Auteur Topic: Dilemma...  (gelezen 40817 keer)

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
Re: Dilemma...
« Reactie #60 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:48:53 »
Erg mooi Jan! Ik zou zeggen go for it

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:58:09 »
Voorlopig nog niet, mannen! ;) Ten eerste is de ton nog niet vol op de MT-01 - ik kom bijna aan de 60k deze week; ten tweede is 16.800 euro geen kattepis - dus ik wacht wel op een 2ehandsje; ten derde vind ik de KTM nog wat bekoorlijker - maar die kost zeker hetzelfde; en ten vierde wil ik er eerst nog wel eens op rijden. Ten vijfde: ik krijg ze geen van tweeën langs baas Vlijmscherp hierzo, dus voorlopig zie je mij nog gewoon op de MT-01. Maar dat het interessant wordt, wat de opvolger betreft, da's een feit.

Persoonlijk vind ik die hangtieten geen bezwaar ;) - of ze nou Italiaans zijn (Guzzi) of Duits, ik hou wel van dat soort twins. En inderdaad is cardan niet te versmaden bij woon-/werkverkeer, dat weet ik nog wel van de Bulldog. En nee, het is geen Lo Rider, maar niet elke concept haalt het in zijn geheel als produktiemodel - zie het prototype van de 1290 SDR, met die uitlaat. Ik vond ook niet alles geweldig aan die Lo Rider, maar deze vind ik wel geslaagd. 8)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Berry

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 16 oktober 2013, 22:31:00 »
Zeer strakke fiets, maar nie helemaal m`n ding.

Komt het feit voorbij dat BMW wel een erg hoog 50+ gehalte heeft  ;)

kowalski

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 17 oktober 2013, 07:14:26 »
Zeer strakke fiets, maar nie helemaal m`n ding.

Komt het feit voorbij dat BMW wel een erg hoog 50+ gehalte heeft  ;)

Afgezien van het feit, dat ik dan precies in de doelgroep qua leeftijd val - niet qua inkomsten - ben ik van mening dat BMW met z'n huidige modellen die oubolligheid, waar jij waarschijnlijk op duidt, voor een groot deel achter zich laat. Ik denk dat de doorsnee GS-rijder een zelfde leeftijdsopbouw heeft als onze geliefde MT-01. De S1000RR zal niemand een 50+-model noemen, toch? ;) Net zo min als de 800-serie. Die hele toer-afdeling van R en K, 2-,4- of 6-cilinder kan mij ook gestolen worden, tenzij ze van die 6-clinder ook nog eens een K1600R maken of zo ;) .

Ik denk dat deze een zelfde publiek kan trekken, als bijvoorbeeld de Guzzi V7 (Racer). Caféracers zijn aan een flinke inhaalslag bezig - eerst in de customs en nu ook in de fabrieksmodellen. Al zal een leuke custom á la JCMotors of Rob1965 op BMW R-basis nog wel effe goedkoper blijven dan de aanschaf van een R NineT.

Greetz, kowalski.

bubbadog

• Stage 3 poster
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 23 oktober 2013, 19:50:12 »
was even wennen maar moest toch regelmatig terug naar de fotootjes die kowalski had geplaatst
ben geen BMW man maar moet zeggen ga deze wel erg steeds meer waarderen .
kon het niet laten om vandaag bij Harry jr. Meijer in Lijnden even binnen  te stappen.
het schijnt dat er in de BMW historie niet zo veel aanvraag is geweest als deze nineT
maar helaas ondanks bij de vele aanvraag was  die nog niet bij hem in de showroom, wel besteld
maar komt in beperkte oplage......

voor de geïnteresseerde  hieronder wat info van de introducties

De BMW R nineT beleeft zijn publieksdebuut tijdens de internationale motorshow EICMA in Milaan (7-10 november). De Nederlandse première van deze spectaculaire motor vindt gelijktijdig plaats op de Big Twin Bike Show, die van  8-10 november gehouden wordt in Rosmalen.
De nieuwe BMW R nineT wordt leverbaar vanaf €16.800 en staat per maart 2014 bij de Nederlandse BMW Motorrad dealer.

https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/nl/pressDetail.html?title=de-nieuwe-bmw-r-ninet&outputChannelId=32&id=T0150684NL&left_menu_item=node__8300#

zo iets.........

ArtStudioG

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 23 oktober 2013, 20:38:36 »
Ik vind 'm ook wel iets hebben maar hij lijkt mij nogal "klein" (zeker in vergelijking met onze MT).
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

GJ

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 24 oktober 2013, 19:01:54 »
Pijnlijk moment in mijn leven: ik vind officieel een BMW mooi.....!  :-[
Tot nu waren ze alleen maar praktisch.  ???

fujin

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 24 oktober 2013, 20:52:16 »

idem vind hem ook mooi... vind de precies ook erg doenbaar voor moto die in beperkte oplage komt.
zal wel heel braaf rijden in vgl met mt, kan me niet voorstellen dat ze het blok minder saai en rauwer gemaakt hebben, houden meeste bmw rijders niet van

BertusV

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 24 oktober 2013, 21:35:43 »

idem vind hem ook mooi... vind de precies ook erg doenbaar voor moto die in beperkte oplage komt.
zal wel heel braaf rijden in vgl met mt, kan me niet voorstellen dat ze het blok minder saai en rauwer gemaakt hebben, houden meeste bmw rijders niet van

Ik zeg lekker helemaal niets alleen is het maar goed dat er verschillende smaken zijn  ;)
Heb ik toch weer wat gezegd  :-[

kowalski

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 06 november 2013, 11:52:24 »
Wel, er komt steeds meer om te overdenken. Nu weer de BMW S1000R vanaf 14.800 euro en dus goedkoper dan de NineT  :o , de Ducati Monster 1200 (S), de nieuwe Triumph Thunderbird Commander en de nieuwe Kawasaki Z1000. KTM mag wel goed gaan overdenken waar ze hem prijstechnisch gaan plaatsen, anders prijzen ze zichzelf buiten de markt.

Ach, ik hoef nog niks te beslissen, zag vorige week bij Goedhart twee Guzzi's Griso wegrijden - waarvan één met een mooie vervangingsuitlaat - en dat vind ik nog steeds een prachtige motor én nu al betaalbaar 2ehands. Nog minimaal 40k km te gaan en dan zien we wel verder. 8)

Greetz, kowalski.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 06 november 2013, 19:05:45 »
Daar doen de meeste van ons jaren over (40k km)

ElTimm

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 06 november 2013, 21:55:06 »
Sja Jan,

tegen dat die 40K vol zijn verschijnen er weer tig nieuwe motoren. Mocht ik nu iets kopen zou ik een leuk zelfbouwproject beginnen, een softail met schade oplappen of zo...maar da's dan eerder een hobbyproject dan een rijdmotor...

kowalski

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 07 november 2013, 05:18:02 »
Die 40k km heb ik alleen al nodig om de markt tijd te geven om 2ehands motoren te genereren van de nieuwe motoren die nu uitkomen, want die zijn nieuw te ver boven wat ik wil (en kan) uitgeven. ;)

Dat er binnen die 3 jaar nog meer uit kunnen (en zullen) uitkomen, is wel te hopen ;) , maar hoeveel er daarvan geschikt zullen zijn als opvolger, is nog maar de vraag. En ja, ik zou ook wel een verbouwde customachtig ding willen maken, maar dat gaat het 2 linkerhanden en een dunne portemonnee niet worden. We rijden nu in ieder geval MT-01. 8)

Greetz, kowalski.

GJ

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 11 maart 2014, 17:57:25 »
Ook best wel fraai:
MV Agusta 800

Bluedog

• Stage 3 poster
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 14 maart 2014, 10:23:14 »
Ci@o!
Ik ga volgende week op die RnineT rijden. Ben erg benieuwd. Ik vond hem op de motorbeurs wel klein ogen, verder toen niet op gezeten. Ik wilde niet te lang op een BMW stand rondhangen, maar 't is een uitermate geslaagde fiets geworden. Laatst ook op een Victory gereden, was erg tof. Behoorlijke Nm beest.
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!