Auteur Topic: ff schrikken !!!  (gelezen 9003 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
ff schrikken !!!
« Gepost op: 29 mei 2013, 20:29:16 »
Ik was vanavond op weg naar de zaak om de OS naar origineel om te bouwen. Draai de A5 op achter een Moto Guzzi Breva 1100. Die aansluiting met het nieuwe gedeelte van de A5 is nieuw. De Guzzi rijd over de witte nieuwe strepen, terwijl het de halve dag geregend heeft....gevolg kun je raden  :'( Glijd weg, maakt een highsider en stuitert via de vangrail de weg weer op !!!


Tot de ambulance en de politie kwam, ben ik bij die man blijven zitten. Hij was totaal in shock en wist niet wat er gebeurt was!
Hij rijd al 30 jaar motor en heeft 3 Guzzis en nog nooit een ongeval gehad  :( Hij heeft wel 20 keer gevraagd hoe het met zijn motor was .....die is helaas overleden.
Zelf heeft ie het er hopelijk goed afgebracht, hij had enkel pijn aan zijn rechterarm. Maar zijn pak en helm was niks meer van over  :o
Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekie zit..... :'(



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2013, 20:43:13 »
Well, that's a complete write-off!  :o Hij mag van geluk spreken dat hij er nog zo van af is gekomen. En zo zie je maar, 30 jaar ervaring en het overkomt je gewoon. Pak en helm deden waarvoor ze opgeleid waren, de energie van het ongeluk is daardoor opgenomen. Morgen heeft hij spierpijn overal. Helm, pak, motor, het is vervangbaar, je lijf en leven niet, dus zo te zien all's well that ends well.

Ik haat strepen, driehoeken, pijlen en ga zo maar door. Tegenwoordig is het mode om bij het asfalteren de naad niet meer op de streep te maken, maar precies in het midden van een rijstrook en die dan vervolgens vol te blubberen met vloeibare bitumen. Zo kun je dus niet meer rijden op de plek die je geleerd is, maar dien je daar net naast te gaan rijden. De hele A12 met extra rijstrook langs Gouda en Woerden heeft dat dus op de tweede rijstrook. Ik rij daar dus zo min mogelijk. >:(

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2013, 20:45:06 »
Zo zie je maar weer.

Potver......
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2013, 20:55:50 »
Gadverderrie, en dat alleen maar door die stomme Hollandse hokjes mentaliteit!

Die wegbeheerders maar zeuren tegen die aannemers, dat dat wegdek een bepaalde stroefheid moet hebben.
En daarna de weg volspuiten met witte strepen en markeringen, waar dat dan ineens niet meer voor zou gelden.
Ik zou ze aansprakelijk stellen, want die strepen (vooral nieuwe) voldoen niet aan de wettelijke eisen en richtlijnen.  >:(

Maar daar heeft hij nu niets aan, ik hoop dat het goed met hem gaat.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2013, 21:03:24 »
Geluk gehad, vangrails zonder "leitplanken"
Als hij er onderdoor geschoven was.......
Lijf is heel rest is vervangbaar maar evengoed zwaar k*t

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2013, 21:05:47 »
Tsjonge... Die man heeft wel geluk gehad. Ja, de NL wegen zijn niet altijd motorvriendelijk. Goed dat je hem wat kon ondersteunen Bart.
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2013, 21:07:35 »
Hij heeft inderdaad geluk gehad! Door die highsider werd ie van de motor afgeslingerd voordat de motor de vangrail raakte ... :o Hij heeft wel een paar salto's gemaakt en eindigde samen met de schuivende motor ongeveer 50 meter verderop !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2013, 21:48:50 »
arme man, hij zal het ook wel niet begrijpen, eerste keer in 30 jaar.
moto is duidelijk serieus in de prak, die man kan van geluk spreken lijkt me.

fijn dat je bij hem gebleven bent, zeer belangrijk om zo een man te kalmeren op zo een moment, doen er niet veel meer tegenwoordig.

Rob 1965

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2013, 21:56:52 »
zo das kut he ...maar of dit geuk is ..het is geen MT dat is dan wel weer een gelukje anders had die bart hem ook nog een poot uitgedraaid hahaha

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2013, 22:06:55 »
 :
zo das kut he ...maar of dit geuk is ..het is geen MT dat is dan wel weer een gelukje anders had die bart hem ook nog een poot uitgedraaid hahaha

 :( :(

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2013, 22:14:50 »
zo das kut he ...maar of dit geuk is ..het is geen MT dat is dan wel weer een gelukje anders had die bart hem ook nog een poot uitgedraaid hahaha

hahaha, dan had ik hem tijdens het kalmeren een bod gedaan waarschijnlijk , om de verzekering voor te zijn ;D :P

@ Fujin, niet serieus nemen...wij kennen Rob en zijn humor  :P ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2013, 22:15:33 »
Onvoorstelbaar dat het nog steeds niet lukt om die witte strepen zo te maken dat je er ook veilig met de motor overheen kan rijden bij regen. Of de wegenbouwer heeft het verkeerde spul gebruikt, onwetend van de gevolgen voor motorrijders.
With blonds more fun.

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2013, 22:26:07 »
Kijk en daarom houden we van je Rob :) En Fuijn niet meer zo laten schrikken voortaan....

Maar ff on-topic: das niet best. en dan te bedenken dat we allemaal wel eens een stomme actie uithalen. deze man probeert nog gewoon netjes te rijden !

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2013, 22:54:37 »
Onvoorstelbaar dat het nog steeds niet lukt om die witte strepen zo te maken dat je er ook veilig met de motor overheen kan rijden bij regen. Of de wegenbouwer heeft het verkeerde spul gebruikt, onwetend van de gevolgen voor motorrijders.

Vroeger werd gewoon wegen verf gebruikt. Maar dat is niet weersbestendig en door al het verkeer wat erover heen rijd moet dat elk half jaar opnieuw aangebracht worden! tegenwoordig heb je bedrijven als reflectielijnen.nl  Dat is weersbestendig, slijtvast en blijkbaar kosten technisch goedkoper... :-\ De nadelen tellen ze dan niet mee  >:(

De kwaliteit die ze met hun producten leveren waar ze voor bestemd zijn is perfect! Slijtvast, goed zichtbaar etc...en daar gaat het hier toch om. Die enkele motorrijder die een keer bij nat weer onderuit gaat telt niet zo zwaar blijkbaar >:(
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2013, 22:58:34 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: ff schrikken !!!
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2013, 16:38:47 »
Het probleem is ZOAB, oftewel Zeer Open Asfalt Beton! (en dat kennen ze nog niet erg in Duitsland)

De voordelen zijn natuurlijk groot, maar..............
1) Dat ZOAB heel goed regenwater afvoert is prima, maar dat dit wegdek zo open is dat het s 'winters bijna helemaal kapot vriest dat vergeten we maar even  ::)
2) Dat ZOAB door zijn samenstelling (oa. rubber, asfalt en grind) heel stil is prima, maar omdat het grind geheel in het asfalt zit,
is nieuw ZOAB spiegelglad omdat je op een rubber laagje rijdt. Eerst moet de toplaag eraf slijten voordat het grind bloot ligt,
zodat je met een rubberband weer grip krijgt op het wegdek.
De oplossing (voor auto's) hiervoor hebben ze ook gevonden, je zet gewoon een bord langs de weg met "pas op langere remweg" .  :o
Dat er nog motoren op twee wielen proberen te rijden wordt maar even vergeten.
3) Gewoon asfalt werd vroeger af gestrooid met 5 mm grint, vervelend voor de lak ja!
In ZOAB gebruiken ze grind van 15 mm, ik ben potverdorie al aan mijn derde voorruit dit jaar bezig!  >:(
4) Omdat ZOAB zo open is kun je er geen strepen meer op trekken/spuiten, maar moeten ze strepen gieten omdat ze anders niet zichtbaar zijn. En door dit gieten liggen ze ook bovenop het asfalt en slijten ze maar langzaam. Dat deze strepen vooral als ze nieuw zijn spiegel glad zijn och, het bordje met "pas op langere remweg" stond er toch al  ???

En al die milieu ambtenaren maar zeggen dat ze toch zo goed bezig zijn  >:(

Zo ik ben mijn gal weer kwijt  ;D
Nu mijn voorruit nog laten vervangen.