Auteur Topic: Slecht begin :( .  (gelezen 21219 keer)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Slecht begin :( .
« Gepost op: 15 januari 2013, 20:50:46 »
Tja, met het risico dat sommigen van u zullen zeggen: 'eigen schuld, dikke bult, moet je maar niet rijden in de winter', doet het mij leed u mede te delen dat maandag een slecht begin van de week is geworden.

Ik reed 's ochtends naar mijn vaste oprit van de A12 en moet hiervoor onder de A12 door middels 2 viaducten. De taluds onder de viaducten lekken al geruime tijd - enkele jaren - dus ben ik gewend dat er - zelfs met hoogzomer - water ligt en dat dit in de winter voor gladheid kan zorgen. Helaas was het dit keer nog erger dan gewoonlijk. Ondanks dat die op- en afritten al heel vroeg heel veel gebruikt worden door gewoon verkeer en ook heel veel zwaar verkeer, was de onderdoorgang van de viaducten klaarblijkelijk niet gestrooid - dit in tegenstelling tot alle andere wegen daar  >:( . Ik reed - zoals gewoonlijk - in zijn 1 en met een 20 à 25 km/u onder het eerste viaduct door en na een meter of vijf ging ineens mijn achterwiel naar rechts, vervolgens naar links en haalde mijn voorwiel in. Ik klapte met m'n rechterschouder op de grond en lag vervolgens enigzins verdwaasd op mijn buik naar m'n motor 15 meter verderop te kijken. De motor was gelukkig afgeslagen. Gelukkig reed er ook totaal niemand achter me. Pas toen ik opstond, kwam er een bestelbus achter me, die stopte en vroeg of het goed ging met me. Ik voelde op dat moment alleen maar m'n gewricht van mijn pink, dus ik zei dat ik OK was. Vervolgens tilde ik in 1 keer m'n motor overeind :o en duwde hem naar het fietspad (hoe me dat is gelukt ???, 't zal de adrenaline zijn geweest). Over de hele breedte van de weg en een meter of 8 lang lag er een plak ijs. De bestelbus reed vervolgens verder, net als alle auto's erachter.

Na een minuut of tien, na het inspecteren van de schade :( , heb ik de motor gestart en na het beluisteren van de motor, toch maar besloten naar mijn werk te gaan. Ik kon op mijn pak geen beschadigingen vinden, evenmin op mijn Gerbings of laarzen, alleen vuil :o. M'n helm heeft de grond niet eens geraakt. Op m'n werk aangekomen, bleek er iets meer aan de hand te zijn: m'n rechterschouder deed zeer, evenals mijn rechterheup. De aanhechtingen van de spieren op mijn borst of de ribben hebben een aardige klap gehad en de klap op mijn heup zorgt langzamerhand voor een stel bloeduitstortingen. 's Middags heb ik me vanwege de pijn toch maar ziek gemeld en ben ik - voor de eerste sneeuw uit - naar huis gereden. Toen de sneeuw begon te vallen, was ik blij dat ik thuis was. M'n huisarts hoefde me niet te zien en schreef me paracetamol voor voor de pijn - dat helpt niet echt. Voor de rest besef ik dat ik er niet slecht van af ben gekomen, bij hogere snelheid was de schade aan lijf vermoedelijk veel hoger en lang leve mijn Rukka pak :-*.

Schade aan de bike, zegt u. Tja, elke schade doet zeer, dus deze ook. Voor zover ik heb kunnen zien - Goedhart was gisteren niet open en vandaag ben ik er maar wijselijk niet naar toe gereden ::) - deze schade:
- verbogen en kapotte handkap (die zitten er net op :-X );
- verbogen remhandle;
- geschaafde en glasloze Rizoma bar-end spiegel;
- zwaar geschaafde GSG valdop (zo te zien alleen het vervangingsdeel, dus dat heeft zijn werk gedaan); die dit niet heeft kunnen voorkomen:
- geschaafd hitteschild op de achterste uitlaatbocht;
- zwaar geschaafde GSG valbobbin;
- gebarsten Akra-ring aan het uiteinde van mijn uitlaatschild.

Ik twijfel nog over mijn stuur, maar dat laat ik over aan de experts. Verder zag ik geen schade, maar eerst langs Goedhart voor check en opgave en dan maar (hopelijk) repareren. Het lichaam zal zich ook wel weer herstellen, verwacht ik, dus ik tel mijn zegeningen.

Greetz, kowalski.

Oeps, weer een te groot epistel geworden, sorry :-[ .....


State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2013, 20:58:00 »
Das klote Jan  >:( Gelukkig heb je het er zelf nog redelijk goed vanaf gebracht!

Schade aan de MT valt ook reuze mee! Reserve kap voor de GSG valdop heb ik nog wel voor je en ook een Akra ring . Mag je zo van me hebben !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2013, 21:19:11 »
Tijdens het lezen van je verhaal, dacht ik dat je pink gebroken zou zijn. Gelukkig niet.
Schade aan lijf en motor valt gelukkig mee.

Ik heb eens op een toerit een BMW K1100 total loss gereden. Die tilde ik ook, zonder moeite op na mijn valpartij.

De 2e die in korte tijd schade rijdt. Ik hoop dat het nu gedaan is !!!
I'd rather be riding

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2013, 07:07:04 »
Mooi balen Jan, gelukkig geen ernstige verwondingen zelf, en met de mt komt het wel weer goed ;) Sterkte met het herstel!!
"Silence is better than Bullshit"


ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2013, 08:37:20 »
Sterkte met herstel! Ben ooit zelf (stapvoets) door een 10m ''aangedrukte''sneeuw heen gereden, dat doe ik nooit meer. Valt gewoon niet recht te houden. hetzelfde met ijsplekken, en die zie je niet.

Dat optillen ken ik, heeft inderdaad met shock en adrenaline te maken. Tegenwoordig (ook vorige week zondag) voel ik eerst of al m'n ledematen er nog zijn en de juiste kant op scharnieren. Verhalen gehoord van mensen die doorreden met gebroken/verbrijzelde enkels en zelfs een gebroken nek  :-\

Laat iig ook checken voor stuurschade (verbogen) en frameschade,(long shot, maar misschien zit er een barst op een aanhechtingspunt), en barsten op je voetsteunen...

Ps: mijn vriendin had ook spierschade, vanwege te verkrampen , dat doet de dag zelf wat pijn, maar de dag erna en tot drie dagen later echt helse, helse pijn. Sla pijnstillers, en eventueel een litertje whisky of twee in. Na drie dagen word het beter. Bewegen afgewisseld met bedrust hielp. Sterkte.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2013, 08:40:59 door ElTimm »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2013, 11:14:28 »
Jan, nog het petje af dat jij in de winter doorrijdt, ik heb het allang gehad met de kou.
Sterkte met het ontkleuren van de blauwe plekken en kneuzingen.
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2013, 16:58:27 »
K*T Jan, de mechanische schade komt wel weer goed als ik het zo lees.
Als jij er weer bovenop komt met behulp van Paracetamol heb je mooi gezwijnd, had behoorlijk anders kunnen zijn  :o

Sterkte  ;)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2013, 16:58:49 »
Bedankt voor de steun, mannen. :-*

Het gaat inmiddels enigzins beter, al twijfel ik wel of ik morgen weer ga werken vanwege de pijn. Had vandaag Goedhart aan de lijn en die gaven me toch het advies om er niet meer mee te rijden. Ook niet naar hun toe voor de taxatie van de schade. Terwijl ik dus het plan had om morgen of overmorgen weer met de motor te gaan. Vrijdag komen ze hem ophalen. Leenmotor is dan wel een alternatief, maar een vreemde motor en een eigen risico van 980 euro met dit weer, dan maar even geen motor. Dus dat wordt OV-en en dat heb ik nog nooit gedaan. Rijden in de auto lukt nog niet - ik krijg het stuur niet goed om met rechts - dus naar een P+R rijden aan de rand van R'dam zit er niet in, ben ik bang. Ach, alles verdient een eerste keer...

Vandaag schadeformulier ingeleverd, vrijdag dus de motor naar Goedhart (wordt, zoals gezegd, gehaald), volgende week taxatie (ik ben casco verzekerd), dus ik heb toch goed hoop dat ik over twee, drie weken weer kan rijden. Of ik dan ook weer ga rijden? Ja, hoewel 't zelfvertrouwen wel een knak heeft gehad. Maar minimaal 2 maal zoveel reistijd elke dag, dat gaat het niet worden. En om na bijna 28 jaar in deze tijd een andere baan te zoeken.... niet reëel.

@Bart: als Goedhart de genoemde dingen ook kan leveren, dan doe ik het gewoon via de verzekering. Lukt dat niet, dan maak ik graag gebruik van je toffe aanbod. Bedankt alvast!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

GJ

  • Gast
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2013, 17:03:21 »
't meeste is al gezegd Jan; da's flink balen!  Die motor komt weer helemaal in orde, daar ben ik van overtuigd! En neem zelf je rust om te herstellen, hoe je het wendt of keert, je hebt een abnormale val gemaakt!

Enuh, laat bij het herstellen van je brommer die handkappen maar weer weg, die gaan toch alleen maar stuk.....!  ;D  ;)  :P

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2013, 17:54:58 »

Vandaag schadeformulier ingeleverd, vrijdag dus de motor naar Goedhart (wordt, zoals gezegd, gehaald), volgende week taxatie (ik ben casco verzekerd), dus ik heb toch goed hoop dat ik over twee, drie weken weer kan rijden. Of ik dan ook weer ga rijden? Ja, hoewel 't zelfvertrouwen wel een knak heeft gehad. Maar minimaal 2 maal zoveel reistijd elke dag, dat gaat het niet worden. En om na bijna 28 jaar in deze tijd een andere baan te zoeken.... niet reëel.

@Bart: als Goedhart de genoemde dingen ook kan leveren, dan doe ik het gewoon via de verzekering. Lukt dat niet, dan maak ik graag gebruik van je toffe aanbod. Bedankt alvast!

Greetz, kowalski.

Sterkte Jan en ik hoop voor je dat alles weer snel hersteld en gemaakt is!
Mijn vrouw is ook zo'n door rijder, af en toe tegen beter weten in, en we reden zondag in auto in het zonnetje en ik zeg nog tegen haar; morgen is het afgelopen hoor, ga maar met de auto want de vorst valt in! Want tot afgelopen zaterdag ging die ook nog op de motor naar haar werk. Want anders ga je straks weer onderuit!. Helaas heeft deze indringende waarschuwing jou niet mogen bereiken.

Maar dan toch nog even het volgende Jan. (Ik kan er niet tegen als mensen zo makkelijk geld weg gooien)
Met Goedhart goede afspraken maken dat ze pas met het herstel mogen beginnen na jouw goedkeuring wat ze wel en niet mogen repareren!
Ik zou het aanbod van Bart maar aannemen, en deze onderdelen bij Goedhart afleveren. Ze berekenen de werkplaats uren toch apart! Dan hou jij ook nog wat aan je val over! En vergeet ook vooral ook niet je motor pak en ook je helm te claimen. Een helm is na een val meestal total-loss ook al is er weinig aan de buitenkant te zien!
De verzekering keert alleen het schade bedrag aan jouw uit en wat jij er mee doet moet je zelf weten!

Succes en strerkte

BS

rommel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 185
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2013, 18:47:00 »
Dat is zeker niet zoon mooi begin van het jaar jan  :( gelukkig dat er niet direct verkeer achter je zat, of tegenovergesteld aan kwam. had het inderdaad heel anders kunnen aflopen. met je bike komt het vast en zeker weer goed. denk eerst aan jezelf. sterkte met je herstel.

M2eland

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2013, 20:07:08 »
Ik heb nog wel een remhandel voor je. Zeg maar. Sterkte Ron

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2013, 20:28:26 »
En dat hitteschild van de achterste bocht kost € 270,-! Robert van het duitse forum maakt hem voor veel minder als nieuw. En als Goedhrt een nieuwe wil bestellen.....heb ik nog wel een bochtenset liggen  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2013, 21:25:06 »
Beterschap Jan! Maar 't blijft natuurlijk altijd zwaar &€*#!
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: Slecht begin :( .
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2013, 13:56:33 »
Jan, ik snap niet hoe je het durft om op te stappen en heel vreemd dat je vrouw er mee accoord gaat dat je gaat rijden met dit weer. Ik denk niet dat mijn lieftallige het op prijs zou stellen als ik nu nog ging rijden. Veel beterschap en probeer wat over te houden aan de verzekering. Jij bent er goed vanaf gekomen en zo'n motor is gewoon te vervangen.

Ach en je verhaal is een epistel volgens jou, die stukjes van jou lezen lekker weg. Moet je misschien iets mee doen met dat schrijven (of ben ik misschien de enige die niet weet dat Jan in het dagelijks leven eigenlijk een heel bekende motorjournalist is??). Volgens mij kan je dat gewoon thuis, lekker veilig doen. Dan kan je weer gewoon gaan motor rijden voor de fun.

Sterkte!

TheManWithTheHammer