Auteur Topic: ..eindelijk!!  (gelezen 30300 keer)

franz

  • Gast
..eindelijk!!
« Gepost op: 07 juni 2012, 20:02:59 »
Goedendag , ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Franz. 48 jaar. Sinds de start van mij gemotoriseerde leven al weg van motoren die ouderwets lange-slag motoren werden genoemd. Niet gek dus ook dat ik mezelf al 28 jaar in amerikaanse auto,s verplaats. Hoop koppel..laag toeren en langzaam omhoog tot cruisesnelheid is bereikt...heerlijk!!
Liep eigenlijk al een tyd te denken om weer eens na 20 jaar het motorryden weer op te pakken. Veel kennissen en vrienden zeiden altyd; is ,n Harley niks voor jou...ik zei steevast nee. Te protserig en bovenal..... Ik had tenslotte weinig zin om na een dagje toeren de route nogmaals met de auto te moeten doen om alle losgetrilde onderdelen uit de berm te verzamelen!!:) ....Zie hier myn botte humor..excuus hiervoor:)

Mijn interesse werd ongeveer een half jaar geleden aangewakkerd door een geparkeerde motor.  Ik op het terras..de onbekende  motor op de stoep...hij stond er uitdagend bij..tikkeltje agressief met een houding van ; pas op!!. Maar oh..wat een mooie stoere verschijning!!
De eigenaar kwam aan..zette z,n helm op..en starte!!...en vervolgens mij perplex achterlatend met de vraag wat voor een motor dit nou in hemelsnaam was...
Het enige wat ik onthouden had  waren de letters "Kodo" op de achterbrug.  Dit was ,t moment .....nu was er geen weg meer terug!!
Na enig speurwerk op Google de motor gevonden via "Kodo" ; japanse muziekkunst met zware drums. Nu snapte ik ,t...de cirkel was rond!!
Na maanden verdiepen in de Yamaha Mt01 kwam ik ook terecht op jullie forum..erg handig vooral voor diegene die helemaal nieuw zijn in de wereld die "yamaha mt01" heet!! Het heeft mij in ieder geval enorm geholpen bij het zoeken naar een goede gebruikte Mt01.
Die is inmiddels ook door mij gevonden..2005. lekker standaard met Remus uitlaten.
..Het genieten kan nu beginnen...
Zal proberen er even een foto bij te voegen www.mijnalbum.nl/Foto-NE6NPPQS.jpg'>

Met vriendelijke groet, Franz



eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2012, 20:05:54 »
Welcom franz!  JE BENT VERSLAAFD!!!!! ;D gr eddy
Alles of niets!!!!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2012, 20:09:03 »
Welkom Franz, prima keuze en veel plezier ermee  ;D Waar kom je vandaan??? Altijd leuk om te weten ivm ritjes  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #3 Gepost op: 07 juni 2012, 20:11:38 »
Welkom franz, goede keuze, en verslavend is het zeker 8)

grtzz marcel
"Silence is better than Bullshit"


franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2012, 20:27:59 »
Ja...eh...verslaafd!! dat is ,t goede woord:) en oh ja..kom uit rotterdam-oost!! inderdaad handig voor als er een rit is..
gr. Franz

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2012, 20:33:44 »
Das in de buurt franz,ikke schiedam! p.s knal eens langs....gr eddy
Alles of niets!!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #6 Gepost op: 07 juni 2012, 20:36:52 »
Welkom Franz! Ik kom dagelijks met de MT in Rotterdam voor mijn werk. Tot ziens bij een toertje.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2012, 22:23:49 »
Welkom Franz. Heel veel plezier op het forum en hopelijk tot snel
I'd rather be riding

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2012, 22:49:13 »
Welkom Franz!!!

Wel leuk dat je de motor die je op het terras hebt ontmoet ook tot je lieftallige wederhelft hebt weten te maken! ;D
Heb je zelf ook een KODO sticker op de achterbrug geplakt? Is dat om het moment van jullie eerste ontmoeting :-* :-* maar nooit te vergeten?

Groeten en hopelijk tot ziens!
TheManWithTheHammer

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #9 Gepost op: 08 juni 2012, 07:49:59 »
Welkom!! 8)

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #10 Gepost op: 08 juni 2012, 16:06:17 »
welkom en gefeliciteerd met je Kodo monster.

je tekst is overigens grappige en van botte humor zijn we niet vies. :P

volgende week 17 juni ....Veluwe tour misschien iets voor je  we zijn op tijd terug voor Voetballen   ;)

grtzzz Bubbadog (rene)


zo iets.........

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #11 Gepost op: 08 juni 2012, 17:42:06 »
Hi Franz,

Welkom op het MT-forum en veel kodo kilometers de komende jaren!

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #12 Gepost op: 08 juni 2012, 20:38:21 »
Haha..thanks allen voor jullie enthousiaste reactie,s..Inderdaad, hy moest zo worden als de eerste ontmoeting.met logo op de achterbrug!!! Dus...logo laten maken door QUICKPAINT in Rotterdam. Hy had een mooi lettertype gebruikt een paar weken eerder voor een japans restaurant, haha..ik vondt ,t mooi...robuuste stoere letters!!!..
En ja..een veluwe rit klinkt erg goed. Heb werkzaamheden staan maar ga proberen mezelf vry te plannen..

zoals jullie zien is mijn Mt01 voorzien van Remus uitlaten. klinkt echt geweldig.. maar het vette ronde design van akras (achteraanzicht)hebben ze niet..helaas:)..wat bezielde de vorige eigenaar?!:) ..ik kan er trouwens heel goed mee leven hoor!!..

Ander punt; In de toekomst zou ik graag andere air-intakes willen hebben. Ik zie ze van carbon en op sommige foto,s van aluminium die ik volgens mij op een zilveren Mt mooier vindt. Of je zou de carbon in de kleur moeten spuiten.
Als ik de alu deksels eraf schroef kom ik een volgende unit tegen . Ik neem aan dat de carbon intakes daar niet direct op kunnen!?
Zijn de aluminium intakes nog wel te krijgen want volgens mij is dit een origineel onderdeel wat ook uit productie is. Of ligt er nog ergens 1 verdwaald ergens onder ,t stof in een doos?:)

Groet, Franz.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #13 Gepost op: 08 juni 2012, 20:51:10 »
Je Remus uitlaten vind ik schitterend. Ben benieuwd naar het geluid.
Er zijn meer mogelijkheden als Akra's.  ;D

Ik rij met DAM dempers en die klinken beter als de akra's.
Ik ben ook met bochten bezig, maar dat wil niet vlotten.

Franz, die Alu air intakes zijn zeldzaam  :-\
Zo zeldzaam dat ik overweeg nieuwe air intakes te laten maken.
Origineel vind ik ze niet echt mooi en carbon is niet echt mooi op en zilveren frame.

groetjes Zap


I'd rather be riding

franz

  • Gast
Re: ..eindelijk!!
« Reactie #14 Gepost op: 08 juni 2012, 20:53:20 »