Auteur Topic: Sinds vandaag lid  (gelezen 12536 keer)

Jos D

• Gast
Sinds vandaag lid
« Gepost op: 27 januari 2011, 12:29:08 »
Hallo MT-ers,
Ik ben vandaag lid geworden van dit forum terwijl ik nog nog geen MT heb!
Ik ben op zoek, het gaat vast nog dit voorjaar lukken.
Mijn achtergrond:
Ik ben nu 56 en ik rijd al motor sinds mijn 18e. Ik heb destijds een proefrijbewijs gehad op een Yamaha 250 2-cil tweetakt, ik meen me te herinneren uit 1961. Daarna heb ik diverse motoren gehad, een Honda 450 Black Bomber, een Laverda 750 GTF, een Suzuki 750 3-cil en zo nog een paar. In 1994 kocht ik een Honda Pacific Coast. Die heb ik nu dus al ruim 16 jaar (deze motor wordt door sommigen ook aangeduid als rijdend toilet of andere minder flatteuze benamingen, maar daar kan ik niet mee zitten). Der PC800 rijdt prima, maar na 16 jaar wil een mens wel weer eens wat anders. Het mag ook wel iets rauwer en met iets meer vermogen dus. Ik heb ook de afgelopen jaren niet echt opgelet op wat er aan modellen op de markt is gekomen, vandaar dat ik nu, zoekend naar 'iets anders' werd geattendeerd op de Yamaha MT-01. Wow, dacht ik toen, dat gaat hem worden. Voor nieuw is mijn budget niet toereikend, maar een aardige occasion moet er in zitten. Zodra ik daarin geslaagd ben, zal ik dat hier melden. Als er in de tussentijd forumleden zijn die me kunnen attenderen op dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehands, dan hoor ik dat graag.
Tot spoedig
Jos Driessens

lage giering

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
Re: Sinds vandaag lid
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2011, 12:55:14 »
welkom jos!

Altijd leuk, een mt01 uitzoeken! 

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2011, 12:56:30 »

(deze motor wordt door sommigen ook aangeduid als rijdend toilet of andere minder flatteuze benamingen, maar daar kan ik niet mee zitten). Der PC800 rijdt prima, maar na 16 jaar wil een mens wel weer eens wat anders.

Het is niet echt mooie motor nee  :-X ik heb ook helemaal niks met kuipmotors. MT is wel totaal andere motor de vibraties het waanzinnige geluid de zithouding alles  :-* je zult er zeker geen spijt van krijgen!
Alvast welkome to the club!
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2011, 13:15:05 »
Welkom Jos,

Hier is genoeg kennis en know-how om je tot een goede aankoop van een MT-01 te laten komen. Er zijn twee types kortgezegd, de RP12 van 2005-2007 en de RP-18 van 2008-heden. Er zitten wat verschillen in uiterlijke en technische zin (o.a. stuur met armaturen/vloeistofpotjes; ander kleur frame; 4- om 6-zuiger remmen etc.) Maar waar het om draait - het blok - is nagenoeg hetzelfde, dus is het een kwestie van beschikbaar geld, kleurvoorkeur en beschikbaarheid. Er is ook nog een SP-versie van de RP-18 (slechts 5 in NL) met wat goudkleurige veer- en rolelementen (er staat er 1 te koop... :-* :-* :-*) . Zorg er voor dat alle factory recalls zijn uitgevoerd - hier:http://mt01.valenkamp.nl/index.php?topic=573.0 is te checken welke dat kunnen zijn per type - of dat ze nog uitgevoerd worden. En probeer zoveel mogelijk bling-bling (carbon, Akra's, spiegels, tune-spullen als Stage I, II (en eventueel III)) voor je geld te krijgen bij aankoop - hetzij als vast accessoire op de bike, hetzij als onderdeel van de deal met je dealert - daar krijg je geen spijt van. Er rijdt er hier geen één hetzelfde rond en de spullen zijn schaars en duur - al zal Baci je via via alles kunnen leveren - want onbekend, maakt onbemind, dus weinig dealers meer met after-market en original zubehör. ik zal vast nog wel wat opmerkzaams vergeten zijn voor je aankoop, maar doe een uitgebreide proefrit, dan weet je wat je krijgt. Succes met je aankoop ennuh, foto's willen we zien!!!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2011, 17:54:18 »
Welkom Jos en een goeie keus! Ik weet niet waar je budget eindigt maar er staat een hele mooie te koop bij MCR! Ik heb hem gezien en die ziet er super uit! De accessoires die erop zitten zijn ook mooi en duur. De prijs is stevig....maar ze willen er vanaf want hij staat er al bijna 2 jaar!!! http://link.marktplaats.nl/410401912
En wil je een aparte en heel voordelige...http://link.marktplaats.nl/414746707
Die heb ik ook gezien, ziet er perfect uit. Uitlaten en hitteschilden zijn nieuw want er zat een S2 uitlaat op  ;) Motor is echt goedkoop omdat hij in een deal met een Ducati is mee genomen. Heeft wel een hoge kilometerstand maar dat mag geen probleem zijn.
- al zal Baci je via via alles kunnen leveren -
hahaha, ik weet idd nog wel het een en ander te liggen  :)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Jos D

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2011, 21:02:29 »
Hartverwarmende reacties!
En meteen tips en verwijzingen, dat gaat de goede kant uit. Welke Te Koop bedoelde je, Kowalski?
Wat opvalt is natuurlijk het prijsverschil tussen de 2 beide uit 2005 stammende MT's (door Baci aangegeven, via marktplaats aangeboden).
Ik ben uiteraard nog niet zo thuis in alle mogelijke extra's en accessoires (ik doe daar doorgaans ook heel erg weinig aan). De kilometerstanden geven aan dat er wel behoorlijk mee gereden wordt en dat de MT's kennelijk behoorlijk betrouwbaar zijn. Dat is alvast mooi meegenomen.
Nu ben ik gewend achter een grote ruit te zitten op mijn PC800, en dat maakt het ook mogelijk probleemloos lange afstanden te rijden (zelfs in een dag 1400 km in 14 uur vanuit Spanje). Hoe is dat op een MT. Er is kennelijk een klein ruitje leverbaar, maar heeft dat zin? Of moet ik zelf gaan knutselen met een standaard windscherm, of ... helemaal niet, omdat het er niet erg flitsend uitziet!
We komen daar vast nog over te spreken.
Voor vanavond houd ik het even voor gezien.
Groeten
JD

koifish

• Stage 1 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2011, 00:04:58 »
Welkom bij de club jos,dit is echt een motor waar je veel plezier aan gaat hebben.

Die motor bij MCR heb ik 3 jaar geleden bij hun achter zien staan,die was toen net opgeknapt na een ongeval of een schuiver en stond te wachten op zijn eigenaar.
De stage 2 bochten die eraf kwamen hebben ze me nog laten zien (die zagen er echt niet meer uit)
Ongeveer een half jaar later stond hij te koop in de showroom!
Op zich is dit geen enkel probleem mits hij goed is gerepareerd en verder geen gebreken meer heeft,
maar toch zou ik hier extra op letten bij een eventuele proefrit of controle.
Veel succes met het zoeken.

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2011, 07:07:18 »
Welke Te Koop bedoelde je, Kowalski?
Bij Motoport Goes stond :'( een SP te koop met Akra's, K&N en PCIII te koop. Als ik naar m'n vrouw geluisterd had  ::) en een jaar had gewacht met aankoop, zou ik deze hebben kunnen kopen, maar ja, achteraf kijk je een koe onder z'n staart. Nu heb ik al bijna een jaar enorm veel genoten van het rijden op een MT-01 en ik ben zeer tevreden met wat ik heb. Ergens moet je er toch ook niet aan denken om met een SP met zo'n gouden Öhlins voorvork en gouden wielen door de pekel te rijden  :o . Da's met deze nog enigzins te aanvaarden en - met regelmatig sproeien - ook nog wel te onderhouden. Ach, had-ie maar geen motor moeten worden - woon-werk hoort er dan wel bij voor deze MT-01.

Nu ben ik gewend achter een grote ruit te zitten op mijn PC800, en dat maakt het ook mogelijk probleemloos lange afstanden te rijden (zelfs in een dag 1400 km in 14 uur vanuit Spanje). Hoe is dat op een MT. Er is kennelijk een klein ruitje leverbaar, maar heeft dat zin? Of moet ik zelf gaan knutselen met een standaard windscherm, of ... helemaal niet, omdat het er niet erg flitsend uitziet!

Ik heb een Ermax stuurkuipje en PaulC heeft een ander merk en of je dat vind staan, is een kwestie van persoonlijke smaak. Anderen hebben een minimaal schermpje net boven de koplamp. Er is vast nog wel ergens een topic over of foto's. Grotere schermen dan deze vind ik niet horen bij een naked. Op een Ducati Monster zet je ook geen groot toerscherm, maar een mooi stuurkuipje kan altijd. De MT-0S ombouwkit vind ik persoonlijk wel mooi, maar anderen absoluut niet, en in hoeverre je daar veel windbescherming van krijgt, is nog maar de vraag. Ik zou eerst zonder rijden, toevoegen kan altijd nog, toch?

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

PaulC

• Heavy weight poster
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2011, 09:18:47 »
Welkom hier Jos.

Op mijn MTeeKe zit de standaard sportscreen van Yamaha als je bij de forumtocht fotoos kijkt staat ie er ergens tussen,Mooi of niet mooi is een kwestie van smaak, het is in ieder geval een comfortabel ding,gaat er bij mij Niet meer af ;)

It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2011, 10:18:04 »
Als je beetje sportive houding naar voren hebt heb je ook geen last van de wind ;D Alleen snelweg rijden met 130 en volle tegenwind krijg je last van je nekspieren maar dat heb je ook als je een ruitje hebt?.
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Jos D

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2011, 10:21:58 »
Gelukkig lopen de meningen over het onderwerp 'ruitjes en windschermen' behoorlijk uiteen! Ijavascript:void(0);k zal inderdaad eerst eens 'naked' gaan rijden, toevoegen kan altijd nog, eventueel afhankelijk van de rit die je wilt gaan maken (maar dan moet het (de-)monteren wel makkelijk gaan). En misschien zit er op de MT die het uiteindelijk wordt al wel het een en ander op... We gaan het zien want ik heb natuurlijk nog nix!
Hoe dan ook bedankt voor de tips.
groeten
JD

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2011, 12:05:23 »
Welkom op het forum Jos.
En succes met zoeken naar een fantastische motor de MT01

En over ruitjes is al een helboel geschreven op dit forum.
Ik heb zelf een jaar met een fly-screen gereden, de looks zijn oké, maar de bescherming en de kwaliteit zijn ronduit slecht.
Het sport screen van yamaha geeft een redelijk bescherming. Zelf heb ik nu het Ermax schermpje welke een redelijke bescherming geeft. Eén van deze heb je zeker nodig als je wat meer snelweg kilometers gaat rijden.
De beste bescherming geeft een het ruitje van MRA

Maar dan rij je geen naked-bike meer  ::)

Jos D

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2011, 12:32:50 »
Zodra ik een MT-01 heb gekocht ga ik daar zeker mee aan de slag. Ik zal hier op dit forum mijn ervaringen weergeven.
Bedankt voor de tips.
Er zijn op dit moment in Nederland zo'n kleine 30 MT's in de aanbieding, dus dat zou moeten lukken. Er is er zelfs een met 0 km's uit 2008 voor een scherpe prijs!
Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk ergens een proefrit maken.
Wordt vervolgd... 8)
groeten
Jos D

Bluedog

• Stage 3 poster
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 02 februari 2011, 22:16:32 »
Welkom en veel succes met zoeken naar deze cultbike! :)
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

eddy-mt

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2011, 20:44:56 »
Welcom jos veel plezier op het forum gr eddy-mt ;D
Alles of niets!!!!