Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092955 keer)

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1395 Gepost op: 23 juli 2014, 19:19:58 »
De vlucht van het voor- en achtertandwiel gecontroleerd.
BS had tijdens het hemelvaarttoertje gezien dat de ketting een rare hoek maakte. Eerst werd geopperd dat ik de spacers van de achteras links en rechts misschien verwisseld had. Marcel wist welke dikte die ieder hadden en gisteren gecontroleerd. Die zaten ieder op de juiste plek
Vandaag de ketting naast de tandwielen gelegd,het achtertandwiel schoon gemaakt en toen met een lat de vlucht van de tandwielen gecontroleerd. Die kwam ruim 1 cm naast het voortandwiel uit.
Door de kettingspanners te verstellen is nu de vlucht weer correct.
BS, je hebt goede ogen en gebruikt ze ook nog. ;) Een biertje bij de volgende rit.

Ik durf te wedden dat nu ook de uitlijning van je wielen klopt.
Dit controleer ik iedere keer als het wiel er uit geweest is, bij 9 van de 10 motor types kun je niet uitgaan van de streepjes op je spanners.
Uitlijnen met een lat, wel rekening houden met het breedte verschil van de voor en achterband, vervolgens met stift een merkteken op je spanner maken als basis.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1396 Gepost op: 23 juli 2014, 19:25:53 »
Haha goed bezig jo. Tja dat oog van wouter terwijl ie niet eens timmerman is :P

Gediplomeerd "fietsenmaker"  :D

helaas maar met één goed oog  >:(

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1397 Gepost op: 24 juli 2014, 00:17:00 »
Wij zijn vandaag bij Cannes Moto Service langs geweest, bekend van de custom MT's en Vmax'en. Aldo, de eigenaar heb ik al eens contact mee gehad. Helaas kwamen we precies rond lunch tijd. Deze week even terug, is maar 12 km van ons hotel. Wel al een paar super dikke MT's zien staan !
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2014, 00:18:49 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1398 Gepost op: 24 juli 2014, 11:26:09 »
Wij zijn vandaag bij Cannes Moto Service langs geweest, bekend van de custom MT's en Vmax'en. Aldo, de eigenaar heb ik al eens contact mee gehad. Helaas kwamen we precies rond lunch tijd. Deze week even terug, is maar 12 km van ons hotel. Wel al een paar super dikke MT's zien staan !

Die Fransen lunchen eeeerreg lang.  Verblijd ons wat fotootjes van die super dikke MT's.
In het Duits forum was al bijna rouw. Men was bang dat je in dat neergeschoten vliegtuig zat, en zag de aanvoer van onderdelen in groot gevaar komen. ;D
Nog een fijne vakantie.
With blonds more fun.

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1399 Gepost op: 24 juli 2014, 19:22:17 »
Mensen, kunnen we met elkaar afspreken dat we geen (goed bedoelde) grappen over- of verwijzingen maken naar de ramp met de MH17?

Dank!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1400 Gepost op: 24 juli 2014, 23:10:17 »
Ik heb het gelezen Jo. Ik heb ze al gerust gesteld  ;) En voor jou...Hélène zit naast me hier in Antibes :P

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1401 Gepost op: 01 augustus 2014, 20:35:01 »
Vandaag een rondje Maas en Semois. Liege, Dinant, Givet, Montherme, Bouillon, Herbeumont, Liege.
In Belgie raakt het steeds meer in zwang, dat je vooruit moet betalen aan de pomp. Nu wil ik een volle tank, dus betaal te veel en na het tanken, ga ik het teveel betaalde geld ophalen.Bij de eerste pomp ging dat perfekt, maar
 bij de 2de pomp een hoop gehakketak met de "patron". Die zat met z'n kompanen al stevig aan het bier.
Volgens mij had ie het al flink achter zich. Eerst moest ik volgens hem nog bijbetalen, na veel gepraat gaf ie teveel terug. Heb zelf maar het bedrag bepaald  en hem weer wat retour gegeven. ???
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1402 Gepost op: 10 augustus 2014, 12:47:10 »
Vandaag een rondje Maas en Semois. Liege, Dinant, Givet, Montherme, Bouillon, Herbeumont, Liege.
In Belgie raakt het steeds meer in zwang, dat je vooruit moet betalen aan de pomp. Nu wil ik een volle tank, dus betaal te veel en na het tanken, ga ik het teveel betaalde geld ophalen.Bij de eerste pomp ging dat perfekt, maar
 bij de 2de pomp een hoop gehakketak met de "patron". Die zat met z'n kompanen al stevig aan het bier.
Volgens mij had ie het al flink achter zich. Eerst moest ik volgens hem nog bijbetalen, na veel gepraat gaf ie teveel terug. Heb zelf maar het bedrag bepaald  en hem weer wat retour gegeven. ???

betaal normaal altijd met de kaart maar had laatste wat cash wat ik kwijt wilde en mocht idd ook niet gewoon tanken, super vervelend... reis van 6000 km gemaakt in centraal europa, tank 1 keer in belgie net voor het binnenbrengen van huur auto en miserie begint. echt zo een moment waarop je baalt terug thuis te zijn.

maar wat een gedoe man, je tweede tankbeurt.. als hij zo een attitude heeft bij iedere klant die dag. wat een gedoe voor een toerist die geen frans kan bv.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1403 Gepost op: 12 augustus 2014, 20:53:54 »
Vandaag begonnen met het demonteren van de Stage 3 RP12. Die staat al 2 jaar in een hoek en ik heb geen zin en tijd meer om het blok eruit te halen en te kijken wat het probleem is. Hij gaat in onderdelen weg  ;)




Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1404 Gepost op: 12 augustus 2014, 23:23:40 »
En hoe is het nu gesteld met "zwartje"?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1405 Gepost op: 12 augustus 2014, 23:57:33 »
I don't know  ??? Weinig aan gebeurd, zit nu te wachten op een veertje van de schakelset wat ervoor zorgt dat je versnelling erin blijft staan. Komt uit Japan. Als het blok zover uit elkaar heeft gelegen dan word dat altijd vervangen door de monteurs van Yamaha. Verder hebben ze niks kunnen ontdekken...drijfstangen, kleppen, klepstoters, krukas en lagers...alles OK. Word nu weer opgebouwd met de stage 3 delen en dan testen. Trilt ie dan nog dan gaat alles weer uit elkaar, net zolang tot het goed is.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1406 Gepost op: 13 augustus 2014, 00:13:06 »
I don't know  ??? Weinig aan gebeurd, zit nu te wachten op een veertje van de schakelset wat ervoor zorgt dat je versnelling erin blijft staan. Komt uit Japan. Als het blok zover uit elkaar heeft gelegen dan word dat altijd vervangen door de monteurs van Yamaha. Verder hebben ze niks kunnen ontdekken...drijfstangen, kleppen, klepstoters, krukas en lagers...alles OK. Word nu weer opgebouwd met de stage 3 delen en dan testen. Trilt ie dan nog dan gaat alles weer uit elkaar, net zolang tot het goed is.

Lijkt me een mooi project om een trillingsvrije mt proberen te maken :P :P

Maar ben erg benieuwd naar het eindresultaat, duurt immers lang genoeg (mooi de tijd om de losse onderdelen te poetsen en polijsten ::) ;)  )
"Silence is better than Bullshit"


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1407 Gepost op: 13 augustus 2014, 00:19:47 »
Duurt inderdaad al een behoorlijke tijd. Maar ik heb gezegd dat ze er alle tijd voor mogen nemen....als het maar goed komt! Ik heb er immers nog 1 waar ik met plezier mee rijd  ;D Losse onderdelen moet ik nog ff bij je langs brengen....poetsen heb ik een hekel aan  >:(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1408 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:17:06 »
Duurt inderdaad al een behoorlijke tijd. Maar ik heb gezegd dat ze er alle tijd voor mogen nemen....als het maar goed komt! Ik heb er immers nog 1 waar ik met plezier mee rijd  ;D Losse onderdelen moet ik nog ff bij je langs brengen....poetsen heb ik een hekel aan  >:(

Bart, ik zou kijken voor nog een 4de. Als van de 3 er maar 1 rijdt, dan is de kans toch erg groot dat die er ook mee ophoudt. ;)
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1409 Gepost op: 18 augustus 2014, 22:24:54 »
3 uurtjes sleutelen verder  :P



1 ding weet ik zeker...ik koop NOOIT meer een motor waarmee zomer en winter woon/werkverkeer is gereden !!!  >:(
Ik heb al heel erg veel aan MT's gesleuteld , vervangen opgebouwd, gedemonteerd etc....maar dit is echt een drama !!! Alle onderdelen die er niet vanaf hoeven voor servicebeurten etc zijn echt nauwelijks of zelfs niet los te krijgen !!!
Zelfs van de mudguard moest ik alle 3 imbus bouten uitboren en die kunststof doordrukniet was niet eens meer in te drukken! Idem bij de bouten van de voorvork covers. Rem schakelset....muurvast!! De voorvork zit er nog steeds in omdat ik de as tot nu toe niet los heb gekregen....voorvork en voorwiel demonteren is normaal gesproken in een kwartier gebeurd  :-\
Kabelboom is echt een verhaal apart...telkens denk je na het los trekken van de zoveelste stekker, ik ben er....maar onvoorstelbaar hoeveel stekkers daaraan zitten  :o Maar blijft leuk om te doen, ik weet nu in ieder geval waar alles zit  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!