Het is niet lastig de accu te vervangen. Over de accu heen, zit een bandje, dat je moet loshaken. De 2 schroeven op de accu-polen los schroeven en dan kun je de accu uit de doos/accubak trekken.
Een tip: als je eerst een plat bandje rond de accu doet alvorens je 'm in de bak laat zakken, dan kun je 'm de volgende keer aan dat bandje uit de bak trekken. Nog wat vaseline aan de polen en schroeven en klaar is GJ.
Vandaag maar meteen even aan de klus gegaan. Oude accu eruit; wat volgens El een klusje van niks leek te zijn.

Tis gelukt hoor, maar die dikke kabels zitten fors in de weg. Bandje onder de nieuwe accu leggen is niet echt nodig; twee tie-rip door de polen van de oude accu en ik had prima treklussen!

Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!
Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden. 
Natuurlijk niks te nadele van alle goed bedoelde tips, maar bij de lokale Purmerendese accu-boer (en dat is 'ie al meer dan 30 jaar) de juiste accu gekocht, een Varta (zal toch wel goed zijn, maar ik denk dat er wel wat over gezegd gaat worden.....

) geen wachtijd tot de postbode het pakje komt bezorgen, geen verzendkosten, garantie in de buurt en dat voor..... € 69,00!!! dusssss......

We jammer dat toen alles klaar was, de motor als nog steeds niet wilde starten......

Toch een ander probleem?

Wel spanning, werking in de teller, klik geluid en dat was 't.....
Heb de nieuwe accu volgens de gebruiksaanwijzing maar onder de lader gehangen, kijken of dat gaat werken.
Jullie horen 't nog wel of ik van één van jullie!