendelijkheid bij Van Meel in Made.
De vervangmotor, de Super Téneré, is een fantastische motor die formidabel goed rijdt (zelfs een echte cruise control aan boord), soepel stuurt, heerlijk draait, een goeie zit met tal van mogelijke instellingen ... kortom een (bijna) perfecte motor. Er is maar één belangrijk nadeel: het is geen MT-01 !!! Niks voor mij, blij dat ik terug MT rij.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1329 Gepost op: 04 mei 2014, 10:44:15 »
Opdracht: na het overlijden van mijn Yamaha-dealer in Brasschaat (vlakbij), 60.000km onderhoudsbeurt en kritisch de ganse motor nakijken op mankementen. Vooraan rammelde er iets, vrijloop was niet stabiel. Wat bleek: diverse onderdelen waren niet origineel en ook niet passend waaronder de balhoofdlagers (tussenringen waren gewoon "los") maar vooral de remblokken. Daar moesten ze zelfs de pennen mee vervangen omdat die totaal ingesleten waren. Bougies waren ook niet goed en oliefilter pastte "ongeveer". Resultaat: een dikke factuur maar eindelijk een motor die terug flawless rijdt zoals ik hem/haar (?) indertijd gekocht heb. Nu begrijp ik een beetje waarom bij vorige onderhoudsbeurten de factuur steeds zo laag was en de motor zo snel klaar was. Pfff ...

Onvoorstelbaar en ook nog gevaarlijk.
Dan zijn die dealers maar aan het lobbyen voor een APK en aan het verkondigen dat de DHZ-ers maar prutswerk maken. Dat ze eerst maar eens de rotte appels in hun eigen nest opruimen.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2014, 10:45:47 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1330 Gepost op: 04 mei 2014, 16:34:36 »
Vandaag weer rondje nederland gehad, eerst naae veenendaal geweest naard de motorforum mega meeting, kolere wat een motoren bij elkaar op éénparkeerplaats ;D en daarna nog naar de rusty gold meeting geweest in amsterdam en daar heus een tweede mt  ::) tegengekomen en wel Lars. FF bijgeklets en toen weer door. nu voetjes op tafel in de chill stand. ik ben gaar :P
"Silence is better than Bullshit"


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1331 Gepost op: 04 mei 2014, 21:28:20 »
De operatie is nu echt begonnen ... :o
krukas ligt er nu ook uit !









Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1332 Gepost op: 04 mei 2014, 22:58:39 »
Ziet er goed uit bart. Is de oorzaak van de problemen al achterhaald ::) ???
"Silence is better than Bullshit"


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1333 Gepost op: 04 mei 2014, 23:19:13 »
Zijn ze nu mee bezig  ;) Onderdelen liggen nu bij Yamaha Europa. Mocht de drijfstang krom zijn dan zie je dat niet en  de meeste dealers hebben niet de apparatuur om dat te meten! Yamaha Europa wel ! Krukas word ook opnieuw gebalanceerd en evt lichter gemaakt, zodat hij nog mooier gaat lopen  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Tartofraiz

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1334 Gepost op: 07 mei 2014, 08:30:11 »
Nieuwe kettingspanner ...