Auteur Topic: Gallery  (gelezen 25467 keer)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2007, 21:20:16 »
Hallo Marco,

Ja er hangt weer een nieuwe ernaast/eronder. Was ik al altijd van plan, maar doordat de veranderplannen in de vorige winter ook al uitliepen, heb ik als noodoplossing toen een demper er naast gehangen. Dat ging vlugger dan een komplete  nieuwe uitlaat te maken.
 Nu ie weer kodoo"t , ben ik er weer bovenop. :wink:
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2007, 22:49:13 »
Ziet er goed uit, vooral die uitlaat!!!  :)

Je fiets ziet er nu heerlijk kaal uit!  Super!  :)

Eigenlijk jammer dat je die olie tank weer in het zicht gebouwd hebt, kon je hem niet onder je zadel kwijt?

Je moet trouwens gaan stoppen met verbouwen, als de mensen gaan vragen welk type Buell dat is.  :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes,

Big Smile

Snelle snip

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #17 Gepost op: 04 mei 2007, 07:54:21 »
Heel mooi werk!
Maar ik heb toch dezelfde ................. kleur  :D
België ligt dicht bij Nederland en Duitsland

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #18 Gepost op: 04 mei 2007, 08:43:23 »
Aan het blok is te zien dat dit ooit een MT01 was ;-) Ziet er bruut uit. Zijn de uitlaatbochten ook aangepast?

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #19 Gepost op: 04 mei 2007, 16:34:49 »
@Big Smile: Onder het zadel is alles nog orgineel, dus volgepropt.  Inmiddels is er  een beetje plek waar de Exup-motor zit. Aan het begin van het zadel, eind tank, echter dan moet de accu weer verhuizen onder de tank. Dan weet ik niet of  plek genoeg is . 2,8 liter  olie is best veel, en de hitte die van de olie afkomt geeft waarschijnlijk problemen met de elektronica (ecu). Zal ik van de zomer  eens diep over nadenken.

@ Em(t01)iel:  De bochten zijn ook nieuw. Tevens is er een  soort adapterstuk tussen de voorste cylinder en de bocht verdwenen. De exupklep is verdwenen, wat zeker ten kosten is gegaan van het koppel. Volgens een tuner , die op de testbank met de exupklep geexperimenteerd heeft zou de open klep zo'n 10 tot 15nm minder opleveren. Eens kijken als alles afgesteld is hoe ie rijdt, anders moet ik komende  winter het koppel weer wat opkrikken. :lol:

Ondanks alle gepruts is het onmiskenbaar nog  steeds een Mt. Aan het design zal ik voor de rest ook niets meer veranderen, bevalt me prima. Alleen nog een ander kleurtje en de tank vergroten.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #20 Gepost op: 04 mei 2007, 22:33:49 »
Een platte olietank moet toch wel onder je zadel zijn te maken, in de ronding van je spatbord of misschien een duotank in die "hamsterkooitjes" onder je zadel.  :lol:  :lol:  :lol:
De wamte afgifte van je originele uitlaten onder je zadel was toch ook niet mis, en anders mischien geheel naar achteren onder je zadel naar je "hanschoenenvakje".
Heb je in iedergeval komende winter ook nog wat te flexen.  :wink:

Heb je trouwens je originele ECU nog, of is het een stage2 ECU dit i.v.m. het ontbreken van exup en kat?

Groetjes Big Smile

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #21 Gepost op: 05 mei 2007, 14:57:32 »
Hallo Big Smile,

Onder mijn zadel heb ik met moeite een plekje kunnen vinden voor het slot. In de "hamsterkooitjes", passen ook geen 3 pakken melk. Onder de tank zou kunnen, maar dan heb ik een  probleem met  de carterontluchting en tevens weet ik niet of de oliepomp sterk genoeg is, die moet  dan flink omhoog pompen.
 In de buurt waar nou de accu zit lijkt me nog het minste problemen op te leveren. Ik zal  eerst eens flink gaan kodoën, tegen de kerst is me wel iets te binnen geschoten. :lol:
Ps.Ik ben nou nog bezig om een plekje te vinden voor een oliekoeler.
With blonds more fun.

em(t01)iel

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #22 Gepost op: 05 mei 2007, 23:57:23 »
Dat het uitschakelen van de Exup-klep NM's vreet dat is bij mij ook geconstateerd. Nu met exup klep ingeschakeld, Powercommander, Akra's en "Slack-eater (zie Duits forum)" is er nu 182 Nm gemeten! (Dit als referentie).

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #23 Gepost op: 06 mei 2007, 02:44:59 »
Hallo sleutelaars,

Even wat theorie:

Korte uitlaat (geen demping) - uitlaat heeft geen invloed op motorkarakter
Lange uitlaat (demping) - koppel (trekkracht) bij lagere toerentallen neemt toe, maar eindvermogen bij hoge toerentallen neemt af!

De Exup-klep dient als eerste om de demping te vergroten en dus ook het koppel bij lage toerentallen (tot 2500 rpm) te verhogen.
De exup-klep sluit namelijk bij lage toerentallen (en dient zo als een tweetraps uitlaatklep) zodat de druk van de uitlaatgassen langer op je zuiger behouden blijft en hierdoor je koppel toe neemt.
Nadeel is echter; het slechter aanspreken (gasreactie) van je motor.

Als je de Exup-klep nu open zet is het enige wat je bereikt een lager koppel bij lage toerentallen! :wink:

Bij een Stage2 (heeft geen Exup-klep meer) hebben ze dit verbeterd door de brandstof inspuiting en de ontsteking aan te passen (ECU2)!!!

En omdat een Stage2 uitlaat een grotere diameter heeft en minder demping, kan het maximum toerental en het eindvermogen ook toenemen!  :)

De tweede reden waarom de exup-klep wordt geplaatst is namelijk om de motor aan de emissie eisen te laten voldoen. (CO en geluid)
En dit is dan ook de reden dat een MT01 met Stage2 wel tien keer beter rijdt maar niet goed gekeurd is voor op de weg.  :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes Big Smile  :)

kappie

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2008, 17:49:18 »
[albumimg]143[/albumimg]

kappie

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
lekker kontje
« Reactie #25 Gepost op: 25 februari 2008, 17:53:09 »
[albumimg]144[/albumimg]

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #26 Gepost op: 11 april 2008, 22:09:13 »
Ik heb weer wat geprutst van de winter.





De demper is een ingekorte Remus revolution met uitneembare db killer, bochten zijn weer kompleet nieuw. De stalen olieleidingen heb ik vervangen door flexibele leidingen van Goodridge. Verder zijn er weer diverse orginele delen in de doos beland.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #27 Gepost op: 12 april 2008, 14:16:21 »
@ eliminator 44

Mooie bochtjes hoor!  :shock:
Bijna net een stage 2
Het ziet er zeer strak en "naked" uit!

Nu heb je wel dat rempotje van je achterrem vervangen maar nog niet die urinebekertjes aan je stuur.
Iets voor de komende maanden misschien?

Groetjes
Big Smile  :)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Gallery
« Reactie #28 Gepost op: 13 april 2008, 22:21:20 »
Citaat
Bijna net een stage 2


Daar heb ik niet naartoe gewerkt, was toeval. Ik heb eerst de achterste bocht gemaakt, daarna de voorste en aangezien ze even lang moeten zijn, kreeg die voorste die rare bocht erin. Dit is alleen te voorkomen als de bochten bij mekaar komen in de buurt van de krukas. Die routing, net als orgineel, vind ik nog steeds het mooiste, maar dan moest ik de demper te veel inkorten. Dan bleef er niet veel  meer van over.


Citaat
Nu heb je wel dat rempotje van je achterrem vervangen maar nog niet die urinebekertjes aan je stuur.

Klinkt misschien raar, maar ik vind de plastic bekertjes niet vies, daarom laat ik ze erop zitten.

Dat met de bochten uit een stuk laten buigen is trouwens niet gelukt. De fabriek is gemoderniseerd en heeft nu robots. Ik heb maar alles van lasbochten gemaakt en later flink gepolijst. :cry:
With blonds more fun.

marco

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
    • http://mt01.valenkamp.nl
Gallery
« Reactie #29 Gepost op: 01 mei 2008, 20:45:40 »
Hey Jo, mooi stukkie werk! Naakter en naakter zo te zien! Denk toch dat je een nieuwe type-naam moet verzinnen...  :wink:

Groet,
Marco