Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 421747 keer)

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #150 Gepost op: 08 september 2010, 16:24:25 »
Je maakt er wel een moeilijk verhaal van... ;)
Ik heb al 2 rubber ringen aan de binnen en buitenzijde van het ruitje zitten bij de bevestiging aan de zijsteuntjes. Hoorde gister van Acom dat hij ook trillingen heeft...maar hij dacht dat dat altijd is bij een MT. Hij heeft nog nooit zonder fly screen gereden. Misschien dat ik rubber ringen probeer tussen de beugel en het balhoofd. Als dat niet werkt dan gaat ie er vanaf. Visdraad op mijn bike zie ik niet zitten  :P

Voor je hem er af gaat halen wegens trillingen je kan de poten heel gemakkelijk buigen als je het ruitje nou bijna tegen de koplamp zet komt er ook minder wint onder  ;) Ik moest na dat mijn MTje op zijn zij heeft gelegen de beugels weer gelijk buigen :) En dat is wel moeilijk!!!
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 08 september 2010, 18:19:17 »
Er is een oplossing, je moet de trillingen al bij de ruit dempen.

Dat klopt in ieder geval BS! Ik heb dit weekend een rit gehad in het oosten. Toen ik daar aankwam via de A1 waren mijn vingers echt helemaal dood, totaal geen gevoel meer in  :(
Tijdens het ritje geen last gehad en op de terugweg ook nauwelijks. Heeft dus veel meer met de wind te maken dan met de trillingen van de motor. Wel iets, maar enkel tussen de 2500 en 2800 rpm. Als ik mijn hand tegen het ruitje hield was de trilling uit het stuur ook gelijk verdwenen.
Ik kijk wel hoe ik het oplos  ;)

haha  ;D goed bezig!
Heb je een link van het duitse forum, ben wel lid maar dit duits gaat mij te boven ???
Misschien kan ik er nog 1 bij bestellen? Kost 52,- ex verzendkosten.
En anders ff bij de Donnermeister inloggen en zoeken op "Hupenhalter". Red Hunter doet de verkoop.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 08 september 2010, 18:27:25 »
Mooi geheel weer geworden, Bart! Tja, over smaken valt niet te twisten, dus er zijn altijd mensen die het zelf anders zouden gedaan hebben. Ik vind het mooi, ook die zwarte afdekschilden aan weerszijden van de motor.

Ik heb ook over die 'Hupenhalter' gedacht, maar a. ik ben geen sleutelaar, b. ik denk er nog over om een luchthoorn te plaatsen van Valk Motorparts - de Stebel Nautilus Compact waarschijnlijk - en of die ook via die steun tussen het frame kan komen, betwijfel ik. Vind het wel een hele mooie oplossing. Dat ze daar weer niet zelf op zijn gekomen bij Yamaha...

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 08 september 2010, 18:43:34 »
Hey Jan, dank je  ;) En voor die Hupenhalter hoef je geen sleutelaar te zijn. 2 boutjes van de originele houder los, steun verwijderen, aan de andere kant diezelfde 2 boutjes los draaien. Claxon door het gat steken, bevestigen met een boutje op het steuntje van de Hupenhalter en alles compleet bevestigen met de 4 bouten die je los gedraaid hebt  ;D Linkerkant is iets lastiger omdat daar de olietank zit, kom je moeilijker bij de bouten bij.

De Nautilus noemen ze wel Compact, klinkt ook heel mooi maar zooooo compact is ie nou ook weer niet  ::) Je kunt hem praktisch nergens kwijt. In de air intakes zou het misschien nog gaan lukken....maar dan moet je wel iets meer sleutelen  ;D
« Laatst bewerkt op: 08 september 2010, 18:45:09 door Baci »

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 08 september 2010, 18:52:37 »
En wat het veranderen betreft...het blijft leuk om te doen  8) Zeker omdat ik genoeg onderdelen heb en het spuiten me niets kost  ;D
Dan kun je nog eens iets proberen.
Maar de beste en meest effectieve veranderingen zijn toch de spiegels ( meer zicht en zonder trillingen), de claxon ( weg met dat lelijke noodzakelijke ding), het remvloeistofpotje achter ( meer ruimte onder de buddy) en de aanpassing van de onderbouw waardoor ik sneller kan wisselen van solo naar duo en toch met de open Akras kan rijden.
De rest is eigenlijk alleen maar optisch en smaak gerelateerd  ;)

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 08 september 2010, 19:28:16 »
Ich habe ein PM naar red hunter verzonden ;)
@ Baci 1/ zo is dat op mijn motor komt ook elke keer weer wat bij 8)
          2/ Die trillingen heb ik echt alleen als ik over de snelweg blaas en de wint uit een bepaalde hoek komt  :) voor de rest merk ik het echt nooit! En bij mij iedergeval is het trillen mininaal.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 08 september 2010, 19:34:08 »
Ich habe ein PM naar red hunter verzonden ;)

In Duitsland is het PN....Persönliche Nachricht  ;D
Maar als je verzendkosten wil besparen...van Duitsland naar NL is duurder dan van NL naar NL . Je zou kunnen vragen of hij hem met mijn pakketje mee stuurt, die verzendkosten zijn al betaald  ;)

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 08 september 2010, 19:59:50 »
gedaan ;)

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 08 september 2010, 20:21:40 »
Ik heb ook over die 'Hupenhalter' gedacht, maar a. ik ben geen sleutelaar, b. ik denk er nog over om een luchthoorn te plaatsen van Valk Motorparts - de Stebel Nautilus Compact waarschijnlijk - en of die ook via die steun tussen het frame kan komen, betwijfel ik. Vind het wel een hele mooie oplossing. Dat ze daar weer niet zelf op zijn gekomen bij Yamaha...

Greetz, kowalski.

1) Als je geen sleutelaar bent kan je de luchthoorn(s) wel vergeten, maar het is niet onmogelijk en het klinkt super!  :D
Ik heb zelf de Stebel magnum 2 erin gekregen maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Electrisch is het geen probleem om draden te trekken, maar veel ruimte heb je niet om de hoorns in je luchthappers kwijt te raken. (Maar ze zitten er wel ideaal!)
Andere montage mogelijkheden moet ik sterk afraden, deze breken gegarandeerd af. Het boutje van de luchthoorns is veel te zwak om het trillen van onze MT lang op te kunnen vangen. Heb je wel eens goed bekeken hoe de claxon nu gemonteerd is in het rubber!
Ik zal van de week wel even wat foto's posten.

2) Yamaha heeft er juist voor gekozen om de claxon niet in het opspattende bereik van je voorwiel te plaatsen. Dit komt het geluid en de levensduur van je claxon meestal niet ten goede.  ;)  Verder is het wel een fraaie oplossing.

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 08 september 2010, 20:23:52 »
En wat het veranderen betreft...het blijft leuk om te doen  8) Zeker omdat ik genoeg onderdelen heb en het spuiten me niets kost  ;D
Dan kun je nog eens iets proberen.
Maar de beste en meest effectieve veranderingen zijn toch de spiegels ( meer zicht en zonder trillingen), de claxon ( weg met dat lelijke noodzakelijke ding), het remvloeistofpotje achter ( meer ruimte onder de buddy) en de aanpassing van de onderbouw waardoor ik sneller kan wisselen van solo naar duo en toch met de open Akras kan rijden.
De rest is eigenlijk alleen maar optisch en smaak gerelateerd  ;)

Nog wel even de onderlegringen van je framebouten zwart spuiten  ;)

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 08 september 2010, 20:31:13 »

Dat klopt in ieder geval BS! Ik heb dit weekend een rit gehad in het oosten. Toen ik daar aankwam via de A1 waren mijn vingers echt helemaal dood, totaal geen gevoel meer in  :(
Tijdens het ritje geen last gehad en op de terugweg ook nauwelijks. Heeft dus veel meer met de wind te maken dan met de trillingen van de motor. Wel iets, maar enkel tussen de 2500 en 2800 rpm. Als ik mijn hand tegen het ruitje hield was de trilling uit het stuur ook gelijk verdwenen.

Ik zie als ik onze motor foto's naast elkaar hou dat mijn ruit ook iets meer naar de lamp toegebogen is zou het als ik jou was proberen~!

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 08 september 2010, 20:51:27 »
@Bart & BS: Ja, ik was al bang dat ik hem niet op de standaardplek van de toeter kon klikken. Ik heb er één op de Motorbeurs 2010 bij een MT-01 gehouden (ik had de witte de dag tevoren gekocht) en zag al dat dat niet zou gaan. In de airbox is een mooie plek inderdaad, maar voor mij te moeilijk en om nou altijd weer naar een ander te gaan om dat te regelen... Misschien dat ik dat toch via m'n mannetje van de stuurgewichten kan regelen, hij is nogal handig met metaal. 's Kijken wat hij voor ideeën heeft om het eventueel aan de onderkant onder de koplamp bij de voorvork te monteren. Een mooie RVS beugel met extra versteviging en rubber-mounted bevestigingsgat. We blijven toch allemaal frutten om het mooier te maken, niet?  ;) Allemaal een MT-01 en zo persoonlijk als wat.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 08 september 2010, 21:01:27 »
het gaat er om dat de toeter er op zit als hij het niet meer doet  :-X gewoon even een zwing aan de gashendel geven ;)

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 08 september 2010, 21:06:06 »

Ik zie als ik onze motor foto's naast elkaar hou dat mijn ruit ook iets meer naar de lamp toegebogen is zou het als ik jou was proberen~!

Jullie hebben het dus nu ook ervaren!
Die flycreen van Yamaha komt er met deze beugels bij mij niet meer op dus!  >:(

Het Ermax ruitje is overiges aan de bouten van de voorvorkklemmen bevestigd, waardoor de steuntjes veel korter zijn en het ruitje veel minder trilt. Maar het ermax ruitje is ook veel steviger.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2010, 21:07:37 door Big Smile »

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 08 september 2010, 21:09:27 »

Jullie hebben het dus nu ook ervaren!
Die flycreen van Yamaha komt er met deze beugels bij mij niet meer op dus!  >:(

Het Ermax ruitje is overiges aan de bouten van de voorvorkklemmen bevestigd, waardoor de steuntjes veel korter zijn en het ruitje veel minder trilt. Maar het ermax ruitje is ook veel steviger.
Het is wel heeel mooi BS ;) er zijn ook mensen die op choppers gaan rijden en dat trillen zoals ik al eerder aan gaf is miniamaal