Ik twijfel inderdaad nog tussen de twee. Ik had in eerste instantie besloten voor een Bulldog te gaan. Omdat ik op veschillende plaatsen lees over het toch wat tam zijn van de motor ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief met wat meer vermogen. Vanzelfsprekend en automatisch kom bij ik dan bij de MT uit
. Omdat de MT toch een in een wat andere prijscatagorie valt twijfel ik nog.
Ik heb voor de MT ook 4 jaar met de Bulldog gereden en dat is ook niet verkeerd! Prachtige bike qua wegligging en uitstraling en ... een grote tank (20 l.). Heeft iets minder pk's maar is helemaal niet "tam" en zoals de MT een koppelbeest. Ik heb geen spijt dat ik eerst BT en pas daarna MT ben gaan doen. En het prijskaartje, natuurlijk niet onbelangrijk. Af en toe heb ik toch heimwee naar de Bulldog omdat dit in alle opzichten een lekkere motor is, zeker wanneer we met het Bulldog-forum op uitstap gaan. En na enkele jaren met de Bulldog komt toch die kriebel en als je een buitenkansje vindt zolas ik, dan hap je toe en rij je Kodo.
Greetz, Gie.
Ik ben het helemaal met ArtStudioG eens. Als je de motor gebuikt voor het toeren, zit er niet zoveel verschil tussen BT1100 en MT01. (Ik heb ze alletwee in de garage staan). Maar het verschil in rijden en sturen tussen deBT1100 en de FZX750 is des te groter. Bedenk ook dat je op een MT01 heel moeilijk bagage mee kunt nemen en op een BT1100 juist wel.
En voor €5000,- heb je nog een redelijk goede BT1100 en bijna totalloss exemplaar van de MT01 ;-)
Dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb ruim drie jaar met de Bulldog gereden en pakweg 48k km (het meeste woon-werkverkeer het hele jaar door) en dan is het een hele fijne motor. Ik gebruikte de Engage Sport Quick Lock tanktas van SW Motech op de Bulldog al en nu op de MT-01. Da's genoeg voor mijn werkspullen (kleding, helmtas, schoenen, extra paar handschoenen, reservebril e.d.) en voor de grotere dingen heb ik nog een zadeltas van SW Motech en die past precies over de uitlaten van de MT-01. Ga je voor een topkoffer, dan is een BT 1100, denk ik, wat gemakkelijker.
Is denk ik ook afhankelijk van het feit waar je de motor voor wilt gaan gebruiken. Woon/werk verkeer ?.....dan zou ik voor de Bulldog gaan!
Budget is natuurlijk heel erg belangrijk! Maar als het puur voor hobby is zou ik als ik in jou schoenen stond nog ff door sparen en voor de MT gaan 
Financiëel is een BT wat aangenamer in het gebruik, zeker bij woon-werkverkeer. In dat opzicht denk ik ook zeker met plezier aan de BT terug. Geen kettingzorgen, ietewat zuiniger in gebruik, veel bandenvriendelijker en heus leuk om te rijden....totdat je één keer een MT-01 hebt gereden. Sindsdien probeer ik m'n budget toch telkens weer te verklaren richting mijn boekhoudster, ondanks dat ik me ook af en toe achter de oren krab bij weer een setje banden na 10k km

. It's all in the wrist...
Wijsheid bij de keus, Bram!
Greetz, kowalski.