Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic  (gelezen 1092989 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2055 Gepost op: 07 oktober 2015, 17:24:51 »
gefeliciteerd Bertus !

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2056 Gepost op: 14 oktober 2015, 11:02:25 »
Hier is  zo'n uur lang de eerste natte sneeuw gevallen >:(. Hopenlijk is dit al niet de start van een dan toch wel zeer lange winter.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2057 Gepost op: 17 oktober 2015, 00:28:48 »
Het is niet lastig de accu te vervangen. Over de accu heen, zit een bandje, dat je moet loshaken. De 2 schroeven op de accu-polen los schroeven en dan kun je de accu uit de doos/accubak trekken.
Een tip: als je eerst een plat bandje rond de accu doet alvorens je 'm in de bak laat zakken, dan kun je 'm de volgende keer aan dat bandje uit de bak trekken. Nog wat vaseline aan de polen en schroeven en klaar is GJ.

Vandaag maar meteen even aan de klus gegaan. Oude accu eruit; wat volgens El een klusje van niks leek te zijn.  ??? Tis gelukt hoor, maar die dikke kabels zitten fors in de weg. Bandje onder de nieuwe accu leggen is niet echt nodig; twee tie-rip door de polen van de oude accu en ik had prima treklussen!  ;)

Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!
Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden.  ;)

Natuurlijk niks te nadele van alle goed bedoelde tips, maar bij de lokale Purmerendese accu-boer (en dat is 'ie al meer dan 30 jaar) de juiste accu gekocht, een Varta (zal toch wel goed zijn, maar ik denk dat er wel wat over gezegd gaat worden..... :P) geen wachtijd tot de postbode het pakje komt bezorgen, geen verzendkosten, garantie in de buurt en dat voor..... € 69,00!!! dusssss......  ;D



We jammer dat toen alles klaar was, de motor als nog steeds niet wilde starten......  >:( Toch een ander probleem?  ??? Wel spanning, werking in de teller, klik geluid en dat was 't.....
Heb de nieuwe accu volgens de gebruiksaanwijzing maar onder de lader gehangen, kijken of dat gaat werken.
Jullie horen 't nog wel of ik van één van jullie!

Natuurlijk heb ik er toen niets over gezegd  :P, maar hoe beviel je Varta accu?  ::)
Heb je al contact gehad met je lokale Purmerendse accuboer?

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2058 Gepost op: 17 oktober 2015, 12:20:12 »
Het is niet lastig de accu te vervangen. Over de accu heen, zit een bandje, dat je moet loshaken. De 2 schroeven op de accu-polen los schroeven en dan kun je de accu uit de doos/accubak trekken.
Een tip: als je eerst een plat bandje rond de accu doet alvorens je 'm in de bak laat zakken, dan kun je 'm de volgende keer aan dat bandje uit de bak trekken. Nog wat vaseline aan de polen en schroeven en klaar is GJ.

Vandaag maar meteen even aan de klus gegaan. Oude accu eruit; wat volgens El een klusje van niks leek te zijn.  ??? Tis gelukt hoor, maar die dikke kabels zitten fors in de weg. Bandje onder de nieuwe accu leggen is niet echt nodig; twee tie-rip door de polen van de oude accu en ik had prima treklussen!  ;)

Vandaag of morgen bestellen bij MLMparts!!!
Alleen vandaag en morgen nog 10% extra korting (dus je accu kost maar €79,-), zoek er nog een paar leuke hebbedingetjes bij en het wordt boven de €100,- ook gratis verzonden.  ;)

Natuurlijk niks te nadele van alle goed bedoelde tips, maar bij de lokale Purmerendese accu-boer (en dat is 'ie al meer dan 30 jaar) de juiste accu gekocht, een Varta (zal toch wel goed zijn, maar ik denk dat er wel wat over gezegd gaat worden..... :P) geen wachtijd tot de postbode het pakje komt bezorgen, geen verzendkosten, garantie in de buurt en dat voor..... € 69,00!!! dusssss......  ;D

We jammer dat toen alles klaar was, de motor als nog steeds niet wilde starten......  >:( Toch een ander probleem?  ??? Wel spanning, werking in de teller, klik geluid en dat was 't.....
Heb de nieuwe accu volgens de gebruiksaanwijzing maar onder de lader gehangen, kijken of dat gaat werken.
Jullie horen 't nog wel of ik van één van jullie!

Natuurlijk heb ik er toen niets over gezegd  :P, maar hoe beviel je Varta accu?  ::)
Heb je al contact gehad met je lokale Purmerendse accuboer?

Proef ik hier enig sarcasme?   ;)
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2015, 12:22:47 door BertusV »

GJ

  • Gast
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2059 Gepost op: 17 oktober 2015, 16:37:09 »
Natuurlijk heb ik er toen niets over gezegd  :P, maar hoe beviel je Varta accu?  ::)
Heb je al contact gehad met je lokale Purmerendse accuboer?

Proef ik hier enig sarcasme?   ;)
[/quote]

Antwoord 1: PRUT! (zo erg dat BS BIJNA altijd gelijk heeft.....) Moet nog steeds even bij de "boer" langs. Reactie volgt.....  :P
Antwoord 2: JA!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2060 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:30:55 »
Dan controleer eens met een voltmeter de spanning op de accupolen, als de motor loopt. Het kan ook zijn dat de spanningsregelaar kapot is. Dan kun je blijven nieuwe accu's plaatsen, die worden dan steeds opgeblazen, zelfs de premium accu,s van de plaatselijke accuboer overleven dit niet . Kijk eens bij het topic van de spanningsregelaar.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2015, 17:37:20 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2061 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:38:55 »
Accu's worden meestal alleen uitgezocht op type, vermogen en bij de meesten geeft prijs de doorslag.....
1 waarde zie je bijna nooit staan, dat is de CCA (Cold Crank Amps) waarde, wordt opgegeven in Amperes.
Laat dit nou het verschil zijn in prijs, hoe hoger de CCA hoe duurder de accu.
Oppervlakte van de platen is groter, meestal verkregen door meer platen.
Laat onze MT nou net een zo hoog mogelijke CCA nodig hebben met dat lompe blok, de Yuasa zit dacht ik op rond de 220/230A. De cheapy basterds meestal zo rond 170/180A

Dat maakt verschil tussen starten of duwen  ;)

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2062 Gepost op: 17 oktober 2015, 20:47:29 »
Wat is de gemiddelde laadspanning van de regulaar bij draaiende motor en gasgeven? En wanneer is hij defect.Gr eddy
Alles of niets!!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2063 Gepost op: 17 oktober 2015, 21:31:28 »
Wat is de gemiddelde laadspanning van de regulaar bij draaiende motor en gasgeven? En wanneer is hij defect.Gr eddy

14 Volt bij 5000 toeren. Maar kijk uit wat je doet met meten, kortsluiting en je spanningsregelaar is overleden.

Komt hij niet tot 14V of meet je veel meer, dan moet je de spanningsregelaar vervangen.


eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2064 Gepost op: 17 oktober 2015, 23:34:13 »
Thx! Gr eddy
Alles of niets!!!!

MakkelijkZat

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 792
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2065 Gepost op: 18 oktober 2015, 23:48:17 »
Vandaag afgereisd naar portugal voor een weekje zon. Iedereen de groetjes en een fijne werkweek 8) 8)
"Silence is better than Bullshit"


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2066 Gepost op: 19 oktober 2015, 08:10:44 »
veel plezier in Portugal met je familie Marcel  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2067 Gepost op: 19 oktober 2015, 11:01:55 »
Vandaag afgereisd naar portugal voor een weekje zon. Iedereen de groetjes en een fijne werkweek 8) 8)

Lekker  8) 8)

Afgelopen week gaf m'n Alfa weer eens de geest.  :'(
Wilde niet meer starten en gaf via dashboard de waarschuwing: Motorstoring.
De waarschuwing was een beetje dubbelop, maar na zo'n 15 keer starten toch maar gestopt.
Via een laptop de computer uitgelezen. Synchronisatie storing.

Waarschijnlijk de sensor. Geintje kost me 5 a 600 euro.  :-\

4 ton op de klok en bijna 12 jaar.........
I'd rather be riding

Spinnenkop

  • Stage 1 poster
  • ***
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2068 Gepost op: 21 oktober 2015, 13:35:39 »
vandaag een aanhanger van marktplaats gekocht. Italië here i come  8)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic
« Reactie #2069 Gepost op: 21 oktober 2015, 17:31:04 »
gaaf ding Joop, dat is er toch zo 1 die je helemaal op de grond laat zakken ? Veel plezier ermee, mijn aanhanger heeft zijn geld al dubbel en dwars terug betaald en al heel erg veel plezier aan beleefd  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!