Auteur Topic: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!  (gelezen 15965 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Gepost op: 07 september 2014, 00:14:36 »
Vandaag heerlijk motorweer vorige week met mijn jongste zoon afgesproken dat we bij enkele dealers proef gaan rijden.
Want kinderen worden groot en deze heeft dus van de week ook zijn motorrijbewijs gehaald!
Moeders bereidwillig haar Bulldog afgestaan en wij dus op pad op de motor. En dus onderweg een bezoekje gebracht aan Mofra (BMW dealer voor de niet Brabanders!). En twee motoren mee genomen F800R en de R1200R. En ik moet zeggen wat rijden die BMW's toch goed. De zithouding op 1200R beviel me niet zo, maar het nieuwe blok wel! De F800R is echt een heel makkelijk en sportief te rijden fiets. Je kan rustig rijden met voldoende koppel en je kan hem hoog in de toeren rijden.
Mijn zoon vond deze motor erg makkelijk om te rijden. Maar als MT liefhebbers was ik meer gescharmeerd van dat enorme koppel van die nieuwe 1200 boxer. Deze is echt niet meer te vergelijken, met die boxermotoren van enkele jaren geleden.
Nu rijdt de eigenaar zelf op de nieuwe R nine T..............wat een gaaf ding! Maar deze zijn al lang overal uitverkocht, maar laat hij nu net gisteren nog een demo van BWM binnen gekregen hebben. Mocht ik op zijn motor nog even proef rijden en ik was gelijk verkocht! Wat rijdt dat ding super gemakkelijk en onvoorstelbaar goed, en omdat deze een stuk lichter is als een normale BMW boxer, kan je hem zeer precies in de bocht leggen en met dat geweldig koppel erdoor sleuren. En wat een (BMW onwaardig ) heerlijk geluid produceerde deze boxer, klonk mij als MT liefhebber als muziek in de oren. Dus ik zeg tegen miin zoon, ik denk dat jij nog even moet nadenken over je motor maar ik ga die R nine T kopen! Dus volgende week ga ik me aan melden bij het BMW forum en gaat mijn MT de verkoop in.................... :-\

(wordt vervolgd)



lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #1 Gepost op: 07 september 2014, 06:51:36 »
 :-\ we zullen je missen wouter. wel een hele mooie motor. hoop dat je nog vaak komt buurten hier.

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #2 Gepost op: 07 september 2014, 08:34:34 »
Goedemorgen Wouter,

De ervaringen met de RnineT kan ik alleen maar onderschrijven, heb er ook een dagje mee mogen spelen. ;)
Het is een geweldige fiets, maar het is geen MT01 ;)
Maar je MT er voor verkopen,  :'( :'( :'(

Grtz,

Berry

wimpel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #3 Gepost op: 07 september 2014, 08:44:42 »

Mijn broer heeft een BMW R1200R. Dat rijdt inderdaad heel geweldig fijn, je weet precies wat ie gaat doen, geen verrassingen. Geen getril. Altijd voldoende vermogen. Bijrijder kan het ook een dag volhouden. Veel bagagemogelijkheden in de  koffers. Accelereert vlotter boven de 100 km/u dan een MT 01.
MAAR het is ook wel erg saai, geen getril, geen verrassingen, niet werken in de bochten etc. Ik had hiervoor een YAMAHA XJR 1300 SP. Daarop waren we qua accelereren en top snelheid etc. elkaars gelijken, maar ook die heeft meer karakter.
Dat laatste maakt de MT bijzonder, uiterlijk, uitstraling en dat motorblok.
Wim

Do It

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 153
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #4 Gepost op: 07 september 2014, 10:19:29 »
Ik heb onlangs De MT gekocht en ben net lid van dit forum maar het is toch niet de bedoeling dat een MT-01 instituut als BS ons gaat verlaten. OK een R90 erbij kan ik me voorstellen... maar je MT verkopen na zoveel emoties met of zonder deze forum leden?
Wouter; al bedacht om je MT-01 voor de fun te behouden?
Anything good in life is either illegal, immoral, fattening or... rides a MT 01

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #5 Gepost op: 07 september 2014, 13:12:46 »
Gefeliciteerd met de aankoop. Ik hoop dat we je kunnen behouden in het forum en bij de ritten, je inbreng is altijd duidelijk aanwezig.  Jij bent nu de eerste van de "vaste kern" die een andere motor koopt, maar zeker niet de laatste.
In het Frans forum zijn ook diverse mensen die nu meerijden met een ander merk motor. De vriendschap heeft het daar gewonnen van het type-gebondene van het forum.
Nog veel plezier met de BMW.
With blonds more fun.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #6 Gepost op: 07 september 2014, 13:18:28 »
Ook ik was bij de plaatselijke BMW dealer, Keram. (BMW dealer voor de niet Limburgers!).  ::)
Ik moet zeggen, die R nine T ziet er goed uit......alleen het is een BMW en een boxer.  >:(
Het blijft een vreemd gezicht.

Maar je MT verkopen voor een ander ?
Ik had dat nooit van je verwacht !  >:(

Wat mij nog meer verbaast is de snelheid waarmee je MT is verkocht !

Ik kom snel kijken naar je nieuwe aanwinst, ook al is het een BMW.

Geniet ervan en ik hoop vele veilige kilometers op de R nine T
« Laatst bewerkt op: 07 september 2014, 13:20:21 door Zap »
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #7 Gepost op: 07 september 2014, 19:43:00 »
Wouter....heb je de regels van dit forum niet gelezen  ???
Citaat
VERKOOP MT-01 door forumleden die voldoen aan de onderstaande voorwaarden!
1. Langer dan 5 jaar in het bezit van een MT-01.
2. Langer dan 5 jaar actief forumlid.
3. Minimaal Stage 1 poster.
4. Minstens deelname aan 3 MT forum weekenden.

.....dan is het ten strengste verboden om uw MT te verkopen vóór het EOD 2015 !!!

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #8 Gepost op: 07 september 2014, 22:29:13 »
Heren, heren en dames natuurlijk rustig aan, ik ga niet weg, maar het meeste klopt wel, maar het is niet zo erg als het lijkt!
Het een en ander moet nog even uit kristalliseren (binnen ons gezin. ) :D
Maar dat zal ik bineenkort duidelijk maken.

Wordt vervolgd!   ;)

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #9 Gepost op: 08 september 2014, 09:36:02 »
Wouter,

Ik ben ervan overtuigd dat je een heel wijs besluit zal nemen. Het gaat over je EIGEN motorplezier en dat primeert. Ik ben er ook van overtuigd dat je ons niet zomaar achterlaat. Jouw kennis is van onschatbare waarde op dit forum en ook je humor mag er zijn. Dus mijn steun heb je 100% (als dat ook maar enige waarde heeft).
Ik vind de RnineT ook wel een hele mooie ongeacht het merk. Elke motor heeft zijn voor- en nadelen qua gebruik en karakter. En terug naar cardan ... wat ga je dan allemaal kunnen doen met die extra vrije tijd  ;)
"Motors komen en gaan, maar vriendschappen blijven bestaan ..." om het dan maar in poezie-termen uit te drukken.
Succes.
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

GJ

  • Gast
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #10 Gepost op: 08 september 2014, 10:43:55 »
Hey Wouter. Wat een stap in je motorleven! En in die van ons....! Natuurlijk een felicitatie waard, bij deze. Ik weet zeker dat je het MT forum met raad en daad blijft bij staan, ook al ga je op die mooie Duitser verder.
Ik heb wel een vraag, toen je een proefrit op de R9T maakte, ben je toen nergens langs een grote etalageruit gereden en jezelf in spiegelbeeld gezien..... Zo niet zou ik dat toch nog effe een keer doen, dat is wel het beeld wat je de wereld gaat geven, een grote vent op een toch vrij kleine fiets....

Maar wel een plaatje van een ding, waar je zeker veel plezier aan gaat beleven! Niet voor niets het merk dat door veel overheden gekozen wordt, vanwege degelijkheid, perfecte afwerking en betrouwbaarheid.

Succes met de interne communicatie in huize BS!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #11 Gepost op: 08 september 2014, 21:30:15 »
! Niet voor niets het merk dat door veel overheden gekozen wordt, vanwege degelijkheid, perfecte afwerking en betrouwbaarheid.

Ook bij BMW laat men steken vallen. Net de editie van Motorrad gelezen, daarin een langduurtest van de R1200GS. Bij +_47.000km versnellingsbak kapot. Lager kapot, daardoor 2 tandwielen afgesleten.
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #12 Gepost op: 09 september 2014, 08:12:29 »
! Niet voor niets het merk dat door veel overheden gekozen wordt, vanwege degelijkheid, perfecte afwerking en betrouwbaarheid.

Ook bij BMW laat men steken vallen. Net de editie van Motorrad gelezen, daarin een langduurtest van de R1200GS. Bij +_47.000km versnellingsbak kapot. Lager kapot, daardoor 2 tandwielen afgesleten.
zelf ook rampzalige ervaringen met mijn laatste 25 kw motor enkele jaren terug, was een bmw 650cs. allesbehalve degelijkheid, mijn broer met zijn rt1200's ook best wel wat issues.
De yamaha is echt een verademing!

Vandaag komt er setje pilot road 4 op voor 320 euro. Eindelijk ,zo vaak willen laten zetten en altijd moeten uitstellen.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #13 Gepost op: 09 september 2014, 11:06:56 »
! Niet voor niets het merk dat door veel overheden gekozen wordt, vanwege degelijkheid, perfecte afwerking en betrouwbaarheid.

Ook bij BMW laat men steken vallen. Net de editie van Motorrad gelezen, daarin een langduurtest van de R1200GS. Bij +_47.000km versnellingsbak kapot. Lager kapot, daardoor 2 tandwielen afgesleten.
zelf ook rampzalige ervaringen met mijn laatste 25 kw motor enkele jaren terug, was een bmw 650cs. allesbehalve degelijkheid, mijn broer met zijn rt1200's ook best wel wat issues.
De yamaha is echt een verademing!

Vandaag komt er setje pilot road 4 op voor 320 euro. Eindelijk ,zo vaak willen laten zetten en altijd moeten uitstellen.

Maar er zijn ook nog steeds mensen die een Ducatie kopen!
Ook al hebben zij pas een beurt bij 20000km, maar dan krijg je ook een rekening.
En bij de laatste duurtest van de Ducatie Mutistrada stond deze om de 4000 km in de garage.
Dit was de een na slechtste motor ooit!

De BWM 650 is eigenlijk geen BWM want daar ligt een Rotax blok in!
Maar ik ben benieuwd hoe die BMW gaat bevallen, en naar mijn mening is Yamaha of Honda toch de top kwa duurzaamheid.

En die Pilot road 4 zullen je wel bevallen! Neem je achter nog een overmaat 190/55 deze vind ik nog beter sturen dan een 190/50?
« Laatst bewerkt op: 09 september 2014, 11:09:51 door Big Smile »

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: En dat komt er toch onverwacht een nieuwe motor!
« Reactie #14 Gepost op: 09 september 2014, 11:50:01 »
Maar er zijn ook nog steeds mensen die een Ducatie kopen!
Ook al hebben zij pas een beurt bij 20000km, maar dan krijg je ook een rekening.
En bij de laatste duurtest van de Ducatie Mutistrada stond deze om de 4000 km in de garage.
Dit was de een na slechtste motor ooit!

Ja klopt, als je een gesprek hebt gehad met een Ducati rijder over de kosten van een beurt, heb je nog weinig trek in dat merk. De meeste mensen komen daar pas achter na de aankoop.
Niet normaal meer, na hoe weinig kilometers de koppelingsplaten en riemen al vervangen moeten worden.
Wel een super geluid, die Duc's, als ze het gas dichtdraaien en dan afremmen op de motor. Velen hebben me verblijdt tijdens m'n wandelvakantie in de Vogezen.
With blonds more fun.