Auteur Topic: Dilemma...  (gelezen 36149 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Dilemma...
« Gepost op: 15 oktober 2012, 22:07:47 »
Zoals iedereen weet heb ik 2 MT's waarvan ik met de tweede heel erg veel plannen heb! Denk dat ie mooier word dan degene die ik nu heb...als alles mee zit  ;)
2 MT's rijden heeft weinig zin dus ik ben nu al bezig om te kijken wat ik naast mijn MT als tweede bike erbij zou willen  8)

Gewoon om af en toe eens op iets anders te rijden  ;D

Diavel vind ik mooi maar veel te duur! Duc Street Fighter ook mooi maar een beetje iel  :-\

Voorkeur gaat uit naar KTM RC8 of Benelli R 160 ! iemand hier ervaring mee ?



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: Dilemma...
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2012, 22:47:54 »
BSA A10 golden flash uit 1950!! Kan je verzekeren, rijd heeeeel anders dan een MT ;D 8) :P

Maare geen ervaring met een ktm of benelli ;)
"Silence is better than Bullshit"


Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2012, 22:49:37 »
 :P RC8 heeft een maatje van me, wat een heerlijk apparaat. :P
Lijkt qua karacter/venijn wel op een MZ1000S

Als ik er een 2e naast zou willen hebben, kunnen hebben, zou m`n kilo-emme terugkomen. :-*
De SF was meer m`n ding, weinig/geen plastic

Zul je je polsje wel iets beter moeten doseren, en de harde hand wat meer achterwege moeten laten, anders bijten ze in je klauw ;)
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2012, 22:58:17 door Berry »

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2012, 22:53:19 »
rare jongen ben jij ...........wat zijn dit nu voor bikes
total iets anders als mt's, bt's
hoe moeten wij nu weten hoe deze scheurijzers rijden ??? ???




zo iets.........

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2012, 22:59:28 »
rare jongen ben jij ...........wat zijn dit nu voor bikes
total iets anders als mt's, bt's
hoe moeten wij nu weten hoe deze scheurijzers rijden ??? ???

BT's tel ik niet mee....ligt hetzelfde blok onder als een D******r   ;) oftewel een gepimpt Virago blok   :P

En inderdaad, het is iets totaal anders....daarom des te leuker om als tweede bike erbij te hebben  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

bubbadog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 401
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2012, 23:25:14 »
ok om maar mee in het verhaal te gaan
vind dit qua looks  wel 1 van de mooiste superbikes hoe het rijd en of het goed blijft ???

misschien om mee te nemen


zo iets.........

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2012, 23:46:35 »
Hey Bart, weet niet of je hier wat aan hebt, maar:

Ik heb erg veel gereden tijdens de 'zoektocht' naar de nieuwe motor, hangt er erg af van wat je zoekt...

(allemaal nakeds) + voordelen, - nadelen:

BMW K1300R:+ erg snel (vooral met quickshift), technisch mooiste fiets - niet te betalen, lelijk, te wijd blok
Ducati streetfigher S(1100) + mooi spul, valt goed bij de dames - niet voor op een slaperige dinsdagochtend (rijd HEEL moeilijk), aan de prijs
KTM superduke + leuke fiets, goeie controle - soms gek blok, R is mooi doch te hard afgesteld
kawasaki Z1000, FZ1 +hele degelijk motorfietsen , snel  - ietwat saai, viercylinder hoge toeren en ook niet de mooiste
Triumph speed triple + hele degelijke motorfiets, snel, 3 is leuk - niet de mooiste, redelijk duur
Harley streed rod: + looks, imago, voor de vrouwen - onderpowered, slechte veringcq wegligging, veel te duur
Bandit 1200, honda X11,etc... + degelijk en cheap te krijgen - saai, viercylinder hoge toeren
ducati monster: + goeikoop te krijgen, ontwerp is mooi - klein en eerder voor vrouwen
cagiva raptor + het betere smijt-en gooiwerk - nog aan de prijs, levendsduur, slechte standaard vering

Over de RC8 (of de ducati 1199 panigale, of de BMW s1000RR, etc.etc.. for that matter): racefietsen die nu heel erg duur zijn, sneller devalueren dan je boe kan zeggen, niet normaal te rijden zijn, en waar je leven korter van word (gewoon door er van in de buurt te zijn). Huur zo'n ding voor een dag, ies leuk, ga een dag circuiten, maar rij er niet mee op de openbare weg. Just my 2 cents (ik heb twee vrienden verloren op zo'n ding, het zou jammer zijn. Al komen er dan natuurlijk wel heel erg veel parts terug op de markt :P)

Ga dan eerder voor een ducati sportclassic, een vmax of een echte exoot zoals een x132 of C&S of een echte costum (robert Sands, etc. :)

GJ

  • Gast
Re: Dilemma...
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2012, 08:17:08 »
Die Bart, die heeft met recht een luxe probleem....!  ???

Ik ken twee mensen met een RC8. Om te zien een fantastisch apparaat. Ben ook verschillende keren met ze op pad geweest; Ardennen/Eiffel. Niet bij te houden die gasten, al vraagt het veel van de berijder. Ik ben te lang voor zo'n ding. Eén van de twee heeft een tik met z'n RC8; hij wil er zo veel mogelijk aan verbouwen. Dus daar zit voor Bart een gevaar! De onderdelen voor zo'n KTM zijn extreem prijzig, maar wel exclusief. Veel carbon, Akrapovic uitlaatsysteem, diverse mappings en zelfs de versnellinsbak is te wisselen. Wat me van een RC8 tegenvalt is de waardevastheid.
Succes met je zoektocht Bart.....

KlaasH63

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
    • Fotopagina
Re: Dilemma...
« Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2012, 17:54:46 »
Hallo Bart,
Ik heb nog wel iets te koop voor je wat heel anders is:
http://www.flickr.com/photos/klaash63/3553718414/lightbox/
Stuurt heel anders (veel moeilijker)
Zit heel anders (veel oncomfortabeler)
Is lekker simpel want starten, rijden, schakelen en remmen (voor de rest zit er niets op)
Wat mij betreft, mag ie ingeruild worden met een MT 01, alhoewel mijn vrouw liever een all road ziet verschijnen.
Gegroet.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Dilemma...
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2012, 20:21:49 »
Dilemma's. Ik kan er een boek over schrijven, maar niet op het gebied van motoren  :-\

Bij mij was de keus snel gemaakt. Ik kocht weer een Duc. Maar dan een Streetfighter.


ducati monster: + goeikoop te krijgen, ontwerp is mooi - klein en eerder voor vrouwen


Helemaal juist. Maar ze is er gek op  ;D
De Streetfighter is een super machine. Een motor die nooit saai wordt. Een om je aandacht bij te houden en die zeker niet gaat vervelen.
Je hebt een Italiaans lengte, dus je past er prima op  ;)

Maar er zijn zoveel motoren die spannend zijn........

Suc6 met je zoektocht.
I'd rather be riding

M2eland

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2012, 20:50:39 »
Ik heb naast de MT een rc8. Waanzinnige fiets met een gebruiksaanwijzing. Maar na de montage van een Power Commander een heel stuk bruikbaarder. Voordelen: nog nooit een fiets gehad welke beter communiceerde, remde en rijdt op de openbare weg. Nadelen: je kunt echt nooit het volle potentieel gebruiken, terwijl de fiets daar continu om vraagt. Ik rij echt altijd veel te snel. Maar..... pracht stuk bruikbare techniek. Op straat ( let op::op straat) beter dan een Panigale. Een Speed Triple R lijkt mij ook wel erg lekker. Maar Bart je een klein beetje kennende, wat dacht je van een Spondon bouwen. Je bent handig, niet vies van sleutelen. En dan heb je echt iets aparts, dat niemand heeft. Blok, remmen, vering naar keuze. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.  Wat wil een mens meer..... Aan de andere kant een heerlijk probleem.




« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2012, 04:55:48 door M2eland »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2012, 20:59:26 »
Streetfighter vind ik supermooi Mark....maar ik heb erop gezeten, en kan je vertellen dat ik geen Italiaanse lengte heb  :-\

@Ron, zelf bouwen heb ik niet zo veel zin in...en geen tijd voor, al lijkt het me hardstikke leuk  ;)

Denk dat ik eerst maar eens de tweede MT ga verbouwen, af en toe een proefritje maken met diverse motoren en daarna beslis wat ik wil! Is ook nog niet direct aan de orde  ;) MV Augusta Brutale bevalt me ook wel  8)  :P Moet in ieder geval iets zijn zoals de MT.....wat je niet op elke hoek van de straat tegen komt, zoals GSX, Fireblade, R1 etc  :(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

M2eland

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2012, 21:26:59 »
Bart eigenlijk is het heel simpel. Als je s' nacht om 3 uur niet kunt slapen en naar de garage loopt. En wat daar ook staat en je je krijgt het gevoel van, YES... Daar gaat het om. Niet wat de rest van wereld er van denkt. Wat jij mooi vindt is mooi. Dat is wat je moet kopen dan wel bouwen.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2012, 22:26:01 »
Bart eigenlijk is het heel simpel. Als je s' nacht om 3 uur niet kunt slapen en naar de garage loopt. En wat daar ook staat en je je krijgt het gevoel van, YES... Daar gaat het om. Niet wat de rest van wereld er van denkt. Wat jij mooi vindt is mooi. Dat is wat je moet kopen dan wel bouwen.

Mee eens Ron  8) Ik vraag ook enkel om advies en ervaringen...wat de rest ervan denkt zit ik niet zo mee  :P
Ik werd vanmiddag gebeld door Axel's bike shop! die zocht naar Stage 3 onderdelen of een stage 3 motor voor een klant. Tja, zelfs motorzaken weten me inmiddels te vinden  ;D
Ik heb de Stage 3 onderdelen liggen en evt een stage 3 motor en hij heeft echt interesse....misschien maar een deal maken met de RC 8 die hij te koop heeft  ??? Ziet er supermooi uit  8)



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2012, 22:40:15 »
Check wel even of de recalls uitgevoerd zijn.
Iets met de nokkenassen ???
Deze uitvoering ben ik 4x kompleet gedemonteerd tegengekomen bij City in Apeldoorn. Ze hadden er toen ook 4 verkocht, en de monteur was er aardig flauw van ;)