Tunen had ik in het begin ook in mijn hoofd zitten
Tandwielverhouding moet je je wel even afvragen of je het echt wil. Je moet meer toeren gaan draaien voor de zelfde snelheid. Nu is het voor nederlandse snelheiden heel gunstig!
De motor is beetje terug getuned om aan milieu eisen te voldoen. Ik had mazel dat ik een rapidbike1 kon over kopen van een ex MTer zelf nog K&N filter aangeschaft en filter deksel er af gelaten. Nu heb ik 92pk en 175Nm. koste me plus afstellen op mijn openuitlaat onder de 300euro. Het vermogen is bijna net zoveel als een stage2 prijsen weetje wel voor z'n setje
Rapidbike is universeel dus je kan hem zo op andere motor over zetten en laten afstellen. Daar zou ik voor gaan als je gaat tunen!
Nu de rapidbike en K&N fiter erin zitten loopt het blok zoals het hoort, het leek alsof hij door een rietje zoog. Echt een powerbeest is het nu!
De veering bij standaard MT vind ik ook erg stijf (sport veren). Ik vind toch wel fijn wat comfort bezoekje gebracht aan hyperpro en kreeg er een totaal ander motor voor terug. waar je met 30 zat te hobbelen op klinkers kan je nu met 60 en je voelt het amper
. 380 euro gekost.
Om het waanzinnige geluid van de 850cc per cilinder te horen is een open akra stage1 mooie oplossing. Heeft nu z'n waanzinnig zwaar geluid zeer zeer verslavend
Voor de rest is kan je aan het uiterlijk nog heeel veel veranderen. Zo maakt iedereen zijn MT uniek en helemaal naar zijn smaak.
De MT is voor mij mijn droom motor en zou ook geen enkele ander motor weten waar ik hem voor zou willen in ruilen. De looks het geluid het waanzinnige koppel!!!
Je zult er zeker geen spijt van krijgen