Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092987 keer)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1650 Gepost op: 12 maart 2015, 13:44:47 »
Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!

Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden.  ;)

Thanks voor the tip.   :D
Gebeld en ik kon nog meegenieten van de korting.
Zoals al eerder getikt. Top service bij MLM
I'd rather be riding

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1651 Gepost op: 12 maart 2015, 18:31:31 »
Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!

Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden.  ;)

Thanks voor the tip.   :D
Gebeld en ik kon nog meegenieten van de korting.
Zoals al eerder getikt. Top service bij MLM

Ik heb ook die extra korting gepakt want behalve een reserve (nieuwe) accu voor de MT01 of BT1100, moet die RnineT nog een aantal dure Rizoma opties hebben!  >:( ;D

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1652 Gepost op: 12 maart 2015, 19:26:01 »
Heb er ook 1 gescoord,Mooie actie bij mlm er is er nog 1 op voorraad en actie duurt nog 5 uur! Gr eddy
Alles of niets!!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1653 Gepost op: 12 maart 2015, 21:46:25 »
de Braking velgen zitten in de motor, met de banden erop. De afstandbussen zijn aangepast(achter) of nieuwe bussen zijn gedraaid(voor) en nieuwe wiellagers zitten erin.
Het makkelijkste heb ik tot het laatst bewaard, dat was een nieuwe remschijf voor de achtervelg bestellen.
Dat het in Zuid-Europese landen allemaal wat langzamer gaat, was me bekend.
Na dik een week wist de importeur te vertellen dat de schijf bij Braking Italie op voorraad was.
Nu nog 2 a 3 weken wachten en dan is ie in NL ???   Waarschijnlijk wordt ie te paard naar NL gebracht.

 
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2015, 21:55:38 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1654 Gepost op: 13 maart 2015, 02:28:31 »
de Braking velgen zitten in de motor, met de banden erop. De afstandbussen zijn aangepast(achter) of nieuwe bussen zijn gedraaid(voor) en nieuwe wiellagers zitten erin.
Het makkelijkste heb ik tot het laatst bewaard, dat was een nieuwe remschijf voor de achtervelg bestellen.
Dat het in Zuid-Europese landen allemaal wat langzamer gaat, was me bekend.
Na dik een week wist de importeur te vertellen dat de schijf bij Braking Italie op voorraad was.
Nu nog 2 a 3 weken wachten en dan is ie in NL ???   Waarschijnlijk wordt ie te paard naar NL gebracht.

Daar kan je helemaal niets van zeggen. Ik heb al vaak iets in Italië besteld en meestal duurde dat maar een week of minder dan een week.  ;)

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1655 Gepost op: 13 maart 2015, 17:13:42 »
Het is niet lastig de accu te vervangen. Over de accu heen, zit een bandje, dat je moet loshaken. De 2 schroeven op de accu-polen los schroeven en dan kun je de accu uit de doos/accubak trekken.
Een tip: als je eerst een plat bandje rond de accu doet alvorens je 'm in de bak laat zakken, dan kun je 'm de volgende keer aan dat bandje uit de bak trekken. Nog wat vaseline aan de polen en schroeven en klaar is GJ.

Vandaag maar meteen even aan de klus gegaan. Oude accu eruit; wat volgens El een klusje van niks leek te zijn.  ??? Tis gelukt hoor, maar die dikke kabels zitten fors in de weg. Bandje onder de nieuwe accu leggen is niet echt nodig; twee tie-rip door de polen van de oude accu en ik had prima treklussen!  ;)

Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!
Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden.  ;)

Natuurlijk niks te nadele van alle goed bedoelde tips, maar bij de lokale Purmerendese accu-boer (en dat is 'ie al meer dan 30 jaar) de juiste accu gekocht, een Varta (zal toch wel goed zijn, maar ik denk dat er wel wat over gezegd gaat worden..... :P) geen wachtijd tot de postbode het pakje komt bezorgen, geen verzendkosten, garantie in de buurt en dat voor..... € 69,00!!! dusssss......  ;D



We jammer dat toen alles klaar was, de motor als nog steeds niet wilde starten......  >:( Toch een ander probleem?  ??? Wel spanning, werking in de teller, klik geluid en dat was 't.....
Heb de nieuwe accu volgens de gebruiksaanwijzing maar onder de lader gehangen, kijken of dat gaat werken.
Jullie horen 't nog wel of ik van één van jullie!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1656 Gepost op: 13 maart 2015, 17:54:25 »
Ik vrees misschien foute boel.........
Met nieuwe accu moet je normaal zo kunnen starten (zelfs met een Varta :D), accu is al voor zo'n 80-90%   (je hebt toch wel alle elektrolyt erin gedaan?) geladen.
Maar alleen klik klik betekent dat je startmotor het niet meer doet.
In het gunstigste geval is het een draadje wat los zit.........
In het ongunstigste geval is je startmotor kapot. (worden op internet wel eens tweedehands aangeboden)
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2015, 17:56:51 door Big Smile »

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1657 Gepost op: 13 maart 2015, 18:07:55 »
Niet te hopen voor GJ dat het de startmotor is...die is belachelijk duur, bijna 750,- !!!  :o En op internet kom je ze zo vaak niet tegen , en ook dan zijn ze nog gauw tussen de 3 en 400,- euro ! met het risico dat die het ook niet doet...
Laatst had een Donnermeister er ook 1 op Ebay gekocht voor 300,-, en die bleek het niet te doen! In discussie met de verkoper en die hield natuurlijk vol dat hij het wel deed ! Privatverkauf, Keine Garantie und Rückgabe  :( heeft er toen 1 van mij gekocht voor 350,-...die deed het wel  ;D
Als het de magneten zijn, die kun je evt nog terug plakken.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2015, 18:12:00 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1658 Gepost op: 13 maart 2015, 18:14:53 »
Oeps, daar worden we niet gelukkig van.....  :(
En ja, de eloktrolyt heb ik er wel in gedaan  :P

Hoe kom ik er achter of de startmotor het heeft begeven?

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1659 Gepost op: 13 maart 2015, 18:21:04 »
Oeps, daar worden we niet gelukkig van.....  :(
En ja, de eloktrolyt heb ik er wel in gedaan  :P

Hoe kom ik er achter of de startmotor het heeft begeven?

Als je alleen klik klik hoort van je start relais!  ;)

 ;D

Meten is weten  ;)

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1660 Gepost op: 13 maart 2015, 18:21:41 »
Oeps, daar worden we niet gelukkig van.....  :(
En ja, de eloktrolyt heb ik er wel in gedaan  :P

Hoe kom ik er achter of de startmotor het heeft begeven?

Als je alleen klik klik hoort van je start relais!  ;)

 ;D

Dan vrees ik dat dat het is......

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1661 Gepost op: 13 maart 2015, 18:24:23 »
Je zult het een en ander moeten demonteren en meten of er spanning op je start motor komt te staan.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1662 Gepost op: 13 maart 2015, 18:30:04 »
Zet anders even een jumpstarter erop, dan weet je ook gelijk of ie het doet.   ....daar komt ie ...
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2015, 18:36:37 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1663 Gepost op: 13 maart 2015, 18:38:53 »
Zet anders even een jumpstarter erop, dan weet je ook gelijk of ie het doet.

1 Varta accu vol laden aan de lader.
2 starten, alleen klik klik
3 Jumpstarter of startkabel aan je auto plaatsen, alleen klik klik dan naar je startmotor kijken of wanneer hij wel start. Meteen die Varta accu omruilen voor echte Yuasa!  ;D

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #1664 Gepost op: 13 maart 2015, 18:49:13 »
Laat eerst eens de accu opladen en probeer dan of de startmotor ronddraait, zou wel erg toevallig zijn dat ie door maanden stil te staan, kapot zou zijn gegaan.
De startmotor is vaak te repareren. Het euvel bij onze startmotor is dat de magneten wel eens willen losgaan in het huis en die blokkeren dan het ronddraaien van het anker. De magneten kun je weer erin vastlijmen.
Mochten de magneten los zitten in je startmotor dan  moet je niet lange tijd op die startknop blijven drukken, want dan brandt de wikkeling in het anker door en moet je zo'n belachelijk dure startmotor kopen.

Niks mis mee als je de oude accu eruit trekt aan de polen om een nieuwe erin te zetten. Echter als je vaker de accu eruit haalt en weer erin, is het beter om zo'n bandje om de accu te doen en daaraan te trekken,  anders trek je misschien de polen eraf.

Als je heel snel wil weten of de startmotor defekt is:
De - van de startkabel maak je vast aan de - van de accu, de +kabel hou je direkt op de aansluiting van de startmotor. De startmotor moet nu direkt gaan draaien. Je overbrugt zo startknop, relais.
Gaat wel gepaard met vonken. ;)
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2015, 19:03:40 door eliminator 44 »
With blonds more fun.