Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092037 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2235 Gepost op: 10 mei 2016, 22:59:41 »
De tank vol gegooid, de banden opgepompt ;), de 5,5j velg achter met de 190 band erop. De band stond wat bol, hetzelfde effekt als 190/55 op de orginele velg.
Vandaag het eerste ritje gemaakt naar het vertrouwde Luxemburg.  Aan het eind van de rit deed het achterwerk behoorlijk pijn. Dat wordt nog enkele oefenritjes maken voor het EOD, anders red ik het rondje UK niet.

Nu kan je natuurlijk beter een 180/55 achter monteren op een 5,5J velg. Dat gaat een stuk gemakkelijker sturen!  ;)

Natuurlijk, maar die oude band had nog flink wat profiel, ook de voorband,  vond ik zonde van de euro's.
Hij ging anders goed door de bochten, scheelt natuurlijk wel als de banden eens opgepompt zijn. ;)

O, gaat dus om de prijs...... Ik heb nog een nieuw setje Bridgestones Battlax BT021 liggen in jouw maten,
120/70ZR17 en 180/55ZR17, je mag ze voor weinig overnemen.  ;)

Het gaat om the looks.

Je gaat toch niet met een 180 rijden.
Ik vind een 190/55 al niet uitzien......... :P

Voor sommigen is het rijgenot en het lekker sturen belangrijker!  ;)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2236 Gepost op: 11 mei 2016, 07:00:44 »
De tank vol gegooid, de banden opgepompt ;), de 5,5j velg achter met de 190 band erop. De band stond wat bol, hetzelfde effekt als 190/55 op de orginele velg.
Vandaag het eerste ritje gemaakt naar het vertrouwde Luxemburg.  Aan het eind van de rit deed het achterwerk behoorlijk pijn. Dat wordt nog enkele oefenritjes maken voor het EOD, anders red ik het rondje UK niet.

Nu kan je natuurlijk beter een 180/55 achter monteren op een 5,5J velg. Dat gaat een stuk gemakkelijker sturen!  ;)

Natuurlijk, maar die oude band had nog flink wat profiel, ook de voorband,  vond ik zonde van de euro's.
Hij ging anders goed door de bochten, scheelt natuurlijk wel als de banden eens opgepompt zijn. ;)

O, gaat dus om de prijs...... Ik heb nog een nieuw setje Bridgestones Battlax BT021 liggen in jouw maten,
120/70ZR17 en 180/55ZR17, je mag ze voor weinig overnemen.  ;)

Het gaat om the looks.

Je gaat toch niet met een 180 rijden.
Ik vind een 190/55 al niet uitzien......... :P

Voor sommigen is het rijgenot en het lekker sturen belangrijker!  ;)

Aaaaah, nu snap ik het.
De Japanners kunnen nog wat leren van die Duitsers.
I'd rather be riding

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2237 Gepost op: 11 mei 2016, 14:07:52 »
De tank vol gegooid, de banden opgepompt ;), de 5,5j velg achter met de 190 band erop. De band stond wat bol, hetzelfde effekt als 190/55 op de orginele velg.
Vandaag het eerste ritje gemaakt naar het vertrouwde Luxemburg.  Aan het eind van de rit deed het achterwerk behoorlijk pijn. Dat wordt nog enkele oefenritjes maken voor het EOD, anders red ik het rondje UK niet.

Nu kan je natuurlijk beter een 180/55 achter monteren op een 5,5J velg. Dat gaat een stuk gemakkelijker sturen!  ;)

Natuurlijk, maar die oude band had nog flink wat profiel, ook de voorband,  vond ik zonde van de euro's.
Hij ging anders goed door de bochten, scheelt natuurlijk wel als de banden eens opgepompt zijn. ;)

O, gaat dus om de prijs...... Ik heb nog een nieuw setje Bridgestones Battlax BT021 liggen in jouw maten,
120/70ZR17 en 180/55ZR17, je mag ze voor weinig overnemen.  ;)

Het gaat om the looks.

Je gaat toch niet met een 180 rijden.
Ik vind een 190/55 al niet uitzien......... :P

Voor sommigen is het rijgenot en het lekker sturen belangrijker!  ;)

Aaaaah, nu snap ik het.
De Japanners kunnen nog wat leren van die Duitsers.

Ja de brommer gaat met de orginele banden niet echt makkelijk door de bochten. Heb er ooit met BS over gebrainstormd of het met een 5,5j velg achter en 180/55 band makkelijker zou gaan.
Zou maar een paar procentjes voordeel opleveren, maar toch het proberen waard.
Tevens heb ik een nieuw kettingsetje met 17/41 en orginele lengte ketting. De achteras zit nu helemaal naar voren, waardoor de wielbasis korter is, wat ook weer enkele procentjes voordeel zou opleveren.
With blonds more fun.

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2238 Gepost op: 11 mei 2016, 15:14:18 »
De tank vol gegooid, de banden opgepompt ;), de 5,5j velg achter met de 190 band erop. De band stond wat bol, hetzelfde effekt als 190/55 op de orginele velg.
Vandaag het eerste ritje gemaakt naar het vertrouwde Luxemburg.  Aan het eind van de rit deed het achterwerk behoorlijk pijn. Dat wordt nog enkele oefenritjes maken voor het EOD, anders red ik het rondje UK niet.

Nu kan je natuurlijk beter een 180/55 achter monteren op een 5,5J velg. Dat gaat een stuk gemakkelijker sturen!  ;)

Natuurlijk, maar die oude band had nog flink wat profiel, ook de voorband,  vond ik zonde van de euro's.
Hij ging anders goed door de bochten, scheelt natuurlijk wel als de banden eens opgepompt zijn. ;)

O, gaat dus om de prijs...... Ik heb nog een nieuw setje Bridgestones Battlax BT021 liggen in jouw maten,
120/70ZR17 en 180/55ZR17, je mag ze voor weinig overnemen.  ;)

Het gaat om the looks.

Je gaat toch niet met een 180 rijden.
Ik vind een 190/55 al niet uitzien......... :P

Voor sommigen is het rijgenot en het lekker sturen belangrijker!  ;)

Ik rij ook met een 180, ziet er minder uit maar lekkerder door de bocht is belangrijker...

Misschien neem ik een 190 als ik ouder en wijzer ben, over enkele jaartjes...

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2239 Gepost op: 11 mei 2016, 16:37:13 »
Ik rij ook met een 180, ziet er minder uit maar lekkerder door de bocht is belangrijker...

Misschien neem ik een 190 als ik ouder en wijzer ben, over enkele jaartjes...

Als je ouder en wijzer bent geworden kom je er misschien achter dat een 180/55 band helemaal niet beter stuurt op een normale 6 inch MT velg!!!!!!!  ???

Een 180/55 band gaat alleen beter sturen op een 5,5 inch brede velg. (Zoals Jo die nu achter gemonteerd heeft!)

Op de MT van mijn zoon zat ook een 180/55 band achter gemonteerd en die stuurde voor geen meter in vergelijking met mijn MT met een 190/55 achter. (alle twee natuurlijk met een 6 inch velg  ;))

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2240 Gepost op: 13 mei 2016, 13:14:10 »
Ik rij ook met een 180, ziet er minder uit maar lekkerder door de bocht is belangrijker...

Misschien neem ik een 190 als ik ouder en wijzer ben, over enkele jaartjes...

Als je ouder en wijzer bent geworden kom je er misschien achter dat een 180/55 band helemaal niet beter stuurt op een normale 6 inch MT velg!!!!!!!  ???

Een 180/55 band gaat alleen beter sturen op een 5,5 inch brede velg. (Zoals Jo die nu achter gemonteerd heeft!)

Op de MT van mijn zoon zat ook een 180/55 band achter gemonteerd en die stuurde voor geen meter in vergelijking met mijn MT met een 190/55 achter. (alle twee natuurlijk met een 6 inch velg  ;))

Zodra ik iets ouder ben en mijn huidige band versleten is zal ik wel een 190/55 nemen  :P

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2241 Gepost op: 19 mei 2016, 21:07:33 »
nou, vandaag mocht marleen voor haar bijzondere verrichtingen examen (eindelijk... :P) doen. word ik om 4 uur gebelt of ik haar op kan halen in het ziekenhuis in dorderecht... :o is ze op haar #@%& uuhh onderuit gegaan. gekneusde ribben hoofdpijn en erg stijf. maar met die enorme examenvrees van haar baalt ze nog het meest dat ze nog een keer moet. dus ik denk dat die duc van helene nog even onder de rode lap blijft... :(

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2242 Gepost op: 19 mei 2016, 21:23:29 »
Das klote Martijn  :( wens haar maar beterschap.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2243 Gepost op: 19 mei 2016, 21:24:35 »
Zal ik doen bart

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2244 Gepost op: 19 mei 2016, 21:35:13 »
Das balen zeg. Waardeloos. Sterkte daar.
"Silence is better than Bullshit"


rommel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 185
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2245 Gepost op: 19 mei 2016, 22:30:18 »
Zo dat is dikke pech zeg !! :( Martijn wens haar sterkte.

wimpel

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2246 Gepost op: 19 mei 2016, 22:45:15 »
shit, zulks
Beterschap

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2247 Gepost op: 20 mei 2016, 00:14:53 »
Verdomme................Beterschap
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2248 Gepost op: 20 mei 2016, 00:18:39 »
Dat is een slecht begin van een motorcarrière Martijn  >:(
Wens haar beterschap en een voorspoedig herstel.

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2249 Gepost op: 20 mei 2016, 13:22:29 »
Ai Martijn, niet al te best. Gewoon tegen d'r zeggen dat ze al haar pech al heeft gehad en een lange en gezonde motorcarriere voor de boeg heeft!