Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1090396 keer)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #990 Gepost op: 01 december 2013, 13:50:05 »

Koop alvast een reserve accu, die kan je jaren bewaren, zolang er maar geen accuzuur in zit.
En laat je motor niet continu aan de lader staan, dan weet je wanneer je accu het heeft begeven (altijd op zondag  :D), en kan je hem gelijk vervangen.

Is een lege accu na het vullen met accuzuur dan meteen op spanning.  ??? ???

Ja! Een accu wordt door de fabriek vol opgeslagen  ;)

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #991 Gepost op: 01 december 2013, 14:14:47 »
Super, bedankt voor alle reacties.
Mijn motor staat altijd droog maar gewoon buitentemperatuur (overdekt maar volledig vrije toegang van wind en koude lucht).
Startproblemen na tussenstop (tanken) ofzo heb ik nog nooit gehad, wel ging hij paar keer rond voor hij startte donderdag, na ritje van 35 km ging het de morgen erop (na koude nacht buiten) toch weer prima, maar ik maak me er toch zorgen om.

Ik wist niet dat je een batterij kan opslaan voor jaren, prima idee dus om er gewoon eentje te kopen en op reserve te hebben!

Kan iemand me zeggen welke de goedkoopste 'beste' batterij is voor de MT? Aan zoiets als een batterij kan ik echt geen fortuin geven… eentje van louis.de is prima. Die Yuasa staat nu 89 op MJM of MLM parts.
Met dank!
« Laatst bewerkt op: 01 december 2013, 14:51:05 door fujin »

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #992 Gepost op: 01 december 2013, 14:51:19 »
De accu is in ieder geval doorgemeten door Goedhart om te checken. Spanning was OK, maar de stroom was te laag om nog fatsoenlijk te starten.

Ik heb er een Yuasa in laten zetten, standaardaccu bij Goedhart werd me verteld. Kosten? Geen idee vooralsnog, heb de bon nog niet gehad en dus ook nog niet betaald. Maar online vast wel te bestellen.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #993 Gepost op: 01 december 2013, 16:03:09 »
Een accu wordt droog bij je afgeleverd als je hem besteld,het zuur pakket zit er bij deze moet je er in laten leeg lopen als in de beschrijving staat als het zuur pakket erin zit wordt de accu warm van de reactie van het zuur en heb je net genoeg om te starten het beste is om dan gelijk te gaan rijden of de accu op te laden zodat hij helemaal vol zit! Gr eddy
Alles of niets!!!!

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #994 Gepost op: 01 december 2013, 16:11:16 »
Een accu wordt droog bij je afgeleverd als je hem besteld,het zuur pakket zit er bij deze moet je er in laten leeg lopen als in de beschrijving staat als het zuur pakket erin zit wordt de accu warm van de reactie van het zuur en heb je net genoeg om te starten het beste is om dan gelijk te gaan rijden of de accu op te laden zodat hij helemaal vol zit! Gr eddy

mijn vorige batterij (die in de bmw 650 ging) moest ik wel opladen na het afvullen met zuur voor ik hem installeerde eigenlijk.
soit doet er ook niet toe, die stomme rommelbrommer is al lang de deur uit.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #995 Gepost op: 01 december 2013, 18:34:31 »
De accu is in ieder geval doorgemeten door Goedhart om te checken. Spanning was OK, maar de stroom was te laag om nog fatsoenlijk te starten.

Ik heb er een Yuasa in laten zetten, standaardaccu bij Goedhart werd me verteld. Kosten? Geen idee vooralsnog, heb de bon nog niet gehad en dus ook nog niet betaald. Maar online vast wel te bestellen.

Greetz, kowalski.
Yuasa  is een van de betere accu merken, ben benieuwd wat je daar voor bij Goedhart moet betalen.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #996 Gepost op: 01 december 2013, 20:09:46 »
ben ik ook benieuwd naar. Yuasa is inderdaad goed, mijne komt van MDS, zit er nu bijna 2 jaar in en vorige week voor het eerst in bijna 4 maanden mijn MT weer eens gestart.....zonder acculader in 1x lopen  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #997 Gepost op: 01 december 2013, 20:14:47 »
er staan al bizar veel MT09's te koop, zelfs prijzen van in de 6000 euro, op leboncoin in frankrijk.
verbaast me wel eigenlijk.
ok groot land en er zijn altijd mensen die impulsief aankoop doen en snel verkopen, maar er staan er echt wel heel wat op al.


Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #998 Gepost op: 01 december 2013, 20:46:31 »
We zouden wat meer de topics moeten respecteren, het zoeken naar informatie wordt wel heel moeilijk. Ik weer het, ik maak me er ook schuldig aan.

Ik koop ook een Yuasa als reserve.  :(

sorry.
I'd rather be riding

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #999 Gepost op: 01 december 2013, 21:04:59 »


Ik koop ook een Yuasa als reserve.  :(

sorry.

hmm zou ik het moeten doen of niet. aan de  ene kant wel handig om hem hier te hebben als het nodig is en dan niet de hoofdprijs te moeten betalen.
vind het echter zo stom om hier batterij te hebben staan die misschien pas binnen 2 jaar nodig is.. ik woon erg klein en dat gaat me dan echt storen. en 't is toch weer 89 euro op mtm (ok hier in belgie het dubbel..)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1000 Gepost op: 02 december 2013, 08:31:30 »
't is toch weer 89 euro op mtm (ok hier in belgie het dubbel..)

http://www.mlmparts.com/nl/yamaha/2009/mt-01-onderdelen.html

MLM parts bedoel je.
Ik heb al vaker zaken met ze gedaan. Super service.
I'd rather be riding

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1001 Gepost op: 02 december 2013, 10:58:53 »
Zo, gisteren even schrikken. Kwam van de bios terug na the hunger games 2 te hebben gekeken (eigelijk een jeugdfilm, maar verdraaid goed gemaakt, goed gefilmd en ok verhaal), en het was koud dus wou snel naar huis. Deed 110 ofzo, op een verlaten provinciale weg waar je door wegenwerken (waar ze al een half jaar niet werken, en er natuurlijk op zondagavond niemand is) maar 30 mocht. Ken die weg als m'n broekzak, deed het zelf nog beschaafd omdat m'n vriendin achterop zat.

Ineens zie ik een grijs golfje een stopsignaal geven. Zacht vloekend parkeer ik'm op een plekje wat verderop, stappen er twee jonge kerels uit. Denk ik natuurlijk het ergste.

'meneer, uw achterlicht doet het niet'. ik: 'oh, sorry, goed dat je het zegt, wist ik niet.'

'we gaan u geen boete geven, maar laat er even naar kijken. Mooie motor.'

Schijn bedriegd, supervriendelijke jongens, en vanochtend kapotgetrild kabeltje terug vastgemaakt...

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1002 Gepost op: 02 december 2013, 12:45:14 »
wauw super. in brussel nog nooit meegemaakt, hier mag je zelfs als van alle lampen er nog maar 1 werkend mistlicht  is gewoon doorrijden.

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1003 Gepost op: 02 december 2013, 15:16:08 »
wauw super. in brussel nog nooit meegemaakt, hier mag je zelfs als van alle lampen er nog maar 1 werkend mistlicht  is gewoon doorrijden.

I know, in Belgie ruimen ze na een crash het puin ook niet op, en kan alles. Wel makkelijker, maar ik rij VEEL liever motor in Nederland dan in Belgie. Heb in Belgie leren rijden, dus kan het wel, maar is op veel vlakken toch fijner hier. Alleen vernieuwen ze hun witte strepen te vaak, die zijn in Belgie vaak weggesleten dus geven gewoon grip. In Nederland zijn het bijna altijd schuifplakkaten...

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1004 Gepost op: 03 december 2013, 14:16:14 »
wauw super. in brussel nog nooit meegemaakt, hier mag je zelfs als van alle lampen er nog maar 1 werkend mistlicht  is gewoon doorrijden.

I know, in Belgie ruimen ze na een crash het puin ook niet op, en kan alles. Wel makkelijker, maar ik rij VEEL liever motor in Nederland dan in Belgie. Heb in Belgie leren rijden, dus kan het wel, maar is op veel vlakken toch fijner hier. Alleen vernieuwen ze hun witte strepen te vaak, die zijn in Belgie vaak weggesleten dus geven gewoon grip. In Nederland zijn het bijna altijd schuifplakkaten...

In Nederland is bijna alles beter georganiseerd. Echt belachelijk hoe dat Belgie zo weinig voor elkaar krijgt op een fatsoenlijke manier.