Tja, raad een ander eens een motor aan...da's onbegonnen werk, zoveel mensen zoveel smaken.
Maar kom, een poging dan.
Persoonlijk vind ik alle techniek in superbikes alleen maar geschikt voor het circuit. Circuit Hoevelaken lijkt me daarentegen een foute keuze, de openbare weg is niet geschikt voor een dergelijke fiets. Ik zou eerder een fiets zoeken, waar ik juist op de weg het potentiëel van kan benutten, zoals de MT-01. Vandaar dat ik (ik dus, ik zeg het nog maar eens) eerder zou gaan voor iets als dit:

De Moto Guzzi 1200 Sport 8V Corsa;

of de Moto Guzzi Griso 1200 8V SE Black Devil;

of, als newbie café racer liefhebber, de Moto Guzzi 750 S3;

of, als tegenhangers voor de Spondon of RC8, de Moto Guzzi Magni Australia;

of de Moto Guzzi MGS-01 Corsa.
Veel Guzzi's? JA! Als tegenhanger voor alle geopperde Duc's, Cagiva en MV's mag je dit merk niet vergeten, toch? Ik denk serieus na over de 1200 Sport en de Griso als mogelijke opvolger voor de MT-01. Bruikbaar vermogen en koppel, mooie looks (vind ik dan toch), twin mét cardan (voor mij belangrijk). Maar voor Bart - op de onderste twee na - denk ik geen reële keuzes.
Dan toch maar een Tuono? Al zou ik eerder gaan voor de RSV-versie gaan dan de V4-versie.
Ach, 't is allemaal zo persoonlijk. Wat dat betreft, is het een wonder dat we zoveel leden hebben op dit forum...

Bart, ik lees het wel. Elk alternatief is, denk ik, een te eigen alternatief voor jou. We vinden elkaar bij de MT-01, maar daarnaast wijken we teveel af voor wat betreft de andere, volgende fiets.
Foto's zijn wat klein, maar de genoemde fietsen staan bij Theo Lamers te Nijmegen. Aldaar grotere foto's, maar die kon ik niet via een link plaatsen.
Greetz, kowalski (nog vanuit (vandaag zonnig) Noord-Limburg).