Auteur Topic: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01  (gelezen 12622 keer)

Betermans

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Gepost op: 13 augustus 2015, 21:48:47 »
Hallo allen,
Mezelf hier maar even kort voorstellen: momenteel ben ik bezig met motorrijlessen en verwacht in september het rijbewijs gehaald te hebben.

Ondanks dat ik nog niet lang aan het lessen ben, heb ik mezelf de afgelopen maanden al wel behoorlijk verdiept in de verschillende motortypes, merken, stijlen, etc.
Één ding is mij wel duidelijk geworden n.a.v. hiervan: ik zou enorm graag een MT-01 aan willen gaan schaffen, of als alternatief mogelijk een Buell Lightning XB12S. Ofwel; een dikke v-twin in een streetfighter/naked chassis dus ;)

Wat ik zelf vreemd genoeg vindt is dat beide van de motoren waarin ik interesse heb (MT-01 en XB12S), er niet erg veel van te koop wordt aangeboden. Dit maakt de zoektocht dan wel weer interessanter.

Anyway, ik ga me de komende tijd maar eens verder inlezen op de MT-01 en hoop langs een mooie occasion te komen om een proefrit te maken en vervolgens tot aanschaf over te gaan.
  • -> Mocht iemand toevallig een mooie te koop hebben en/of te koop weten, laat het dan ook vooral weten! Ik hoop te kunnen slagen voor <6500,- Euro (als dit een beetje realistisch is...)

Verder zijn alle tips & tricks vanuit jullie als kenners zijn natuurlijk altijd welkom :)!



Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2015, 22:28:34 »
Welkom MT-01 forum Sjors? en is het Betermans of Botermans het maakt mij niet uit. Het is maar hoe je aangesproken wilt worden.

Nu is een MT01 nu niet de meest voor de hand liggende eerste motor, maar het kan wel. Ik heb ook een zoon die sinds kort op een MT01 de wegen onveilig maakt. De MT01 is een strak sturende motor met heel veel koppel je kan er heel fijn mee rijden op provinciale en binnen wegen. Maar het gewicht is (voor hedendaagse maatstaven)  aan de hoge kant 250kg. Maar daar valt goed mee te rijden. De MT01 heeft ook bijna geen slechte onderdelen hoewel je wel pech kunt hebben. En voor €6500 kun je best een aardige scoren. Bedenk wel dat bepaalde onderdelen en of opties worden steeds moeilijker te krijgen dus koop je motor zo compleet mogelijk.

succes met je examen!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2015, 08:22:03 »
Welkom op het forum en succes met het rijbewijs.
Misschien even vermelden van waar je bent (B of NL, plaats).
Ik had onlangs op een toerrit iemand die me vertelde dat ie op zoek was naar een MT-01 ter vervanging van zijn Buell XB12S omdat ie met die laatste niks dan problemen heeft gehad, 2 jaar lang! Dus misschien toch maar eens goed laten informeren over de Buell (een merk dat niet meer bestaat) voor je de keuze maakt. Voor ons is de MT-01 natuurlijk onevenaarbaar !!!
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2015, 09:39:14 »
Welkom en succes! Geen last van het stappenrijbewijs? Dan ben je dus al wat ouder, schat ik. Ik zou gaan voor de MT-01. ;) 8)


Ik had onlangs op een toerrit iemand die me vertelde dat ie op zoek was naar een MT-01 ter vervanging van zijn Buell XB12S omdat ie met die laatste niks dan problemen heeft gehad, 2 jaar lang! Dus misschien toch maar eens goed laten informeren over de Buell (een merk dat niet meer bestaat) voor je de keuze maakt. Voor ons is de MT-01 natuurlijk onevenaarbaar !!!
Iemand die we nog kennen van de Bulldog-fora, Gie? Daar was er toch ook één met een XB12S? De laatste keer dat ik hem tegenkwam op motor-forum.nl, had hij die Büell nog.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2015, 10:02:09 »
Welkom sjors. Succes met je examen en je zoektocht.
"Silence is better than Bullshit"


eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2015, 14:45:00 »
Welkom.

Ik moet bekennen dat ik de XB12 mooier vind en strakker sturen,  maaaar....mijn keus is toen toch op de MT01 gevallen.
De Buell blinkt niet uit in degelijkheid. Ik houd van sleutelen, maar wel als ik er zin in heb en niet dat ik  moet gaan sleutelen omdat weer iets kapot is aan de brommer. Die laatste situatie heb je regelmatig bij de Buell.
Als je de beurten op tijd doet, blijft de MT01 maar doorrijden.

En nog succes met het behalen van je rijbewijs.
With blonds more fun.

MADMAXMT01

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 304
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2015, 15:09:49 »
Welkom mijn eerste motor was en is ook een mt-01.
Succes met de rijlessen.
See you on next tour MADMAXMT01

GJ

  • Gast
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2015, 15:34:28 »
Welkom en succes met je zoektocht en het behalen van je rijbewijs.  ;D

Ik ben ooit (inmiddels als weer 12 jaar geleden) de "trotse" eigenaar geweest van een Buell X1. Mooi ding, veel leuke extra's erop, fantastisch geluid, rijdt heerlijk (als.....), maarrrrrr...... Het is en blijft onbetrouwbare (verouderde) techniek. Eigenlijk hing er een 100 jaar oud V-twin blok onder wat jaar na jaar werd gemoderniseerd. Natuurlijk is de XB12 een totaal andere fiets, maar toch.... Die van mij vertelde regelmatig tijdens het rijden dat 'ie er geen zin meer in in had en stopte er gewoon mee. Ik heb nog nooit zo vaak naast een motor gelopen als bij de Buell. Dan zijn onze vrienden van Yamaha toch een stuk beter in het halen van betrouwbaarheid icm een heerlijk klinkende en sturende motor.

Dusssss.......  ???

Betermans

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2015, 15:58:42 »
Allereerst, WOW wat een reacties hier!
Dank dank, tof om te zien dat dit toch een actief forum is (ondanks het klein aantal leden)  8)! En uiteraard thanks voor de succeswensen vanuit iedereen voor mijn examen!
Meteen ook bedankt alleen voor de info aangaande MT01 versus een XB12S. Ik wist dat Yamaha betrouwbaarder zou zijn, maar dacht eerlijk gezegd dat Buell kwa betrouwbaarheid ook helemaal niet verkeerd was.. Wellicht is dat ook niet zo, maar gewoon niet te vergelijken met een Japanner (ik heb jaren lang verschillende Honda's als auto's gereden - die waren ook altijd perfect, zelfs als trackday/race-auto's).

Welkom MT-01 forum Sjors? en is het Betermans of Botermans het maakt mij niet uit. Het is maar hoe je aangesproken wilt worden.
Sjors is inderdaad mijn voornaam, Botermans mijn achternaam. Ik gebruik echter al jaaaaaaren als 'nickname' Betermans, vandaar hier ook maar weer ;)

Misschien even vermelden van waar je bent (B of NL, plaats).
Ik ben geboren, getogen en nog steeds wonend in Breda, NL :)

Geen last van het stappenrijbewijs? Dan ben je dus al wat ouder, schat ik.
Klopt, morgen is mijn verjaardag en wordt ik 27, dus mag ik GELUKKIG meteen voor het A rijbewijs. Geen stappengedoe...


PS: iemand bekend met deze motor?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m952728769-mt-01-mt01-nieuwstaat-veel-extra-s-lees-adv.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2015, 16:00:32 door Betermans »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2015, 16:36:50 »
Die motor is van Pelly geweest en een paar weken geleden verkocht aan de nieuwe koper die hier ook lid is en wel heel erg snel er vanaf wil  :o

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2015, 17:26:38 »
Welkom welkom en nog een welkom.

Veel plezier in je zoektocht, wat het ook worden mag. Dit is een MT-01 forum, dus er is bij ons een voorkeur  ;)

Wie weet, tot snel bij een forumtocht !

Zap
I'd rather be riding

Christian

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2015, 23:59:42 »
Welkom. Ik ben sinds kort in het bezit van een MT-01. Ik kan je vertellen dat het uitstekend bevalt :)

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2015, 07:29:10 »
http://ww3.autoscout24.nl/classified/268374342/?cd=635674884200000000&asrc=st

deze staat ook al een tijdje te koop en er zal vast wel wat van de prijs afkunnen. ;) en is behoorlijk aangekleed.

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2015, 08:39:10 »
http://ww3.autoscout24.nl/classified/268374342/?cd=635674884200000000&asrc=st

deze staat ook al een tijdje te koop en er zal vast wel wat van de prijs afkunnen. ;) en is behoorlijk aangekleed.

Daar zitten geen spatborden op!!! ??? ???
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw motorrijder | op zoek naar een MT-01
« Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2015, 08:52:10 »
Die zal hij vast nog wel hebben, en anders zijn ze niet zo heel moeilijk te vinden. ;)