Een berichtje uit het arctische zuiden.
De buitenbocht laten maken bij een bedrijf met een doornbuigmachine. Het instellen van de machine is prijzig, daarom gelijk maar 2 stuks laten buigen. Die 2de krijg je dan voor een prikje.
Vorige week opgehaald, op maat gemaakt en vastgebakken.
Dit hele weekend in de weer geweest met de demper, nou ja tussen de familiaire verplichtingen door.
Eerst positioneren en dat viel niet mee, het ding draaide en glee steeds weg. Ik wou hem zo ver mogelijk naar voren plaatsen, maar ik moest mijn voet wel nog normaal op de voetsteun kunnen zetten.
Daarna met het uiteinde omhoog en omlaag gedraaid en uiteindelijk toch maar evenwijdig met het kontje gezet.
De buis die aan de demper vast zat is in 3 stukken geslepen, het middelste stuk is ertussen uit, het onderste stuk zo gedraaid dat ie naar de bocht (voren) wijst en aan mekaar gehecht . Daarna de originele klem eraf geslepen en die van de oude demper erin gestopt. Nu kan de demper met 2 veren vast aan de bocht.
Een "pain in the ass"was de ophangbeugel (niet op de foto). Maar er zit er uiteindelijk een aan vast.
De toekomst zal uitwijzen of die vibratie-bestendig is. Bij de vorige uitlaat trilde die steeds kapot, soms al na 3 maanden, vaker pas na 3 jaar.
Nu eerst een thee en dan een biertje pakken.