Auteur Topic: soms loopt het net even anders  (gelezen 9169 keer)

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
soms loopt het net even anders
« Gepost op: 21 september 2010, 23:20:30 »
Zondag  19-09-2010

Afgelopen Zondag heb ik met drie leden van de Chicane de Stukbouwrit mee gereden.
Het is een toertocht die door een leverancier van stukadoorsbedrijven wordt georganiseerd,en dan moet ik zeggen werkelijk een unieke tocht,ontbijtje,koffie aan de Maas met de mogelijkheid voor een vaartocht in powerboats,lunch met loterij bedenk het maar het was erbij.

Uiteindelijk reden wij met 6 bekende rijders aan,bij het pontje van Herpt kregen wij gezelschap van nog een stuk of 20 anderen die bij ons achteraan aansloten.
Kan gebeuren maar je hoopt dan wel dat ze op hun plaats blijven rijden.

Na de lunch reden wij aan richting Tilburg vlak voor de spinder voor een haakse linkerbocht vond een van de aanhakers het nodig om nog ff twee rijders in te halen op hoge snelheid…Ik had het geluk dat hij mij net nog voorbij kon komen,een goede motorvriendin van me had de pech dat ze vanachter vol werd aangereden.

Wat er dan gebeurt is moeilijk te omschrijven,motoren die over de grond schuiven ik zag dat ze haar motor over zich heen kreeg,ik moest nog stevig in de remmen en uitwijken anders was ik nog over haar heen gereden,je staat stil en zoek zijn vrij dus stamp de standaard meer uit dan slaat ie wel af,je vriendin ligt te gillen van de pijn,112 bellen en je bent zo machteloos als het maar kan zijn, dan duurt het nog een minuut of tien voor de Ambulance er is,politie was er eerder.  Het is een absolute klote situatie. Korte verklaringen afleggen  en dan naar huis rijden met de tranen in je ogen.

En maar wachten op een telefoontje…..
Gelukkig heeft ze niet al te zware verwondingen en het komt wel weer goed met haar.
Dit zijn de momenten waarop ik denk misschien maar eens aan die andere jongensdroom gaan werken,ik weet het ff niet meer,de laatste 5 jaar in de direkte kring  1 dodelijk ongeval en 4 rijders op het asfalt waarvan twee gewond.
Waarschijnlijk rij ik volgend jaar geen motor meer.


It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2010, 00:06:42 »
Zeker zit aan motorrijden een hoger risico op een ongeluk.
 Je hebt het echter ook gedeeltelijk in eigen hand. Veelal wordt de motorrijder niet gezien. Een opvallende kleur kleding, of motor. (zwart is natuurlijk veel cooler).
En verders, defensief rijden en je niet laten opjutten door de collega motoristen en het lef hebben als het te hard gaat of roekeloos, je eigen plan te trekken.
Maar dan nog kun je pech hebben.
Ik heb er ook naast gelegen en ook anderen zien "äfstappen", dat vind ik echter geen reden om met deze fijne hobby te stoppen.
Misschien ben je aan het wandelen en valt een ijspegel, die losbreekt van een vliegtuigvleugel, boven op je kop, dan is het ook over en uit.
With blonds more fun.

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2010, 01:31:51 »
Zwaar klote >:(
Rijden inderdaad echt kamikaze piloten rond.
Ree hele tijd terug alweer samen met een ander motorrijder, rechte weg en we zijn bezig vrachtwagen in te halen komt er een idioot met ~150 op een 80weg op 1cm van mijn stuur voor bij scheuren. Als ik een kleinstukje meer naar links had gereden was ik onderuit gereden >:(

Mijn vader heeft een 10 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij door schuld van een ander was aangereden op de motor. Rijd nu ook weer vrolijk motor ook al heeft hij blijvende schade.

Maarja zoals eliminator aan geeft je kan dan met alles wel stoppen :-\ 
« Laatst bewerkt op: 22 september 2010, 10:37:23 door Acom »
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2010, 08:33:47 »
tjee paul wat een verhaal, maar gelukkig komt het weer goed zo zie je maar weer dat een paar stel maloten met te veel testosteron alles kunnen verpesten, van die o zo leuke hobby van ons
sterkte met je vriendin
« Laatst bewerkt op: 22 september 2010, 08:36:16 door brandenburg »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2010, 15:22:44 »
Is idd kl*te Paul  :( De Spinder ken ik wel, daar word altijd vrij hard gereden en worden/werden s'avonds ook illegale straatraces gehouden. Ben daar ook eens bijna van mijn Dragstar gereden door een Goldwing die een beetje te hard door de bocht zeilde!
Je kunt zelf nog zo defensief rijden, je bent altijd afhankelijk van anderen.... :-X

maar denk er nog even goed over na  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

GJ

  • Gast
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2010, 17:47:32 »
Hey Paul, wat een klo.... ervaring! Ik begrijp je reactie. We kunnen je van alles gaan vertellen over statistieken en de risico's als motorrijder, maar je gevoel spreekt nu. En dat gevoel is op dit moment goed. Het beschermt je. Natuurlijk hoop ik dat je kan blijven genieten van de lol die je tot nu toe toch voor het merendeel van je jongensdroom hebt gehad. Het is nu de kunst op zo spoedig mogelijk weer op te stappen en te gaan rijden. Het wordt nooit meer zoals het was. Je bent een ervaring en les rijker, die rijdt met je mee! Ik ben in 2001 door een enorme hufter met opzet van de weg gereden. Ook mijn primaire reactie was "dat risico ga ik nooit meer nemen". Na 2 weken toch weer geprobeerd en ik rij nog steeds. Al wordt het nooit meer als vroeger, het is nog steeds heel erg leuk!

Sterkte met je verwerking!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2010, 18:50:10 »
Hee Paul, wat een rotervaring erbij! Het is bij mij altijd een schrikbeeld geweest van het rijden in een groep: te vaak heb ik dit soort verhalen gelezen over net effe teveel haantjesgedrag op de motor. Ik wens je vriendin, jezelf en de anderen van je groep sterkte met het herstel en het verwerken van dit ongeluk. Ik begrijp dat je - met de eerdere gebeurtenissen die je aanhaalt - jezelf afvraagt of het nog wel zin heeft om zo door te gaan met rijden. What's next. Geef jezelf de tijd om het te verwerken - samen met de mensen die het ook hebben meegemaakt - en neem dan een beslissing. Blijf wel rijden, anders wordt de drempel hoger. Ik ben blij dat ik, nadat ik was aangereden in de file, nog 35 kilometer naar huis moest rijden.

 Ik was nu net een beetje van m'n vooringenomenheid af over het rijden met een groep, dankzij de twee ritten met jullie allemaal, en dan lees je dit weer. Dit is nu net waarom ik voorheen liever alleen reed.

Ik zie het zelfs als ik aan het forenzen ben. Ik rij 's ochtends en 's middags - waar mogelijk - best stevig door met zo'n 135 waar ik 120 mag en als ik ergens bij een invoegstrook dan een motor voorbij rijd, die invoegt, kan ik er donder op zeggen dat driekwart me binnen een kilometer voorbijstuift. Toch even laten zien dat hij/zij ook kan 'motorrijden'  ::) . If you want to finish first, you first got to finish en dat geldt ook voor thuiskomen. Ik neem aan dat er nog een hartig woordje met deze SOAB gesproken is  >:( ?

Paul, sterkte! En hou ons op de hoogte.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

peterdechef

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 105
  • motor rijders doen het beter !
    • Bekijk profiel
    • http://photobucket.com/albums/e71/peterdechef/
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2010, 20:35:51 »
Wauw. Paul, tje wat een verhaal, sluit me aan bij de jongens... Sterkte
motorrijders doen het beter

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2010, 09:10:00 »
Da's een kloteverhaal waar je je inderdaad ontzettend in kan ergeren. Maar wat gebeurd is draai je niet meer terug.
Ik heb na een motorongeval veroorzaakt door een ander terug moeten leren zitten, staan, gaan, korton een revalidatie van toch zo'n zeven maanden ... inmiddels bijna 20 jaar geleden. Zodra ik kon heb ik terug een motor aangeschaft en inmiddels - 20 jaar later - rijdt ik nog steeds elke dag, zomer en winter, op de tweewieler.
Ik heb de knop kunnen omdraaien, hopelijk lukt het voor jou ook en kan dit verhaal je aansterken en moed geven om toch door te gaan met je hobby.
In ieder geval veel beterschap, sterkte.
En wat je ook beslist, geloof in jezelf, JIJ bent de enige die de juiste beslissing kan nemen.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Ullie

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 393
    • Bekijk profiel
    • http://www.ratatosk.nl
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #9 Gepost op: 24 september 2010, 13:17:45 »
Wat een kutverhaal...om dan ook maar even mn gevoel te laten spreken:

Ik neem toch aan dat je tussen de tijd van het ongeluk en het arriveren van de politie die testosteronridder nog wel even dusdanig toe te takelen dat híj in ieder geval nooit meer op een motor stapt?

I know...I know...mag niet...zal ik ook nooit doen...maar de verleiding is erg groot. Ik ben vorige maand met de MT in de Dolomieten geweest en heb daar ook regelmatig van die halve zolen op het achterwiel gehad. Ik haal dan zelf het tempo er maar uit om ze vriendelijk voorbij te laten gaan. Daarmee reduceer ik het risico op ongewenste (en onmogelijke) inhaalacties.

Rijden in een groep is hartstikke leuk, maar je moet inderdaad wel de groep kennen en weten welk vlees je in de kuip hebt. Het was dan ook niet voor niets dat ik vorig jaar op de door mij ingerichte Veluwe rit eerst een stuk van ca. 10 km aan nagenoeg rechte weg had gepland en het was boeiend om te zien dat er na de eerste rotonde al een MT op zijn achterwiel reed.... Ik weet dan in ieder geval dat ik de bochten niet uit moet accelereren om erger te voorkomen ;)

Anyways...rotervaring...en ik hoop dat je eroverheen komt en toch je leuke hobby blijft houden!

Sterkte voor jou en vooral voor je vriendin!!
Kododododododododododo

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2010, 13:55:28 »
Helemaal gelijk Ullie  ;)

In een groep rijden gaat mij om de gezelligheid, niet alleen tijdens het rijden maar ook als we met z'n allen op een terras zitten. Hard rijden en de grens opzoeken moet je maar doen als je alleen gaat rijden!

Op het duitse forum zijn dit jaar al heftige discussies geweest vanwege het grote aantal ongevallen tijdens de treffens. Daar delen ze alles in Gruppen in.
Gruppe 1 ( orgaan donoren ) is pas tevreden als ze krassen hebben op de uitlaatbochten of het olifantje van de metzelerbanden hebben af gereden!
Tik eens "Schräglagenfreiheit" op dat forum in....tjonge wat zijn we trots dat we nog harder en platter door de bocht kunnen!
Resultaat dit jaar, 2 doden, 1 in coma en diverse valpartijen en ongevallen  :(
Natuurlijk niet altijd de schuld van de berijder, vaak ook door anderen.

Nee laat mij maar lekker mijn gang gaan met mijn motor te customizen en vooral HEEL te houden...beleef ik meer plezier aan dan ff te moeten bewijzen hoe hard en hoe plat hij kan!


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

peterdechef

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 105
  • motor rijders doen het beter !
    • Bekijk profiel
    • http://photobucket.com/albums/e71/peterdechef/
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2010, 14:49:55 »
Zo is dat, gelukkig rijden wij op de toertjes die wij zelf organiseren lekker normaal, en inderdaat, het rijden is net zo leuk als met de mensen kletsen die dezelfde hobby hebben. ;) maar ja , het blijft erg vervelend voor Paul. Hoop je toch nog eens te zien op onze toertjes.... :-\ 
motorrijders doen het beter

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #12 Gepost op: 24 september 2010, 15:56:57 »
Bedankt voor de reakties!

Idd mijn MTeeKe is nog niet weg hoor...maar dit soort gebeurtenissen zet je wel aan het denken.
Zeker als het niet de eerste keer is....

Wat betreft dat voorstel van Ullie, geloof me daar ben je op zo een moment echt niet mee bezig als iemand hulp nodig heeft.
Ik heb ook met de gedachte gespeeld om de vliegen van mijn laarzen te schoppen >:(
Op het eind van de rit mag je dan met de blauwe brigade mee, met armbandjes om,is het niet waard en je draait er ook niks mee terug.

Met onze motorvriendin gaat het gelukkig weer een heel stuk beter.

Voorlopig richt ik mijn vizier op de lange onderbroekenrit of was het de kouwe klauwen tour?





It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #13 Gepost op: 24 september 2010, 17:04:52 »
Goed om te horen dat het met de motorvriendin al weer een heel stuk beter gaat. En natuurlijk ben je er op dat moment niet mee bezig om iemands testosteronpeil voorgoed te laten kelderen als er hulpbehoevenden op het asfalt liggen, maar op het moment dat er over die mensen ontfermd wordt door de mensen in de gele pakken, gaan je gedachten toch even de kant op van Ullie - tenminste, bij mij wel. Tuurlijk helpt dat geen moer en heb je jezelf er alleen mee, maar ja, je emotie zoekt een uitweg. We zien je graag én bij de lange onderbroekenrit én bij de kouwe klouwenrit (iemand een voorstel voor een datum? pakweg de week voor de Motorbeurs in Utrecht, dan moet het toch aardig koud kunnen zijn  ;) ). En dan doen we het zoals Bart al zei, lekker tuffen over de weg en lekker OH-en op een terras (met terrasverwarming dan).

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: soms loopt het net even anders
« Reactie #14 Gepost op: 28 september 2010, 22:33:32 »
Tjonge, ff een tijdje het forum niet gevolgd. Mooi dat het in ieder geval weer beter gaat met jouw motorvriendin.
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!