Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1081601 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2475 Gepost op: 27 februari 2017, 17:05:38 »



Daar moet je mee oppassen, de belastingdienst vind dat ook interessant. Boven een bepaald aantal per jaar, vindt die dat je handelaar bent


wat is er mis met een hobby ? Bovendien staan ze natuurlijk ook allemaal bij de overheid geregistreerd en kunnen ze dat zo terug halen. Ik heb met allemaal gereden , ook met een reden, en weer ingeruild/verkocht . Bovendien heb ik er nog steeds 3, betaal netjes wegenbelasting en verzekering voor alle 3! Ik ken wel meer mensen die diverse motoren of auto's hebben, of elk half jaar iets anders kopen, dat is bij mij niet het geval ! Toevallig zijn het bij mij allemaal (verschillende) MT-01's....ik zou niet weten wat ik anders zou willen   ???
iemand die elk jaar een nieuwe motor of auto koopt, is dat een handelaar ???

Een oud collega van me is helemaal weg van klassieke BMW motoren. hij sleutelt graag en heeft de grootste prive verzameling in Europa...ca 25 stuks  8)




Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2476 Gepost op: 06 maart 2017, 19:07:49 »
Een plastic bout kapot gedraaid in de MT01. ???
In het koppelingsdeksel, de voorste schroef, met imbus kop. Nooit gedacht dat low-budget spul in de motor zat. >:(
Ik heb 'm weer in mekaar geplakt met kit, kijken of dat houdt.
With blonds more fun.

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2477 Gepost op: 06 maart 2017, 21:23:59 »
Was niet helemaal vandaag, maar was dus laatst mijn MT wat verder aan 't pimpen. Toen starten en vervolgens gauw afgetaaid en flink stuk gereden. Daarna paar dgn later hetzelfde.
En nee, 't filmpje is niet super maar geeft mijzelf wel weer 't kodo gevoel.

Vandaag ff gedacht ik ga op de brommer naar 't werk, blij dat ik dat niet gedaan heb. Tering wat 'n bui over mij heen gekregen.

En nog verder terug in de tijd. Naar de motorbeurs geweest. Kijken of ik een van mijn motoren kon ontdekken. In ieder geval een paar van mijn old classics ontdekt. En die ene 'café racer' MT-01 vond ik wel erg lelijk. Klopte gewoon niet. Hoop niet 'n ex-motor van hier. 2009, blauw frame, niet het mooiste blok qua kleur, en verschillende geeloranje kleurstellingen. De OS-kit vind ik op zich wel mooi.
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2017, 21:31:02 door Bluedog »
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2478 Gepost op: 06 maart 2017, 23:16:39 »
Een plastic bout kapot gedraaid in de MT01. ???
In het koppelingsdeksel, de voorste schroef, met imbus kop. Nooit gedacht dat low-budget spul in de motor zat. >:(
Ik heb 'm weer in mekaar geplakt met kit, kijken of dat houdt.

Plastic bout ha ha! Ik heb er ook al een kapot gedraaid!!!! Het blijkt dat die boutjes in het koppelingsdeksel met een permanente loctite zijn geborgd!!! Je moet dus veel kracht en geluk hebben om die los te draaien.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2479 Gepost op: 07 maart 2017, 11:22:30 »
Een plastic bout kapot gedraaid in de MT01. ???
In het koppelingsdeksel, de voorste schroef, met imbus kop. Nooit gedacht dat low-budget spul in de motor zat. >:(
Ik heb 'm weer in mekaar geplakt met kit, kijken of dat houdt.

Plastic bout ha ha! Ik heb er ook al een kapot gedraaid!!!! Het blijkt dat die boutjes in het koppelingsdeksel met een permanente loctite zijn geborgd!!! Je moet dus veel kracht en geluk hebben om die los te draaien.

Nee, niet die gewone boutjes, dat gaat goed en dat zijn ook geen plastic boutjes.
Het is die van het kijkgat, daarachter zit de krukassensor en die tekens, die je nodig hebt om de kleppenspeling te controleren. Heeft waarschijnlijk nog niemand los gehad behalve Bertus et moi. Ik was 'm aan het vastdraaien en toen knak.
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2480 Gepost op: 13 maart 2017, 11:46:45 »
Een plastic bout kapot gedraaid in de MT01. ???
In het koppelingsdeksel, de voorste schroef, met imbus kop. Nooit gedacht dat low-budget spul in de motor zat. >:(
Ik heb 'm weer in mekaar geplakt met kit, kijken of dat houdt.

Plastic bout ha ha! Ik heb er ook al een kapot gedraaid!!!! Het blijkt dat die boutjes in het koppelingsdeksel met een permanente loctite zijn geborgd!!! Je moet dus veel kracht en geluk hebben om die los te draaien.

Nee, niet die gewone boutjes, dat gaat goed en dat zijn ook geen plastic boutjes.
Het is die van het kijkgat, daarachter zit de krukassensor en die tekens, die je nodig hebt om de kleppenspeling te controleren. Heeft waarschijnlijk nog niemand los gehad behalve Bertus et moi. Ik was 'm aan het vastdraaien en toen knak.

Is die van plastic?  ???
Is me in ieder geval niet opgevallen, gewoon weer op moment er in gebasteld.
Zet sowieso alles op moment vast en gebruik loctite, of wat ze ook voorschrijven, tijdens de montage.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2017, 11:48:41 door BertusV »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2481 Gepost op: 13 maart 2017, 19:28:07 »
Een plastic bout kapot gedraaid in de MT01. ???
In het koppelingsdeksel, de voorste schroef, met imbus kop. Nooit gedacht dat low-budget spul in de motor zat. >:(
Ik heb 'm weer in mekaar geplakt met kit, kijken of dat houdt.

Plastic bout ha ha! Ik heb er ook al een kapot gedraaid!!!! Het blijkt dat die boutjes in het koppelingsdeksel met een permanente loctite zijn geborgd!!! Je moet dus veel kracht en geluk hebben om die los te draaien.

Nee, niet die gewone boutjes, dat gaat goed en dat zijn ook geen plastic boutjes.
Het is die van het kijkgat, daarachter zit de krukassensor en die tekens, die je nodig hebt om de kleppenspeling te controleren. Heeft waarschijnlijk nog niemand los gehad behalve Bertus et moi. Ik was 'm aan het vastdraaien en toen knak.

Is die van plastic?  ???
Is me in ieder geval niet opgevallen, gewoon weer op moment er in gebasteld.
Zet sowieso alles op moment vast en gebruik loctite, of wat ze ook voorschrijven, tijdens de montage.

Ik heb diverse keren naar de schroef gekeken en twijfel steeds of het aluminium is of plastic.
Doordat die inbussleutel erin gaat is er maar een dun randje met schroefdraad over.
Ik had er een nieuwe keerring op gedaan, die eigenlijk wat te dik was en daarom iets harder gedraaid en toen knak.
Een nieuwe schroef is besteld.
Vandaag het kontje opgehaald bij de spuiter en gemonteerd, nog enkele uurtjes sleutelen, daarna een grote wasbeurt en dan kan ie weer pruttelen. Benieuwd hoe het geluid is.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2017, 19:36:25 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2482 Gepost op: 17 maart 2017, 08:51:24 »
Via Yamaha nummerplaathouder apart bestelbaar, zou die ook op die van ons passen. Bij Van Meel zeggen dat een handige harry alles kan laten passen ;-) Daar vallen we al uit de boot.
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2483 Gepost op: 17 maart 2017, 17:04:15 »
Rij ik al jaren mee rond? >:(
Alles of niets!!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2484 Gepost op: 18 maart 2017, 14:13:34 »
Via Yamaha nummerplaathouder apart bestelbaar, zou die ook op die van ons passen. Bij Van Meel zeggen dat een handige harry alles kan laten passen ;-) Daar vallen we al uit de boot.

Ik voel me niet aangesproken  ::)
Ik heb als eens gekeken naar een Ducati Diavel nummerplaat houder maar die was erg moeilijk pas te maken.
Maar wat kost zoiets Gie?

Ik denk wel dat het lukt als je achteras maar lang genoeg is!  >:(
En dat de afstand tot de band goed is. Want een MT09 rijdt met een 180 achterband.
Heb je toevallig gezien uit wat voor materiaal dat ding gemaakt is?
Zo te zien kunststof, maar die arm moet van aluminium zijn. (dan valt er weinig bij te buigen)

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2485 Gepost op: 01 april 2017, 13:57:07 »
Proefgereden op 'n Triumph Bobber.
Niet met koop plannen, maar gewoon nieuwsgierig.
Zeer smeuďg Bonneville 1200 blok, fun bike, erg mooi in een soort olijf groen, geluid mooi (was aangepast).
Nadeel: Mist wat karakter, te klein voor de langere medemens en optisch daardoor ook niet om aan te zien (misschien wat beter met 't hoge stuur).
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2486 Gepost op: 09 april 2017, 20:39:06 »
Mijn eerste rondje nl/b/L/D dit seizoen, er werd weinig terug gegroet, misschien moet het nog effe wennen, of een oud gebruik is in aan het verdwijnen. Ik heb nog een fotootje geschoten, maar die krijg ik niet gepost met de telefoon. Via de computers kom ik niet meer in het forum. >:(
With blonds more fun.

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2487 Gepost op: 10 april 2017, 06:16:36 »
ik heb hetzelfde jo. met mobiel en computers thuis kom ik er niet meer op, met pc aan boord wel.  ???

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2488 Gepost op: 10 april 2017, 09:40:59 »
ik heb hetzelfde jo. met mobiel en computers thuis kom ik er niet meer op, met pc aan boord wel.  ???

Probeer eens niet naar het forum te gaan via een link of via favorieten, maar via je browser naar het hoofdscherm en opnieuw in te loggen. Waarschijnlijk zijn op jullie computers de inlog gegevens (cookie) verloren gegaan.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2489 Gepost op: 10 april 2017, 13:30:19 »
ik heb hetzelfde jo. met mobiel en computers thuis kom ik er niet meer op, met pc aan boord wel.  ???

Probeer eens niet naar het forum te gaan via een link of via favorieten, maar via je browser naar het hoofdscherm en opnieuw in te loggen. Waarschijnlijk zijn op jullie computers de inlog gegevens (cookie) verloren gegaan.

Ik doe nooit via link of favorieten, altijd via het hoofdscherm en dan kom ik er niet in. ???
En dat bij 3 verschillende computers,alleen via de telefoon lukt nog, maar dat is zo'n gepruts met dat kleine schermpje.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2017, 13:33:19 door eliminator 44 »
With blonds more fun.