Niks geheimzinnigs, Jo. Ik heb - na overleg samen met Bart - aangegeven bij de expert, via Goedhart, en bij de verzekering, dat ik een weg wilde zoeken - met her te gebruiken onderdelen van Bart, Berry en Martijn - om de MT in bezit te houden en op te knappen. En Goedhart zei, dat dit wel vaker gedaan werd: herstellen met 'hergebruikte onderdelen'. De expert wees dat niet af, al hing het wel af van de hoogte van de biedingen.
Bart zei, dat we dat binnen het budget zouden moeten kunnen halen. Ik had daar eerst een hard hoofd in, maar nadat de biedingen binnen waren en bleek dat het gat tussen hoogste bod en dagwaarde wel eens genoeg zou kunnen zijn om de boel weer op te bouwen, kreeg ik er vertrouwen in en zijn we met Goedhart gaan rekenen. Er worden onderdelen 'hergebruikt' vervangen, er worden onderdelen 'nieuw' vervangen en sommige lichte schade - lees cosmetische - wordt niet vervangen of bijgewerkt, vanuit kostenoogpunt.
Bart heeft me echt goed geholpen met het samenstellen van de lijst en het er voor zorgen, dat we met de onderdelen van de jongens qua prijs binnen budget konden blijven. En dat is gelukt. We hebben nog wat ruimte - niet veel - voor onverwachte, vergeten en onvoorziene dingen.
En daar weet ik er nu al één van: LED-richtingaanwijzers, want die zijn alle twee bij de koplamp aan gort gegaan. Ik moet er of voor kiezen om de standaard richtingaanwijzers bij de koplamp terug te plaatsen - die heb ik nog liggen - of ik koop vervangende Barracuda's bij GH, die zijn nog enigszins betaalbaar en de helft van Rizoma's. Of iemand moet nog wat hebben liggen? Het merk van de beschadigde is mij niet bekend. Denk ik nog over.
Dus, nee, Jo, geen geheime regeling, geen achterkamertjespolitiek, maar oprecht meedenken en -werken van zowel GH, verzekering en expert enerzijds en ons onvolprezen BBM-onderdelenmagazijn anderzijds. Achteraf kun je zeggen, dat dit ook bij de witte mogelijk moet zijn geweest, maar zoals gezegd, da's achteraf praten. En praten bij een pot bier doen we sowieso weer een keer.
Greetz, kowalski.