Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092967 keer)

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1695 Gepost op: 19 maart 2015, 22:45:56 »
Balen GJ, is er een optie om iets op ebay oid te vinden?

T.

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1696 Gepost op: 20 maart 2015, 10:16:12 »
Dank voor al het medeleven. Ik mag straks even kort op bezoek. Effe kijken hoe alles erbij ligt......

Balen GJ, is er een optie om iets op ebay oid te vinden?

T.

Ik heb van dokter Jan begrepen dat er geen imitatie startmotor voor onze vriend beschikbaar is. Hij heeft in ieder geval niets (passend) kunnen vinden naast het origineel. Dus als iemand hier nog een tip heeft, graag! Ik vond op Ebay een gebruikte startmotor in Ohio USA voor 599 dollar. Dus dat schiet ook niet echt op.....

Net even langs geweest bij het ZH in Kwadijk:



Zoals je ziet heeft mijn dure vriend persoonlijke aandacht en beveiliging......  :P

En een gat in het vooronder:



Ook de startmotor even bekeken met uitleg van dokter Jan. Van de 4 magneten zat/zit er nog eentje vast, de spoel zit bijna helemaal vast..... Bestelling is gedaan, nu in afwachting van de transplantatie onderdelen. Jullie vriendelijke woorden aan hem overgebracht, het deed hem goed!  ;D
 
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2015, 12:17:21 door GJ »

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1697 Gepost op: 20 maart 2015, 12:18:32 »
Heeft bart hem niet nog liggen van de gedemonteerde stage3?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1698 Gepost op: 20 maart 2015, 12:30:16 »
Nee, die heb ik al lang verkocht, dat heb ik hier al verteld  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1699 Gepost op: 20 maart 2015, 12:41:58 »
Ok, was me ontschoten... ;D

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1700 Gepost op: 20 maart 2015, 13:45:04 »
Is het wijs dit te controleren of op voorhand de magneten opnieuw te verlijmen?
Ik ben dit issue ook op het Donnermeister forum al diverse keren tegengekomen.

Het is in ieder geval zo, als er iets niet normaal klinkt tijdens het starten dan direct ophouden.
Je hebt dan nog een kans om te repareren, start je door dan gaan de magneten en/of de rotor er aan.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1701 Gepost op: 20 maart 2015, 15:17:36 »
Is het wijs dit te controleren of op voorhand de magneten opnieuw te verlijmen?
Ik ben dit issue ook op het Donnermeister forum al diverse keren tegengekomen.

Het is in ieder geval zo, als er iets niet normaal klinkt tijdens het starten dan direct ophouden.
Je hebt dan nog een kans om te repareren, start je door dan gaan de magneten en/of de rotor er aan.

Ik heb de  startmotor ook al eens een keer opengemaakt, om te kijken of de magneten nog vastzaten.
De startmotor zelf zit maar met 2 schroeven vast, maar eerst moet de olietank eraf, anders kom je niet bij die schroeven. Ik heb niet met een schroevendraaier tegen de magneten getikt om te kijken of ze bijna los waren.  Helaas denk ik achteraf.
As je je aan het vervelen bent in de winter, zou het geen weggegooide tijd zijn te kijken hoe de toestand is in de startmotor.

 Ik denk dat het ook te meten zou moeten zijn, als 1 of meer magneten los zijn. Als het anker dan nog ronddraait, wordt het min of meer afgeremd/geblokkeerd door de schurende werking van de magneten. In dat geval moet het stroomverbruik hoger zijn, als je het vergelijkt met een normaal werkende startmotor.

Het is alijd goed om in het achterhoofd te hebben, dat als de startmotor moeizaam rondraait, dit niet hoeft te komen door een slechte accu of defekte decompressie spoel maar ook kan door een losse magneet in de startmotor zelf.

Raar is dat de spleet tussen de magneten niet gelijk is.
http://

« Laatst bewerkt op: 20 maart 2015, 15:37:15 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1702 Gepost op: 20 maart 2015, 18:01:11 »


Tja, 11.600 euro :o, omdat alles wat beschadigd is - hoe klein de beschadiging ook is - met nieuw wordt vervangen in de taxatielijst - standaardregel - en voor de volle prijs (zonder kortingen voor de garage). Dus daar zit altijd wel ruimte in, maar die moet je wel worden gegund. Als het een één-tweetje met de verzekering wordt, vis je achter het net. Daar zijn ook hier voorbeelden van te noemen (o.a. mijn witte MT-01).


gelukkig heeft de verzekering het dit keer WEL netjes en reëel aangepakt  8)

Citaat
Ook Goedhart is gelukkig welwillend in dit verhaal, al wil ik nog wel even afwachten hoe de deal tussen BBM-parts en Goedhart uit zal pakken.

En Goedhart ook !!! Gaat helemaal goed komen  8)

Citaat
We zijn nog niet aan het opbouwen!

Maar dat duurt niet lang meer  ;D
Die van GJ in de ziekenboeg, de mijne net ontwaakt uit een diepe langdurige coma, en die van Kowalski op Intensive care ....gelukkig heb ik een MT met een donor certificaat  ;D

Kunnen we met alle patienten naar Meddo  8)
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2015, 18:03:04 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1703 Gepost op: 20 maart 2015, 18:57:37 »
Top nieuws!! 8) 8) ik ben de 31e weer weg dus laat maar ff weten waar het spul heen moet voor die tijd.  ;)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1704 Gepost op: 21 maart 2015, 12:08:25 »

Raar is dat de spleet tussen de magneten niet gelijk is.

Heeft te maken met de draairichting van de startmotor! Als de afstand tussen de magneten gelijk zou zijn kan zo'n motor in principe twee kanten op draaien. Als de magneten iets verschoven zijn t.o.v. het motor anker wil die nog maar één kant op.

Maar nu je die opmerking maakt over moeilijk starten, zal ik die van mij ook eens controleren  >:(.... gvd....  >:( moet ik dus ook nog doen.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1705 Gepost op: 21 maart 2015, 14:46:54 »

Raar is dat de spleet tussen de magneten niet gelijk is.

Heeft te maken met de draairichting van de startmotor! Als de afstand tussen de magneten gelijk zou zijn kan zo'n motor in principe twee kanten op draaien. Als de magneten iets verschoven zijn t.o.v. het motor anker wil die nog maar één kant op.

Maar nu je die opmerking maakt over moeilijk starten, zal ik die van mij ook eens controleren  >:(.... gvd....  >:( moet ik dus ook nog doen.

Kijk daar wordt de mens wijzer van, in het DM forum wist dat niemand.

Als je de olietank op een andere plek hebt, is die startmotor er zo uit. ;)
With blonds more fun.

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1706 Gepost op: 21 maart 2015, 15:04:30 »


Tja, 11.600 euro :o, omdat alles wat beschadigd is - hoe klein de beschadiging ook is - met nieuw wordt vervangen in de taxatielijst - standaardregel - en voor de volle prijs (zonder kortingen voor de garage). Dus daar zit altijd wel ruimte in, maar die moet je wel worden gegund. Als het een één-tweetje met de verzekering wordt, vis je achter het net. Daar zijn ook hier voorbeelden van te noemen (o.a. mijn witte MT-01).


gelukkig heeft de verzekering het dit keer WEL netjes en reëel aangepakt  8)

Citaat
Ook Goedhart is gelukkig welwillend in dit verhaal, al wil ik nog wel even afwachten hoe de deal tussen BBM-parts en Goedhart uit zal pakken.

En Goedhart ook !!! Gaat helemaal goed komen  8)

Citaat
We zijn nog niet aan het opbouwen!

Maar dat duurt niet lang meer  ;D
Die van GJ in de ziekenboeg, de mijne net ontwaakt uit een diepe langdurige coma, en die van Kowalski op Intensive care ....gelukkig heb ik een MT met een donor certificaat  ;D

Kunnen we met alle patienten naar Meddo  8)

Top nieuws!! 8) 8) ik ben de 31e weer weg dus laat maar ff weten waar het spul heen moet voor die tijd.  ;)
Tja, mannen, het zou zo maar snel kunnen gebeuren, dat de zwarte weer door de straat buldert. Ik kan niet wachten! Zelfs Kees van GH zei uit de grond van z'n hart: 'Leuk!', toen ik aangaf, dat we het gingen doen. Die expert is zelf ook een motorrijder én klant van GH en wilde echt meewerken om dit mogelijk te maken. Ik had dat misschien ook bij die witte moeten aankaarten, maar goed, da's water under the bridge. De kracht van dit forum is wel weer gebleken. Als er hulp nodig is, dan staat er ook hulp voor je. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

@GJ, da's óók een flinke klap (geld), maar ja, wat is er nou, als nieuw onderdeel, niet duur aan deze bike?  :( De startmotor moet dan ook wel twee flinke zuigers in beweging zetten, dus een beetje power is wel nodig. Snel betalen en niet meer aan denken, maar genieten, dat geldt ook voor mij. 8)

Greetz, kowalski
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1707 Gepost op: 21 maart 2015, 17:23:00 »
Kan deze aardige expert ook niet bij jou opschrijven Jan dat door de klap de magneten in de startmotor los zijn gekomen? Vervolgens GH een startmotor laten bestellen en daarna de oude naar GJ ;).

Oeps :o even vergeten GJ werkt bij het nationaal bevoegd gezag en zal aan dit soort praktijken niet meewerken. ::)

 ;D ;D ;D

Tof voor je Jan die mooie motor van jou gaat niet verloren. :) :)
TheManWithTheHammer

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1708 Gepost op: 21 maart 2015, 17:30:49 »
Kan deze aardige expert ook niet bij jou opschrijven Jan dat door de klap de magneten in de startmotor los zijn gekomen? Vervolgens GH een startmotor laten bestellen en daarna de oude naar GJ ;).

Oeps :o even vergeten GJ werkt bij het nationaal bevoegd gezag en zal aan dit soort praktijken niet meewerken. ::)

 ;D ;D ;D


Hahahahaha!!!!!  ;D Het feit dat je dus al op deze gedachte komt!!! Wat een grap!!! En inderdaad, laten we dat maar niet doen...... Wel fijn dat je met me mee denkt, maar ook bij dat gezag krijgen elke maand een klein geld bedrag gestort ivm bewezen diensten. Dus 't lukt net.....!  ???

@GJ, da's óók een flinke klap (geld), maar ja, wat is er nou, als nieuw onderdeel, niet duur aan deze bike?  :( De startmotor moet dan ook wel twee flinke zuigers in beweging zetten, dus een beetje power is wel nodig. Snel betalen en niet meer aan denken, maar genieten, dat geldt ook voor mij. 8)

Greetz, kowalski

Ik verwacht gewoon dat we in Meddo weer samen rijden Jan! Succes met de wederopbouw! Mooi dat dit soort zaken via het forum hun beslag hebben!!! Respect daarvoor!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1709 Gepost op: 21 maart 2015, 17:44:08 »
Top Jan.
Super dat je zwarte dame weer onder je mag plaatsnemen. Ja, het rijden op een MT-01 is meer dan alleen motorrijden.

De zaterdag rit voor Meddo is af. Morgen naar Lars voor de goedkeuring de zondagrit en laatste details.
I'd rather be riding