Auteur Topic: hallo iedereen  (gelezen 27870 keer)

Bluedog

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 464
  • Big Twin Soul!
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2011, 15:45:58 »
Hé Jan, straks lekker genieten van deze cult bike en voor nu genoeg leesplezier!
Grtz, Bluedog  8)

Always expect the unexpected!

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #16 Gepost op: 18 februari 2011, 16:55:57 »
Hallo jan,welkom hier op het forum.
Het lijkt nu wel of ook de belgen de weg naar het forum hebben gevonden ;D

Grtn Erwin.
hallo Erwin, dankjewel voor het welkom, waarde landgenoot ;)

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2011, 16:59:50 »
Hé Jan, straks lekker genieten van deze cult bike en voor nu genoeg leesplezier!
Thanx Bluedog, ja binnenkort lekker snorren en nu zorgen dat ik straks een woordje kan meepraten. Ecu2, pc3, stage2... ::)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2011, 18:12:24 »
Komt vanzelf...1½ jaar geleden wist ik alleen dat het een motor was met 2 cylinders en 1700 cc  :-[  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2011, 11:19:56 »
Ook nog welkom.
With blonds more fun.

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #20 Gepost op: 19 februari 2011, 13:47:28 »
Komt vanzelf...1½ jaar geleden wist ik alleen dat het een motor was met 2 cylinders en 1700 cc  :-[  ;D
haha die is goed, zover ben ik nu ongeveer :). Deze motorfiets heeft hier en daar ook wel wat negatieve kritieken gehad, onterecht blijkbaar, want de mensen die er eentje bezitten zijn wel  enthousiast.

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #21 Gepost op: 19 februari 2011, 13:48:04 »

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #22 Gepost op: 19 februari 2011, 23:37:47 »
Negatieve kritieken? Dat zijn bepaalt soort mensen  :-X Kamikaze piloten op scheurijzers is hij niet snelgenoeg en mensen die op wckuipen rijden is het te naked ;)

Alles is gewoon goed aan deze bike 8) Al zijn er wel wat kleine aanpassing op het standaard ontwerp nodig om hem perfect te maken ::)
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2011, 00:59:21 »
Negatieve kritieken? Dat zijn bepaalt soort mensen  :-X Kamikaze piloten op scheurijzers is hij niet snelgenoeg en mensen die op wckuipen rijden is het te naked ;)

Alles is gewoon goed aan deze bike 8) Al zijn er wel wat kleine aanpassing op het standaard ontwerp nodig om hem perfect te maken ::)
haha ;D mooi gezegd Acom! Ja en die "kleine aanpassingen" daar lees ik gretig over hier op het forum. Soms zie ik door het bos de bomen niet meer, maar dat zal zijn omdat het allemaal nog nieuw is ???. En om nu 4000/6000 piek neer te tellen voor een uitgebreide tuning, dat vind ik er op het moment wat over. Wil eerst de standaart bike leren kennen, er vertrouwd mee geraken en dan zie ik wel wat ik er nog aan wil veranderen. Een paar kleine ingrepen met het beste resultaat, ik denk dat daar m'n voorkeur naar uitgaat. Zaken die er echt toe doen, het rijplezier verhogen zonder het blok z'n levensduur te verkorten. Op het moment lijkt het spelen met de tandwielverhoudingen wel een relatief goedkope en efficiente ingreep..Heb je nog andere tips, ik ben een en al oor. Greetz en bedankt voor je reactie,
matej

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2011, 01:41:21 »
Tunen had ik in het begin ook in mijn hoofd zitten ;)
Tandwielverhouding moet je je wel even afvragen of je het echt wil. Je moet meer toeren gaan draaien voor de zelfde snelheid. Nu is het voor nederlandse snelheiden heel gunstig!
De motor is beetje terug getuned om aan milieu eisen te voldoen. Ik had mazel dat ik een rapidbike1 kon over kopen van een ex MTer zelf nog K&N filter aangeschaft en filter deksel er af gelaten. Nu heb ik 92pk en 175Nm. koste me plus afstellen op mijn openuitlaat onder de 300euro. Het vermogen is bijna net zoveel als een stage2 prijsen weetje wel voor z'n setje 
Rapidbike is universeel dus je kan hem zo op andere motor over zetten en laten afstellen. Daar zou ik voor gaan als je gaat tunen!

Nu de rapidbike en K&N fiter erin zitten loopt het blok zoals het hoort, het leek alsof hij door een rietje zoog. Echt een powerbeest is het nu! 8)

De veering bij standaard MT vind ik ook erg stijf (sport veren). Ik vind toch wel fijn wat comfort bezoekje gebracht aan hyperpro en kreeg er een totaal ander motor voor terug. waar je met 30 zat te hobbelen op klinkers kan je nu met 60 en je voelt het amper :-*. 380 euro gekost.

Om het waanzinnige geluid van de 850cc per cilinder te horen is een open akra stage1 mooie oplossing. Heeft nu z'n waanzinnig zwaar geluid zeer zeer verslavend  ;D ;D ;D 


Voor de rest is kan je aan het uiterlijk nog heeel veel veranderen. Zo maakt iedereen zijn MT uniek en helemaal naar zijn smaak.

De MT is voor mij mijn droom motor en zou ook geen enkele ander motor weten waar ik hem voor zou willen in ruilen. De looks het geluid het waanzinnige koppel!!!
Je zult er zeker geen spijt van krijgen
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2011, 11:54:50 »
Hello Acom
Met veel interesse gelezen, thanks!

Zo'n rapidbike1 in combinatie met een K&N filter lijkt me inderdaad een hele mooie oplossing, je wint dus een paar paardjes maar vooral meer koppel  :P En voor een prijs die idd wel meevalt. Je schreef dat je mazzel had dat je een rapidbike op de kop hebt kunnen tikken, zijn die die dingen dan niet meer in de handel, of bedoel je dat je er anders heel wat meer voor betaalt? Eens googelen en kijken wat er te vinden is..

Een Akra uitlaatset staat zeker op m'n verlanglijstje.De yamaha dealer sprak van een 2000 euro...
 Het is wel m'n bedoeling om af en toe eens iemand achterop te nemen, kan het nog met zo een uitlaat of verbrandt hij of zij zijn/haar billen??

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2011, 12:21:21 »
De mazel is inderdaad het geld ;) Laten mappen/ afstellen kost best wel veel. Omdat de RB van een MT af komt is de mapping al inorde, maar zoals je kunt lezen in topic over de RB ben ik ook vooruit gegaan met brandstof verbruik.
90pk en 150 Nm is crankshaft gemeten op het achterwiel is dit lager 85pk en 145Nm had ik hier ergens gelezen. Dus het is een beste boost die de motor krijgt.

Akra's zijn duur inderdaad bij mij zaten ze er al op met kopen van de motor ::) Iemand achterop kan prima al is het wel warm kaggeltje. Je kan de kappen van de orginele uitlaat ook over akra's zetten. Dan zie je niks van de akra en zou je ook kunnen gaan voor DAM uitlaat, die zijn stuk goedkoper en meer herrie dan stage1 akra.

Veel lezen op forum zo ben ik er ook allemaal achter gekomen 8)
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2011, 20:34:28 »


Een Akra uitlaatset staat zeker op m'n verlanglijstje.De yamaha dealer sprak van een 2000 euro...
 Het is wel m'n bedoeling om af en toe eens iemand achterop te nemen, kan het nog met zo een uitlaat of verbrandt hij of zij zijn/haar billen??

Denk dat jou dealer dan iets teveel vraagt  :(
Gebruikte kun je kopen tussen de 7 en 900,- . Nieuwe kosten ca 1500.
Je kunt gewoon iemand achterop nemen, zelfs zonder de standaard hitteschilden! Mijn vriendin heeft ook al achterop gezeten en de Akras worden veel minder warm dan de standaard uitlaten.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #28 Gepost op: 21 februari 2011, 19:41:20 »
Tja een officiele deal er werkt met nieuw materiaal..Duur dus. Heb al een beetje rongekeken op belgische tweedehands-sites, maar omdat de MT-01 in belgie maar pover over de toonbank ging, zijn er ook weinig tweedehandsspullen in omloop. Eens kijken op Nederlandse sites...
Misschien 1 dom vraagje, maar het uitlaatsysteem is tweeledig juist, de uitlaten zelf (de Akra's in dit geval) en het bochtenset. Nu mijn vraag: Is het nodig beiden te vervangen voor een optimaal resultaat (sound & power) Ik dacht gelezen te hebben dat de Akra's op het standaard bochtenset aangesloten kunnen worden. Maar win je dan uberhaupt iets??
Goed nieuws wat betreft de bijzitters/ Hitte van de Akra's!
Thanks voor je reactie Baci!
Greetz

matej

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: hallo iedereen
« Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2011, 19:53:26 »
 "maar zoals je kunt lezen in topic over de RB ben ik ook vooruit gegaan met brandstof verbruik."

Mooi meegenomen toch, thanks voor de tips Acom, te gek dat jullie jongens me een beetje op weg helpen ;D