Auteur Topic: BMW K1600 GT-P.  (gelezen 8449 keer)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
BMW K1600 GT-P.
« Gepost op: 18 maart 2013, 07:13:24 »
Gisteren op weg naar m'n schoonzus kwamen we deze tegen:



Als iemand zich afvraagt waar z'n belastingcenten naar toe gaan, onder andere naar dit dus. Wat is/was er mis met de gewone R1200 of K1300. 't Is een prachtige fiets, maar toch aardig wat zwaarder dan een R1200 of K1300 en dan zullen we het nog maar niet over onderhoud hebben. Dit soort fietsen is toch binnen no time afgejakkerd? M.i. zonde van het geld gezien de weinig toegevoegde waarde van de K1600 t.o.v. de R1200 of K1300. Laat dan de Porsche ook maar weer terugkeren, als het dan blijkbaar toch geld mag kosten in deze tijden van crisis....

Greetz, kowalski.


State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2013, 09:10:05 »
Verkeers politie Rotterdam heeft er alleen al 10 aangekocht!!!!!!!!



Die hoeven echt niet te bezuinigen want veiligheid gaat toch boven alles?  ???

Let op de niet standaard LED-verlichting in de koplampen, want daarmee rijden ze een stuk zuiniger en zijn ze ook heel milieu vriendelijk bezig!  :o
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2013, 09:12:57 door Big Smile »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2013, 20:10:56 »
Mooi ding en het schijnt te rijden als de brandweer  8) We hebben hier op het forum ook iemand die er dagelijks mee rijd..in dezelfde kleuren  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

NickvanRumt

  • Gast
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2013, 20:11:15 »
He Bart!!!!!

Je zou het niet doorvertellen toch???? :P
Hahahahahahaha

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2013, 21:25:45 »
Ik heb toch geen namen genoemd  :P ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2013, 17:52:09 »
Ik denk dat deze uitvoering, voor de meeste Politiekorpsen veel beter zou zijn  ;D



Gezien hun physieke gesteldheid.

GJ

  • Gast
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2013, 10:06:30 »
Ik denk dat deze uitvoering, voor de meeste Politiekorpsen veel beter zou zijn  ;D

Gezien hun physieke gesteldheid.

Heren, Heren! Schaamt u! Als een aannemer z'n gereedschappen moet uitkiezen dat gaat 'ie toch ook voor kwaliteit; koopt 'ie toch geen Praxis boortolletje maar gaat voor een professionele Makita ozid. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de NL Politie. Die BMW is niets meer of minder dan het gereedschap van de berijder. En als je dan die vluchtende overvaller in z'n gestolen snelle Audi bij wil houden, redt hij dat niet meer met z'n TransAlpje.....  ??? Natuurlijk is de R serie van BMW een prima fiets, maar de duurzaamheid in politiedienst laat/liet te wensen over. En zeg nou zelf, als jij had mogen kiezen, wat deed je dan.....?  ;)

En als ik nu toch aan het "terugkatten" ben; "de meeste politiekorpsen" dat bestaat niet meer sinds 01 januari 2013! NL kent nog maar 1 politiekorps!  ;D
En wat moet ik me bedenken bij de "physieke" gesteldheid? De meeste collega's in de uitvoerende politiedienst beschikken over een prima FYSIEKE gesteldheid! Sterker nog, elk jaar MOETEN ze verschillende sport en inspanningstesten doen, en bij het niet behalen, blijf je binnen. Welke werkgever doet dat ook, en welke werknemer moet dat ook??

Dus mannen, hou op met dat puur Hollandse gedrag; het afgeven op oom agent. Niet omdat ik het vraag, maar wel omdat het zo lekker makkelijk is. Als het dan echt zo'n geldverspillende, slecht georganiseerde en incompetente club mensen is, afschaffen dan maar? Wie van jullie heeft zich vannacht weer door een stel criminelen laten beschieten met automatische wapens.......

Kom maar op met je reactie!!!  ;D
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2013, 10:29:40 door GJ »

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2013, 10:56:09 »
GJ, bedankt voor je uiteenzetting betreffende de keus voor de K1600 ten opzichte van de R1200, maar dat had dan toch ook met een K1300 gekund? Of liet deze in dat opzicht ook te wensen over? Ik vroeg me alleen maar af, waarom je voor de duurste/heel dure motor kiest, waar je mijns inziens toch keus genoeg zou moeten hebben op de markt en misschien wel veel goedkoper terecht zou kunnen. 6 cilinders onderhouden lijkt me toch duurder dan een twee, drie of viercilinder bij alleen al normaal onderhoud?

Triumph, Yamaha en Kawasaki hebben toch ook een aardige groottoerist die omgebouwd kan worden naar P-versie. FJR's hebben toch best lang rondgereden in Nederland? Of zijn dat allemaal zulke slechte fietsen, in ieder geval voor politiegebruik? Ik vroeg het me af, daarom startte ik dit topic.

Er werd indertijd met veel misbaar gepraat over de Porsches van destijds, dat die veel te duur waren en dat dit niet kon naar het publiek toe gezien de kostprijs en onderhoud, terwijl de KLPD an sich zich geen betere auto kon voorstellen voor hun werk en die 'behelpen' zich nu met Volvo's V60/V70. Nu wordt er wel gekozen voor een K1600, die mijns inziens datzelfde signaal naar het publiek afgeeft, maar nu vanwege de kwaliteit ineens wel kan ??? , ook in deze tijd?

Ik misgun onze motoragenten niets, begrijp me goed, maar soms zijn de wegen van de beslissingnemers niet te volgen.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

GJ

  • Gast
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2013, 11:20:55 »
Ho Ho meneer van de verdediging ;)

wij aannemers doen voortaan onze gereedschap reviseren, aangezien dat wij wel op de kleintjes letten. dit is het tegen overgetelde van de nieuwe investeringen van de corpsen. en het nieuwste gereedschap is van de discounter.



zie hier maar toch een blije timmerman perfect gereedschap voor minder.

Mooi om te zien dat de essentie van mijn "verdediging" eruit wordt gepikt.... Heel knap!  :-[
__________________________________________________________________________________________________

Natuurlijk zijn er prima alternatieven voor de politiemotorfiets en ook van vele merken. Maar dan komt Brussel om de hoek. De politie moet (en dan kan en mag echt niet anders!) alles via Europese aanbestedingen aanschaffen, of het nu om een pen, een potood, de catering of, jawel daar is 'ie, een politievoertuig, zoals een motor of auto gaat. Elk vier jaar wordt dat herhaald en mogen fabrikanten, volgens vooraf vastgestelde richtlijnen en eisen, inschrijven op de kavels. Nu is het enige automerk binnen de politie Volkswagen, met als algemeen surveillance voertuig de Touran die weer volgens europese richtlijn is ingericht (zonder autoradio!!!!!) BMW is nu voor de duur van 4 jaar de enige leverancier van de motorfietsen. In de steden is dat de 800, bij de VHT's (die club van Spee) zie je nog wel eens een R1200 of een K1300, en de landelijke eenheid (voorheen KLPD-autosnelwegen) is dus recent gestart met de K1600. Een K1600 zal je niet gaan treffen binnen een landelijke eenheid, voorheen de regiokorpsen. Daar wordt gereden met de kleine BMW-tjes 800. Andere merken kunnen en mogen niet. Daar waar je nog een verdwaalde Pan European of FJR ziet rijden, is dat er eentje die nog steeds rijdt, kennelijk goed onderhouden wordt (gerviseerd....) en nog niet is vervangen. Zo hebben er in Zaanstreek-waterland nog lange tijd Mercedessen C220 combi rond gereden, simpelweg omdat dat een perfecte (politie)auto was, zeker afgezet tegen de Touran. Maar ook die MB's zijn na ruim 2 ton aan km's (en reken maar dat dat zwaardere km's zijn dan prive km's!) vervangen. Uiteindelijk was per km de Mercedes goedkoper dan de VW. Dus de aanschafprijf, zoals die van de K1600, hoeft over de gehele looptijd van het voertuig niet bepalend te zijn. Hou daarbij ook rekening dat de overheid vrijgesteld is van BPM en BTW.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2013, 11:37:23 door GJ »

GJ

  • Gast
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2013, 12:10:56 »
Bij deze nog een tragisch "bewijs" van de R1200.... Terugroepactie ivm defect aan de aanzuigbuis!


GJ

  • Gast
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2013, 12:22:39 »
Citaat
dan kunnen de politie opleidingen gewoon door gaan op de besparingen van uit de aanbesteding. want die liggen nu stil ook al zeggen ze van niet

Huh.... Liggen de opleidingen stil....? Hoe kan het dan dat de politie opleidingscholen bomvol zitten met aankomende collega's die de primaire opleiding volgen, er steeds nieuwe opleidingen worden ontwikkeld en uitgevoerd (maatwerk binnen de politieacademies), ik persoonlijk op dit moment een 2-jarige opleiding volg en er net twee heb afgerond, er steeds nieuwe ME'ers, motorrijders, rechercheurs worden opgeleid, etc, etc..... Nee Julian, deze bewering klopt echt niet!

Daarbij, en dat is wel echt des overheids, het potje met geld wat bestemd is voor voertuigen, is niet en wordt niet besteed aan opleidingen.....

En we moeten wel eerlijk blijven kijken, bij de NL politie rijden hoofdzakelijk BMW f800P, en die kosten niet zo veel hoor.... Die paar K1600's zijn niet representatief voor het geheel!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: BMW K1600 GT-P.
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2013, 12:58:51 »
GJ, bedankt voor je heldere uitleg! Dat van die Europese aanbestedingen, dat wist ik wel, maar dat dit Brussel-gestuurd wordt, niet. De verdeling is me ook duidelijk - ik kan me zo'n K1600 ook niet in een stedelijk gebied voorstellen. Wel jammer, dat je door die Europese aanbestedingen soms wordt opgezadeld met een voertuig dat je niet ziet zitten, terwijl je de voorganger een perfect ding vond. Begrijpelijk, maar jammer.
Ja, politiekilometers zijn iets anders als privé- of zelfs zakelijke kilometers. In Engeland reden/rijden ze op de snelwegen met Subaru's Impreza WRX, Mitsubishi's Evo en nu volgens mij met Fords Focus ST en RS. Beetje krap, maar wel snel. Dan zijn die Volvo's weer wat ruimer en comfortabeler en zeker net zo snel.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?