Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1093006 keer)

TheManWithTheHammer

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 305
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2010 Gepost op: 23 juli 2015, 12:13:14 »
Heb ook die bovenste Kryptonite....kreeg ik niet met fatsoen onder het zadel... Maar nu ik jullie berichtjes lees moet ik nog maar eens een poging doen... (misschien schoenlepel gebruiken ofzo ;) )

Cheers,
Rob

 ??? ???
Ik heb er ook nog een mini EHBO setje bij zitten.
TheManWithTheHammer

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2011 Gepost op: 24 juli 2015, 20:00:51 »
Een toer in de Belgische Kempen gedaan.
Het was lang geleden dat ik daar een ritje gemaakt heb.  Je mag nergens harder dan 70km/h  en er staan veel flitspalen, wat een verschil met  Walloni"e.
With blonds more fun.

MTfanaatDrenthe

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 229
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2012 Gepost op: 02 augustus 2015, 19:37:44 »
Ik ben op zoek naar een middel om het blok in te vetten na het wassen. Zodat het blok niet gaat verweren cq roestplekjes gaat vertonen. Nou heeft mijn vriendin bij motoport Assen een spuitbus met siliconen spray van Castrol meegekregen. Want zeiden ze, dat gebruiken motorcrossers ook..

Nu staat er ook op dat het voor plastic onderdelen is en licht ontvlambaar. Is dit dan wel geschikt om je blok mee in te spuiten??

Brunno had als tip om speedway wax te gebruiken, maar heb ik nog niet gevonden...

Ik lees graag jullie reacties/ervaringen



eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2013 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:02:38 »
Ik denk dat je je te veel werk aan doet.
Als je niet door de pekel rijdt in de winter, blijft de lak op het blok gaaf. 
Bij enkele 01,s is tijdens het lakproces van het motorblok niet goed ontvet, bij die is lak afgebladderd v.n. aan de koelribben.
With blonds more fun.

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2014 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:32:25 »
Vandaag een wandeling gemaakt onder de 7 watervallen van Herisson in de Jura viva la france. 30 graden en super mooie omgeving. En wat zou het gaaf zijn als de MT eens een keertje meekon naar hier. Wat een mooie wegen en routes  8)
"Silence is better than Bullshit"


Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2015 Gepost op: 02 augustus 2015, 23:48:31 »
. En wat zou het gaaf zijn als de MT eens een keertje meekon naar hier. Wat een mooie wegen en routes  8)

Laat ik daar nu 2 september met Sjattepoemel rijden  ;D ;D
I'd rather be riding

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2016 Gepost op: 03 augustus 2015, 11:50:40 »
Ik ben op zoek naar een middel om het blok in te vetten na het wassen. Zodat het blok niet gaat verweren cq roestplekjes gaat vertonen. Nou heeft mijn vriendin bij motoport Assen een spuitbus met siliconen spray van Castrol meegekregen. Want zeiden ze, dat gebruiken motorcrossers ook..

Nu staat er ook op dat het voor plastic onderdelen is en licht ontvlambaar. Is dit dan wel geschikt om je blok mee in te spuiten??

Brunno had als tip om speedway wax te gebruiken, maar heb ik nog niet gevonden...

Ik lees graag jullie reacties/ervaringen

Als ik het loeder gewassen heb en droog gereden, spuit ik hem van boven tot onder in met een siliconen spray van Berner.
Is een spray die ook aanbevolen wordt voor bv tuingereedschappen.
Vooral ook de rubber delen inspuiten, droogt het niet uit.
Vervolgens even laten "uitdampen" en licht uitwrijven, remschijven even schoonmaken met remreiniger, lak in de was, chroom en rvs even met een polish en klaar is klara.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2017 Gepost op: 11 augustus 2015, 20:44:33 »
Soms moet je zelf het moment pakken.
Vandaag moest ik diverse klussen doen thuis, echter tijdens het rondje met de honden scheen het zonnetje zo uitnodigend, dat ik om 9.15 op de motor ben gestapt en net voor 19.00 uur weer afgestapt. Naar zuid Belgie en noord-Frankrijk, oa langs de Semois.
Het was zo'n dag, dat de hele wereld je toelacht. ;)
With blonds more fun.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2018 Gepost op: 19 augustus 2015, 11:19:10 »
kort vraagje, ben het even vergeten en vind het niet direct in handleiding.

om de hoogte van het dimlicht af te stellen, is dit het tandwiel aan de rechterkant van de koplampunit (naar voor kijkende) of links?
en om het dimlicht 'hoger' af te stellen, is het dan het tandwieltje naar boven of onder te verdraaien?

bedankt!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2019 Gepost op: 19 augustus 2015, 11:53:00 »
kort vraagje, ben het even vergeten en vind het niet direct in handleiding.

om de hoogte van het dimlicht af te stellen, is dit het tandwiel aan de rechterkant van de koplampunit (naar voor kijkende) of links?
en om het dimlicht 'hoger' af te stellen, is het dan het tandwieltje naar boven of onder te verdraaien?

bedankt!

Blz 3-34

Verticaal en horizontaal.

« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2015, 11:55:01 door Zap »
I'd rather be riding

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2020 Gepost op: 19 augustus 2015, 12:50:36 »
dankuwel!
gaat in de NL- versie maar tot 3-19 blijkbaar
ik ga het zo even doen.



edit: raar maar waar ik heb hem helemaal naar hoogste punt afgesteld maar hij staat amper iets hoger als hij stond en nog altijd slechts enkele meters voor mijn motor, veel minder ver als hij idealiter zou mogen schijnen.
miss andere issue dan??
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2015, 11:09:45 door fujin »

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2021 Gepost op: 25 augustus 2015, 19:18:34 »
dankuwel!
gaat in de NL- versie maar tot 3-19 blijkbaar
ik ga het zo even doen.



edit: raar maar waar ik heb hem helemaal naar hoogste punt afgesteld maar hij staat amper iets hoger als hij stond en nog altijd slechts enkele meters voor mijn motor, veel minder ver als hij idealiter zou mogen schijnen.
miss andere issue dan??

1e Zit je lamp er wel goed in? dwz Lamp in de fitting!
2e Zitten je koplampboutjes wel goed vast aan alle twee de kanten van je koplamp unit?

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2022 Gepost op: 03 september 2015, 08:24:45 »
Nou ja, 't was niet vandaag, maar afgelopen zaterdag dan eindelijk nieuwe banden eronder. Ik moest vorige week na de zomerrit rustig aandoen, zeker in de regen, want ik was door de nokjes heen gesleten. Nu weer voldoende profiel én terug naar normale maten, 120/70 voor en 190/55 achter, Michelin Pilot Road 4. Na bijna 500 km kan zik zeggen: ik heb een andere motor terug. Waar ik bij de Avons de motor veel meer de bocht in moest dwingen, stuur ik nu veel lichter. Als ik denk, is de motor al de bocht in en dat was het afgelopen jaar toch anders. Dus een vooruitgang.
Verder nog een rib uit mijn lijf: nieuwe waterdichte laarzen. Dat was wel nodig na ruim een jaar lekke Puma's - die al onder garantie waren vervangen en, net uit de garantie, weer lek waren geraakt op dezelfde plek. Dus nu Daytona Road Star GTX. Zitten heerlijk en we zullen zien of de beloofde tien jaar - met goed onderhoud - te halen is.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2023 Gepost op: 03 september 2015, 10:56:52 »
Nou ja, 't was niet vandaag, maar afgelopen zaterdag dan eindelijk nieuwe banden eronder. Ik moest vorige week na de zomerrit rustig aandoen, zeker in de regen, want ik was door de nokjes heen gesleten. Nu weer voldoende profiel én terug naar normale maten, 120/70 voor en 190/55 achter, Michelin Pilot Road 4. Na bijna 500 km kan zik zeggen: ik heb een andere motor terug. Waar ik bij de Avons de motor veel meer de bocht in moest dwingen, stuur ik nu veel lichter. Als ik denk, is de motor al de bocht in en dat was het afgelopen jaar toch anders. Dus een vooruitgang.
Verder nog een rib uit mijn lijf: nieuwe waterdichte laarzen. Dat was wel nodig na ruim een jaar lekke Puma's - die al onder garantie waren vervangen en, net uit de garantie, weer lek waren geraakt op dezelfde plek. Dus nu Daytona Road Star GTX. Zitten heerlijk en we zullen zien of de beloofde tien jaar - met goed onderhoud - te halen is.

Greetz, kowalski.

Dat noem ik nog eens investeren in "nieuwe sloffen".....!  ;)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2024 Gepost op: 03 september 2015, 13:36:43 »
Nou ja, 't was niet vandaag, maar afgelopen zaterdag dan eindelijk nieuwe banden eronder. Ik moest vorige week na de zomerrit rustig aandoen, zeker in de regen, want ik was door de nokjes heen gesleten. Nu weer voldoende profiel én terug naar normale maten, 120/70 voor en 190/55 achter, Michelin Pilot Road 4. Na bijna 500 km kan zik zeggen: ik heb een andere motor terug. Waar ik bij de Avons de motor veel meer de bocht in moest dwingen, stuur ik nu veel lichter. Als ik denk, is de motor al de bocht in en dat was het afgelopen jaar toch anders. Dus een vooruitgang.
Verder nog een rib uit mijn lijf: nieuwe waterdichte laarzen. Dat was wel nodig na ruim een jaar lekke Puma's - die al onder garantie waren vervangen en, net uit de garantie, weer lek waren geraakt op dezelfde plek. Dus nu Daytona Road Star GTX. Zitten heerlijk en we zullen zien of de beloofde tien jaar - met goed onderhoud - te halen is.

Greetz, kowalski.

Dat noem ik nog eens investeren in "nieuwe sloffen".....!  ;)

Ja, het was (voor beide aankopen) even slikken, maar zelfs de boekhouder thuis vond het een goede investering. Moet niet gekker worden! ;)

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?