Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1084201 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #315 Gepost op: 03 december 2012, 19:35:52 »
Dodge met gas was ook de optie  ;) Ze zijn nu spot goedkoop omdat Dodge USA een fout heeft gemaakt met de produktie voor de export  :o
Ze hebben de Laramie ( duurste) versie als  goedkoopste  uitvoering aangeboden...in totaal 220 stuks  ;D USA import cars Amsterdam heeft er 180 afgenomen  8)
Qua bijtelling net zo duur als een Dacia Duster en qua lease zelfs goedkoper  :P

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #316 Gepost op: 03 december 2012, 21:22:29 »
Hmm, bijna zonde om te laten lopen, toch? Goedkoper dan een Duster, daar moet de baas toch voor vallen ??? - en daar neem je die sticker toch voor lief voor ??? Ik zou het wel weten...

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #317 Gepost op: 03 december 2012, 21:33:55 »
de baas vind het niet passen bij het bedrijf.....tja, die USA pick-ups dragen natuurlijk een vooroordeel met zich mee en worden gelinkt met... :(
Maar de voordelen die zo'n ding bied worden niet gezien. 3500 kg aanhangergewicht, op gas minder kosten dan een Hyundai op diesel etc.
Maar denk dus niet dat ik het er door krijg...ook de Avalanche niet  :(

Heb dus ff verder gezocht...Santa Fé is te duur, net als de Sorento, voor de bijtelling  :P Maar de Sportage HP bevalt me ook wel  ;D 184 PK!
http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/Prijzen-en-specs/

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #318 Gepost op: 04 december 2012, 07:17:30 »
Ja, reputaties, vooroordelen en auto's....daar kun je een boek over volschrijven.

Ik zou nu ook niet direct een kickbox-clinic voor het bedrijf organiseren. :-X Of ingaan op de vraag van mijn zoons voetbalclub om grensrechter of scheidsrechter te worden  :-X :o .

Kia Sportage vind ik ook wel een aardige auto, mooier dan z'n zus, de Hyundai ix35, zeker in dat oranje-metallic en 184 pk is niet te versmaden. Zelf ben ik ook wel weg van de Mazda CX-5, met 165pk ook niet slecht bedeeld en - voor de zakelijke rijder (zucht) - 20% bijtelling. Mijn Opel-dealer vroeg zich af hoe ze dat voor elkaar hadden gekregen, 2 liter inhoud en toch zo weinig uitstoot met 165pk. Daar kunnen ze voor die Opels van nu nog wat van leren. Mijn volgende wordt geen Zafira - met zo'n mager 1.4 Turbo-torretje in een 23 cm grotere en zwaardere auto - want die motor moet teveel toeren draaien om hetzelfde te presteren als mijn 2.2. Zuiniger is-tie dan ook al niet meer en hij maakt - weet ik inmiddels uit ervaring - teveel herrie. Nee, dan maakt die CX-5 meer kans, als-tie wat langer op de markt is, want nieuw ga ik niet meer kopen. En zo'n Rampera wordt het al helemaal niet, verkeersdrempels kun je er niet mee nemen, want dan ben je op een keer je spoiler kwijt en beschadig je de onderkant.

Succes met het overtuigen van je baas ;) ,

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #319 Gepost op: 04 december 2012, 09:32:15 »
Dodge met gas was ook de optie  ;) Ze zijn nu spot goedkoop omdat Dodge USA een fout heeft gemaakt met de produktie voor de export  :o
Ze hebben de Laramie ( duurste) versie als  goedkoopste  uitvoering aangeboden...in totaal 220 stuks  ;D USA import cars Amsterdam heeft er 180 afgenomen  8)
Qua bijtelling net zo duur als een Dacia Duster en qua lease zelfs goedkoper  :P

Sja, vond zelf de duster een nogal goedkoop ogende blikken doos. Zo'n Dodge is dan wel echt redelijk kwalitatief, kan je niet gewoon een redelijk normale kopen (zonder teveel/extra chroom en met niet al te grote donkere velgen). Dan is het optisch wel ok, en je bent financieel slim bezig?

Anders kan je altijd een keertje de boel in het honderd laten lopen omdat je andere auto geen/niet genoeg trekkracht heeft? Als men een keer de gevolgen voelt zal het misschien in de toekomst anders lopen?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #320 Gepost op: 04 december 2012, 09:42:56 »
Model X

Alleen voor de huisvaders onder ons ?  :o
Een vijf of zeven persoons sport SUV!

Van nul naar 100 km/h binnen 6 seconden
480 kilometer rijden op één "tank" vulling.
Twee of vierwielaandrijving
CO2 uitstoot is 0

En dus 0 % bijtelling!!!!!  8)

Nu te bestellen en leverbaar in 2014







Dan denk je toch niet meer na over die huidige koekblikken!!!  ::)

En het merk is...........

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #321 Gepost op: 04 december 2012, 10:49:00 »
Ik zeg de nieuwe Tesla Model X. 't Ziet eruit als een doorgestylde Ford Focus, is mijn eerste gedachte. Goed gekopiëerd, dus denk je in eerste instantie 'het zal wel Aziatisch zijn'.

Greetz, kowalski.

P.S. Google geeft me gelijk...
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #322 Gepost op: 04 december 2012, 11:15:11 »
Focus komt toch een half metertje te kort en is geen zeven persoons!

En ja, het is een Tesla!

Ze zijn in Fremont (Californie) een gigantische fabriek aan het inrichten voor de productie van alleen maar elektrische auto's!

Kijk dat zijn nu eens investering om een economie uit het slob te halen!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #323 Gepost op: 04 december 2012, 19:54:52 »

Kia Sportage vind ik ook wel een aardige auto, mooier dan z'n zus, de Hyundai ix35, zeker in dat oranje-metallic en 184 pk is niet te versmaden.

De Hyundai ix35 heb ik vorig jaar al proef gereden toen Blondie een andere auto moest. Viel qua rijden een beetje tegen  :( Mijn Hyundai rijd beter  ;)
Tja, en dat oranje metallic....dat gaat hem zeker niet worden! Vind ik wel mooi maar eisen van de werkgever zijn blauw of wit, kleuren van de zaak  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Berry

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 716
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #324 Gepost op: 15 december 2012, 11:56:01 »
Hoewel het nog maar een week geleden is, voor de overstap naar het blik, kon ik het hedenochtend toch niet laten om de fiets maar weer even aan te slingeren :P
Ketting en banden eerst even verzorgd, en oh, wat ging het weer lekker :-*

Dekseltjes en middendeel van de rijbaan zijn nog wat glatjes, maar zo`n lekkere "wake-up call" aan de achterzijde herinnerd je meteen weer aan het verschil tussen 2 en 4.
Joepie ;)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #325 Gepost op: 15 december 2012, 12:56:47 »
Mijne is al weken niet van zijn plek geweest  :'( Ga nu ff naar Bruggeman, kerstactie, heb nog nieuwe laarzen nodig  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Aart

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 52
  • One life: live it!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #326 Gepost op: 16 december 2012, 13:19:15 »
Gisteren naar Motoport in Hippolytushoef geweest en presentatie bijgewoond van Sjaak (R1) Lucassen. RESPECT voor die man! Waar de meeste van ons over dromen (ik in ieder geval wel) doet hij gewoon. Een wereldreis maken van 5 jaar, 75 landen bezoeken en 250.000 km rijden op een sportmotor:Yamaha R1. Als sponsoring voor zijn reis in januari 2013 naar de Noordpool heb ik zijn boek en DVD gekocht. Nogmaals diep respect voor die man!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #327 Gepost op: 16 december 2012, 20:05:45 »
Gisteren dus naar bruffeman geweest....was heel erg rustig voor een kerstactie  :o ....maar was wel weer een hoop geld kwijt  :-\ Daytona Roadstar GTX, Yamaha vest, sweater en long sleeve shirt  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #328 Gepost op: 16 december 2012, 21:42:27 »
Geregeld kijk ik naar yamaha kleding, maar ik denk dat ik zelf wat laat drukken. NMTF met een MT erop.....   :P
I'd rather be riding

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #329 Gepost op: 17 december 2012, 21:15:37 »
Yamaha, MT en Donnermeister kleding heb ik nu wel genoeg......NMTF nog niet   ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!