Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1091019 keer)

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2325 Gepost op: 04 oktober 2016, 15:06:20 »
Yep deze VRO bochten eerder in mei gedaan. Mn de rondjes vrij rijden op het circuit op het einde van de dag was geweldig. @BS; het protesteren van je achterband in de snelle bochten ligt waarschijnlijk toch aan je ST type band. Ik weet hoe je er over denkt maar bij Hyperpro vinden ze voor onze zware MT's de GT beter geschikt:)

Als Ik Michelin Pilot Road had gereden waren ze nu door het cuppen aan het einde geweest! GT versie of niet, zo hard reden wij nu door die bochten. Maar ik had Michelin Pilot Powers er onder deze slijten ook maar cuppen bijna niet! (Pilot Powers zijn er trouwens niet in een GT versie te krijgen) Een GT versie helpt je trouwens niet in de bochten, want deze gaan door het versterkte Karkas nog eerder glijden in de bochten. Deze GT type banden hebben een versterkt karkas gekregen om vooral bij zwaardere toermotoren meer rechtuit stabiliteit te krijgen bij hoge snelheden. Bij zwaardere motoren bedoelen ze motoren boven de 300kg die met twee personen en veel bagage worden bereden. Het GT type wordt door Michelin ook niet aanbevolen voor een MT01  8)

Heb met de Michelin Road4 GT gereden, maar voor een fatsoenlijke feedback en een vergelijkbare grip was de druk voor en achter 0,2 bar lager als bij de gewone versie.
Slijtage idem.
Verder geen echt verschil opgemerkt  ;)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2326 Gepost op: 04 oktober 2016, 18:47:11 »
Heb met de Michelin Road4 GT gereden, maar voor een fatsoenlijke feedback en een vergelijkbare grip was de druk voor en achter 0,2 bar lager als bij de gewone versie.
Slijtage idem.
Verder geen echt verschil opgemerkt  ;)

Moet je wat sneller door die bochten gaan (tot de limiet) dan ga je wel verschillen merken!  ;D

Maar daar ben jij voorlopig nog niet aan toe  ::)

Hoe is het trouwens met je MT01 en natuurlijk ook met jou?

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2327 Gepost op: 05 oktober 2016, 21:11:18 »
weer de eerste keer koude handjes gehad dit seizoen! doeme toch.
in het voorjaar weekje met f650gs gereden toen mijn moto geblokkeerd stond in zaventem na de aanslagen daar, reed altijd met verwarming op max ondanks dat het toen nog makkelijk 10 graden was. heerlijk! en dan nog handkappen ook.

maar goed mijn motor is ondertussen 10 jaar + ik ben niet zo handig met techniek, dus denk dat ik gewoon zorg dat er op een opvolger ooit zorg dat het erop staat en nu maar weer goed winterhanschoentje koop.

verwarmde handschoenen (wel duur als je het maar occasioneel gebruikt) kan ook maar weet niet goed hoe ik met mijn linkerhanden een stopcontactje deftig  op het stuur geinstalleerd krijg, de batterij wisselen had al wat voeten in de aarde :-)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2328 Gepost op: 05 oktober 2016, 22:58:38 »
weer de eerste keer koude handjes gehad dit seizoen! doeme toch.
in het voorjaar weekje met f650gs gereden toen mijn moto geblokkeerd stond in zaventem na de aanslagen daar, reed altijd met verwarming op max ondanks dat het toen nog makkelijk 10 graden was. heerlijk! en dan nog handkappen ook.

maar goed mijn motor is ondertussen 10 jaar + ik ben niet zo handig met techniek, dus denk dat ik gewoon zorg dat er op een opvolger ooit zorg dat het erop staat en nu maar weer goed winterhanschoentje koop.

verwarmde handschoenen (wel duur als je het maar occasioneel gebruikt) kan ook maar weet niet goed hoe ik met mijn linkerhanden een stopcontactje deftig  op het stuur geinstalleerd krijg, de batterij wisselen had al wat voeten in de aarde :-)

Waarom op het stuur???? Bij de meeste verwarmde handschoenen koop je kabel setje door je jas die dan onder uit je jas uit komt. Vaak zie hier ergens nog een regelaar in gemonteerd. De stekker die dan onderuit je jas komt kan je dan in een stopcontact ergens aan de zijkant van je motor steken. Vaak heb aan de zijkant meer mogelijk om een stopcontact te maken en is de weg naar je accu ook een stuk korter.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2329 Gepost op: 06 oktober 2016, 01:02:54 »
weer de eerste keer koude handjes gehad dit seizoen! doeme toch.
in het voorjaar weekje met f650gs gereden toen mijn moto geblokkeerd stond in zaventem na de aanslagen daar, reed altijd met verwarming op max ondanks dat het toen nog makkelijk 10 graden was. heerlijk! en dan nog handkappen ook.

maar goed mijn motor is ondertussen 10 jaar + ik ben niet zo handig met techniek, dus denk dat ik gewoon zorg dat er op een opvolger ooit zorg dat het erop staat en nu maar weer goed winterhanschoentje koop.

verwarmde handschoenen (wel duur als je het maar occasioneel gebruikt) kan ook maar weet niet goed hoe ik met mijn linkerhanden een stopcontactje deftig  op het stuur geinstalleerd krijg, de batterij wisselen had al wat voeten in de aarde :-)

Waarom op het stuur???? Bij de meeste verwarmde handschoenen koop je kabel setje door je jas die dan onder uit je jas uit komt. Vaak zie hier ergens nog een regelaar in gemonteerd. De stekker die dan onderuit je jas komt kan je dan in een stopcontact ergens aan de zijkant van je motor steken. Vaak heb aan de zijkant meer mogelijk om een stopcontact te maken en is de weg naar je accu ook een stuk korter.

klopt, doelde op de situatie van verwarmde handvaten. dan moet het wel tot op het stuur.
probleem is dat ik handschoenen vaak nogal snel verlies, hoe hard ik er ook op let. geen ramp maar met handschoenen van 200 euro wel.
voor een verwarmde vest is dat misschien wel een idee ja, stopcontact aan de zijkant.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2330 Gepost op: 06 oktober 2016, 11:09:17 »
Gewoon handvat verwarming monteren, klus valt erg mee.  ;)
Ik heb het zo weggebouwd dat je het amper ziet, zie foto.
Regelkastje zit tussen de cilinders en is goed "blind" te bedienen  8)


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2331 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:52:55 »
vandaag thuis gekomen van een aantal vermoeiende maar super dagen ! Zaterdag vertrokken naar Düsseldorf, met Blondie shoppen op de Königs Allee  ;D Nog nooit zoveel Ferraris, Lamborghinis en de meest exclusieve autos van Mercedes, Bentley, BMW etc gezien  8)
Daarna Donnermeister Birthdayparty in Wuppertal....super gezellig  ;D Lekker in hotel geslapen en zondag naar familiefeestje in Almen. Daarna met mijn schoonvader direct door naar Parma om mijn grote liefde op te halen  :P ;D Beetje sighseeing in parma gedaan, zakelijke dingen afgehandeld en nog een paar dagen eraan geplakt in Tirolo, Bressanone en de grossglockner  8) Na lang wachten is de collectie nu compleet 8)



Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2332 Gepost op: 13 oktober 2016, 17:59:33 »
 8) 8) 8) 8) 8) Dat ziet er goed uit Bart!!!
TheManWithTheHammer

lage giering

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 973
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2333 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:02:18 »
Officieel jaloers.  8) proficiat. Dit Zal wel een blijvertje zijn.  ;)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2334 Gepost op: 14 oktober 2016, 10:36:12 »
NETJES.
Ik had het al gezien op FB.

Ik ben ook een beetje Jaloers !!!!!!!
I'd rather be riding

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2335 Gepost op: 14 oktober 2016, 11:20:15 »
Ketting beschermer is wel veel te lang  ;)
Voor de rest mooie fiets, proficiat  8)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2336 Gepost op: 14 oktober 2016, 21:00:07 »
mooie motor alleen jammer dat dit over de rug van een ander gegaan is ,,,tja daar heb je vrienden voor
Naar aanleiding van je Whatsapp bericht wilde ik eigenlijk niet reageren. Maar het zit me toch behoorlijk dwars als ik dit weer hier lees ! Volgens mij bepaalt de verkoper aan wie hij verkoopt ! Er waren ook nog een aantal bevriende Duitsers die interesse hadden en die gelukkig heel anders reageerden dan jij !
Het lijkt me vanzelfsprekend dat ik geen verantwoording hoef af te leggen als een verkoper mij verteld dat ik het aangebodene mag kopen , ook al zijn er nog 10 man die dat graag willen, en die waren er  ;) Bovendien hebben die allemaal minimaal de vraagprijs geboden en niet zoals jij ONDER de vraagprijs !
Ik denk dus dat je eerder de schuld bij jezelf moet zoeken ipv mij te beschuldigen van iets waar ik totaal geen invloed op heb ! Nogmaals, de verkoper heeft alle touwtjes in handen...niet ik ! En als ik dan akkoord krijg ga ik geen NEE zeggen omdat toevallig nog andere mensen die ik ken interesse hebben  :-X


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

MTtainment

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2337 Gepost op: 15 oktober 2016, 17:40:43 »
vandaag thuis gekomen van een aantal vermoeiende maar super dagen ! Zaterdag vertrokken naar Düsseldorf, met Blondie shoppen op de Königs Allee  ;D Nog nooit zoveel Ferraris, Lamborghinis en de meest exclusieve autos van Mercedes, Bentley, BMW etc gezien  8)
Daarna Donnermeister Birthdayparty in Wuppertal....super gezellig  ;D Lekker in hotel geslapen en zondag naar familiefeestje in Almen. Daarna met mijn schoonvader direct door naar Parma om mijn grote liefde op te halen  :P ;D Beetje sighseeing in parma gedaan, zakelijke dingen afgehandeld en nog een paar dagen eraan geplakt in Tirolo, Bressanone en de grossglockner  8) Na lang wachten is de collectie nu compleet 8)




Wat een rotleven heb jij Baci  ;D
Gefeliciteerd!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2338 Gepost op: 15 oktober 2016, 22:45:54 »
Leuk dat je reageert op een PB via het forum Rob  :(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2339 Gepost op: 16 oktober 2016, 09:27:04 »
Even een korte update:

Na het nodige gesteggel met de verzekering is de kogel door de kerk.
M`n OS is economisch total-loss.

Schade+restwaarde was dusdanig dat de biedende opkoper met een verschil van €3000 gewonnen heeft.

Resultaat is catalogus-prijs+ max opzittenden + max accessoires uitkering.  :'(
MT-01 + OS + Agras + Sato + Alu Yami + Wilbers delen zijn dus helaas vervallen aan de opkoper.
Welke delen terugkomen weet ik niet, maar er is inmiddels contact  ;)

EN DE NIEUWE KOMT ERAAN