Auteur Topic: Bram77 stelt zich voor...  (gelezen 20224 keer)

GJ

  • Gast
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #15 Gepost op: 09 oktober 2012, 15:58:10 »
nu vraag ik me eigenlijk iets af, daar hier zoveel kennis op het forum geaccumuleerd is.

weet er iemand (bart?) hoeveel mt01s er in totaal geproduceerd zijn? hoeveel ervan in belgie/nederland ongeveer rondrijden?
welke yamaha fabriek juist?

http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=861.msg8165#msg8165

helemaal onderaan staat zelf een berichtje van jezelf.....!  ;D

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #16 Gepost op: 09 oktober 2012, 17:06:08 »
nu vraag ik me eigenlijk iets af, daar hier zoveel kennis op het forum geaccumuleerd is.

weet er iemand (bart?) hoeveel mt01s er in totaal geproduceerd zijn? hoeveel ervan in belgie/nederland ongeveer rondrijden?
welke yamaha fabriek juist?

http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=861.msg8165#msg8165

helemaal onderaan staat zelf een berichtje van jezelf.....!  ;D

Uups sorry. Slecht geheugen. merci!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:23:07 »
I'd rather be riding

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:39:27 »
FRANZ heeft ze er ook op zitten,klinken geweldig en staat goed! gr eddy
Alles of niets!!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:27:55 »
Bram77 is zo te lezen ook nog bezig met een Bulldog - volgens MF http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/23594143#23594143 tenminste - en de genoemgde advertentie is er al niet meer. ;) Of toch nog twijfel: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/23636603#23636603  ??? Ach, 't is in ieder geval een Yamaha twin.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Bram77

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
    • Sudo Systems
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2012, 01:27:11 »
Ik twijfel inderdaad nog tussen de twee. Ik had in eerste instantie besloten voor een Bulldog te gaan. Omdat ik op veschillende plaatsen lees over het toch wat tam zijn van de motor ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief met wat meer vermogen. Vanzelfsprekend en automatisch kom bij ik dan bij de MT uit :). Omdat de MT toch een in een wat andere prijscatagorie valt twijfel ik nog.

bubbadog heeft nog een Bulldog te koop staan, een hele mooie! Ik probeer natuurlijk zo veel mogelijk te leren over de aankoop voordat ik hem ga doen. Misschien is het niet voor iedereen zo, maar voor mij is 5000,- toch redelijk wat geld :).
 
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2012, 01:50:12 door Bram77 »

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #21 Gepost op: 14 oktober 2012, 09:08:31 »
 :P Aangaande de Remus, dat waren de orginele uitlaten, waarmee mijn MZ geleverd werd  :P
Het geluid was niet verkeerd, alleen zonder killers was de buurt niet blij ;)
Met de killers leverde ik wel 12pk in :(
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2012, 11:01:12 door Berry »

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #22 Gepost op: 14 oktober 2012, 10:18:42 »
Ik twijfel inderdaad nog tussen de twee. Ik had in eerste instantie besloten voor een Bulldog te gaan. Omdat ik op veschillende plaatsen lees over het toch wat tam zijn van de motor ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief met wat meer vermogen. Vanzelfsprekend en automatisch kom bij ik dan bij de MT uit :). Omdat de MT toch een in een wat andere prijscatagorie valt twijfel ik nog.

Ik heb voor de MT ook 4 jaar met de Bulldog gereden en dat is ook niet verkeerd! Prachtige bike qua wegligging en uitstraling en ... een grote tank (20 l.). Heeft iets minder pk's maar is helemaal niet "tam" en zoals de MT een koppelbeest. Ik heb geen spijt dat ik eerst BT en pas daarna MT ben gaan doen. En het prijskaartje, natuurlijk niet onbelangrijk. Af en toe heb ik toch heimwee naar de Bulldog omdat dit in alle opzichten een lekkere motor is, zeker wanneer we met het Bulldog-forum op uitstap gaan. En na enkele jaren met de Bulldog komt toch die kriebel en als je een buitenkansje vindt zolas ik, dan hap je toe en rij je Kodo.
Greetz, Gie.
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #23 Gepost op: 14 oktober 2012, 12:06:47 »
Ik twijfel inderdaad nog tussen de twee. Ik had in eerste instantie besloten voor een Bulldog te gaan. Omdat ik op veschillende plaatsen lees over het toch wat tam zijn van de motor ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief met wat meer vermogen. Vanzelfsprekend en automatisch kom bij ik dan bij de MT uit :). Omdat de MT toch een in een wat andere prijscatagorie valt twijfel ik nog.

Ik heb voor de MT ook 4 jaar met de Bulldog gereden en dat is ook niet verkeerd! Prachtige bike qua wegligging en uitstraling en ... een grote tank (20 l.). Heeft iets minder pk's maar is helemaal niet "tam" en zoals de MT een koppelbeest. Ik heb geen spijt dat ik eerst BT en pas daarna MT ben gaan doen. En het prijskaartje, natuurlijk niet onbelangrijk. Af en toe heb ik toch heimwee naar de Bulldog omdat dit in alle opzichten een lekkere motor is, zeker wanneer we met het Bulldog-forum op uitstap gaan. En na enkele jaren met de Bulldog komt toch die kriebel en als je een buitenkansje vindt zolas ik, dan hap je toe en rij je Kodo.
Greetz, Gie.

Ik ben het helemaal met ArtStudioG eens. Als je de motor gebuikt voor het toeren, zit er niet zoveel verschil tussen BT1100 en MT01. (Ik heb ze alletwee in de garage staan). Maar het verschil in rijden en sturen tussen deBT1100 en de FZX750 is des te groter. Bedenk ook dat je op een MT01 heel moeilijk bagage mee kunt nemen en op een BT1100 juist wel.
En voor €5000,- heb je nog een redelijk goede BT1100 en bijna totalloss exemplaar van de MT01 ;-)

BigBuLL

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 90
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2012, 15:34:39 »
zit er niet zoveel verschil tussen BT1100 en MT01   ???   ::) :P   ;D whoehahahahaha en nu met droge ogen zeggen...

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2012, 17:55:49 »
Is denk ik ook afhankelijk van het feit waar je de motor voor wilt gaan gebruiken. Woon/werk verkeer ?.....dan zou ik voor de Bulldog gaan!

Budget is natuurlijk heel erg belangrijk! Maar als het puur voor hobby is zou ik als ik in jou schoenen stond nog ff door sparen en voor de MT gaan  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2012, 19:49:06 »
Ik twijfel inderdaad nog tussen de twee. Ik had in eerste instantie besloten voor een Bulldog te gaan. Omdat ik op veschillende plaatsen lees over het toch wat tam zijn van de motor ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief met wat meer vermogen. Vanzelfsprekend en automatisch kom bij ik dan bij de MT uit :). Omdat de MT toch een in een wat andere prijscatagorie valt twijfel ik nog.

Ik heb voor de MT ook 4 jaar met de Bulldog gereden en dat is ook niet verkeerd! Prachtige bike qua wegligging en uitstraling en ... een grote tank (20 l.). Heeft iets minder pk's maar is helemaal niet "tam" en zoals de MT een koppelbeest. Ik heb geen spijt dat ik eerst BT en pas daarna MT ben gaan doen. En het prijskaartje, natuurlijk niet onbelangrijk. Af en toe heb ik toch heimwee naar de Bulldog omdat dit in alle opzichten een lekkere motor is, zeker wanneer we met het Bulldog-forum op uitstap gaan. En na enkele jaren met de Bulldog komt toch die kriebel en als je een buitenkansje vindt zolas ik, dan hap je toe en rij je Kodo.
Greetz, Gie.

Ik ben het helemaal met ArtStudioG eens. Als je de motor gebuikt voor het toeren, zit er niet zoveel verschil tussen BT1100 en MT01. (Ik heb ze alletwee in de garage staan). Maar het verschil in rijden en sturen tussen deBT1100 en de FZX750 is des te groter. Bedenk ook dat je op een MT01 heel moeilijk bagage mee kunt nemen en op een BT1100 juist wel.
En voor €5000,- heb je nog een redelijk goede BT1100 en bijna totalloss exemplaar van de MT01 ;-)

Dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb ruim drie jaar met de Bulldog gereden en pakweg 48k km (het meeste woon-werkverkeer het hele jaar door) en dan is het een hele fijne motor. Ik gebruikte de Engage Sport Quick Lock tanktas van SW Motech op de Bulldog al en nu op de MT-01. Da's genoeg voor mijn werkspullen (kleding, helmtas, schoenen, extra paar handschoenen, reservebril e.d.) en voor de grotere dingen heb ik nog een zadeltas van SW Motech en die past precies over de uitlaten van de MT-01. Ga je voor een topkoffer, dan is een BT 1100, denk ik, wat gemakkelijker.

Is denk ik ook afhankelijk van het feit waar je de motor voor wilt gaan gebruiken. Woon/werk verkeer ?.....dan zou ik voor de Bulldog gaan!

Budget is natuurlijk heel erg belangrijk! Maar als het puur voor hobby is zou ik als ik in jou schoenen stond nog ff door sparen en voor de MT gaan  8)

Financiëel is een BT wat aangenamer in het gebruik, zeker bij woon-werkverkeer. In dat opzicht denk ik ook zeker met plezier aan de BT terug. Geen kettingzorgen, ietewat zuiniger in gebruik, veel bandenvriendelijker en heus leuk om te rijden....totdat je één keer een MT-01 hebt gereden. Sindsdien probeer ik m'n budget toch telkens weer te verklaren richting mijn boekhoudster, ondanks dat ik me ook af en toe achter de oren krab bij weer een setje banden na 10k km  ??? ::) ;) . It's all in the wrist...

Wijsheid bij de keus, Bram!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

franz

  • Gast
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2012, 20:39:44 »


Ik vind deze Remus dempers erg mooi klinken.
Zijn dit soort dempers net zo moeilijk aan te komen als de Akrapovic's?


Remus uitlaat:

Nou...ik zou zeggen doe een goed bod en ik schroef ze eraf voor je!! ;)
Persoonlijk ben ik niet zo kapot van het ovale model, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk....het geluid echter is echt waanzinnig( zonder Db-killers ,n echte ''nekkendraaier'') :)

groet, Franz.

http://www.ebay.nl/itm/REMUS-Revolution-GP-Auspuff-Sportauspuff-silencers-Yamaha-MT-01-05-06-Black-NEW-/261081960526?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cc9b2904e#ht_3097wt_1219

Bram77

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
    • Sudo Systems
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2012, 21:20:56 »
Dank je voor het aanbod franz,  maar ik moet eerst maar eens een keus maken qua motor :)

franz

  • Gast
Re: Bram77 stelt zich voor...
« Reactie #29 Gepost op: 14 oktober 2012, 21:26:21 »
Nou Bram...dat lijkt me niet zo moeilijk!! ;)

Groet, Franz.