Is het wijs dit te controleren of op voorhand de magneten opnieuw te verlijmen?
Ik ben dit issue ook op het Donnermeister forum al diverse keren tegengekomen.
Het is in ieder geval zo, als er iets niet normaal klinkt tijdens het starten dan direct ophouden.
Je hebt dan nog een kans om te repareren, start je door dan gaan de magneten en/of de rotor er aan.
Ik heb de startmotor ook al eens een keer opengemaakt, om te kijken of de magneten nog vastzaten.
De startmotor zelf zit maar met 2 schroeven vast, maar eerst moet de olietank eraf, anders kom je niet bij die schroeven. Ik heb niet met een schroevendraaier tegen de magneten getikt om te kijken of ze bijna los waren. Helaas denk ik achteraf.
As je je aan het vervelen bent in de winter, zou het geen weggegooide tijd zijn te kijken hoe de toestand is in de startmotor.
Ik denk dat het ook te meten zou moeten zijn, als 1 of meer magneten los zijn. Als het anker dan nog ronddraait, wordt het min of meer afgeremd/geblokkeerd door de schurende werking van de magneten. In dat geval moet het stroomverbruik hoger zijn, als je het vergelijkt met een normaal werkende startmotor.
Het is alijd goed om in het achterhoofd te hebben, dat als de startmotor moeizaam rondraait, dit niet hoeft te komen door een slechte accu of defekte decompressie spoel maar ook kan door een losse magneet in de startmotor zelf.
Raar is dat de spleet tussen de magneten niet gelijk is.
http://