Zondag 19-09-2010
Afgelopen Zondag heb ik met drie leden van de Chicane de Stukbouwrit mee gereden.
Het is een toertocht die door een leverancier van stukadoorsbedrijven wordt georganiseerd,en dan moet ik zeggen werkelijk een unieke tocht,ontbijtje,koffie aan de Maas met de mogelijkheid voor een vaartocht in powerboats,lunch met loterij bedenk het maar het was erbij.
Uiteindelijk reden wij met 6 bekende rijders aan,bij het pontje van Herpt kregen wij gezelschap van nog een stuk of 20 anderen die bij ons achteraan aansloten.
Kan gebeuren maar je hoopt dan wel dat ze op hun plaats blijven rijden.
Na de lunch reden wij aan richting Tilburg vlak voor de spinder voor een haakse linkerbocht vond een van de aanhakers het nodig om nog ff twee rijders in te halen op hoge snelheid…Ik had het geluk dat hij mij net nog voorbij kon komen,een goede motorvriendin van me had de pech dat ze vanachter vol werd aangereden.
Wat er dan gebeurt is moeilijk te omschrijven,motoren die over de grond schuiven ik zag dat ze haar motor over zich heen kreeg,ik moest nog stevig in de remmen en uitwijken anders was ik nog over haar heen gereden,je staat stil en zoek zijn vrij dus stamp de standaard meer uit dan slaat ie wel af,je vriendin ligt te gillen van de pijn,112 bellen en je bent zo machteloos als het maar kan zijn, dan duurt het nog een minuut of tien voor de Ambulance er is,politie was er eerder. Het is een absolute klote situatie. Korte verklaringen afleggen en dan naar huis rijden met de tranen in je ogen.
En maar wachten op een telefoontje…..
Gelukkig heeft ze niet al te zware verwondingen en het komt wel weer goed met haar.
Dit zijn de momenten waarop ik denk misschien maar eens aan die andere jongensdroom gaan werken,ik weet het ff niet meer,de laatste 5 jaar in de direkte kring 1 dodelijk ongeval en 4 rijders op het asfalt waarvan twee gewond.
Waarschijnlijk rij ik volgend jaar geen motor meer.