De tank vol gegooid, de banden opgepompt , de 5,5j velg achter met de 190 band erop. De band stond wat bol, hetzelfde effekt als 190/55 op de orginele velg.
Vandaag het eerste ritje gemaakt naar het vertrouwde Luxemburg. Aan het eind van de rit deed het achterwerk behoorlijk pijn. Dat wordt nog enkele oefenritjes maken voor het EOD, anders red ik het rondje UK niet.
Nu kan je natuurlijk beter een 180/55 achter monteren op een 5,5J velg. Dat gaat een stuk gemakkelijker sturen!
Natuurlijk, maar die oude band had nog flink wat profiel, ook de voorband, vond ik zonde van de euro's.
Hij ging anders goed door de bochten, scheelt natuurlijk wel als de banden eens opgepompt zijn.
O, gaat dus om de prijs...... Ik heb nog een nieuw setje Bridgestones Battlax BT021 liggen in jouw maten,
120/70ZR17 en 180/55ZR17, je mag ze voor weinig overnemen.
Het gaat om the looks.
Je gaat toch niet met een 180 rijden.
Ik vind een 190/55 al niet uitzien.........
Voor sommigen is het rijgenot en het lekker sturen belangrijker!
Aaaaah, nu snap ik het.
De Japanners kunnen nog wat leren van die Duitsers.
Ja de brommer gaat met de orginele banden niet echt makkelijk door de bochten. Heb er ooit met BS over gebrainstormd of het met een 5,5j velg achter en 180/55 band makkelijker zou gaan.
Zou maar een paar procentjes voordeel opleveren, maar toch het proberen waard.
Tevens heb ik een nieuw kettingsetje met 17/41 en orginele lengte ketting. De achteras zit nu helemaal naar voren, waardoor de wielbasis korter is, wat ook weer enkele procentjes voordeel zou opleveren.