Auteur Topic: yamaha mt 09..  (gelezen 27951 keer)

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2013, 13:14:05 »
Uit Motoplus:
Citaat
Kloppend hart is die nieuwe, compacte driecilinder met een longinhoud van 850 cc (78 x 59,1 mm) met een vermogen van 115 pk bij 10.000 tpm en een maximum koppel van 85 Nm bij 8.500 tpm. En daarmee nestelt Yamaha zich dus stevig in het inmiddels erg populaire 800-900 middenklasse segment. Het blok, dat 10 kilo minder weegt dan de viercilinder van de FZ8, heeft een 120° krukas met even ontstekingsintervallen van 0° - 240° - 480°, wat in een heel lineaire koppelkromme moet resulteren. Dat koppel krijgt nog een extra boost door het gebruik van ongelijke inlaatkanalen. Verder zit er een trits elektronica op die je anno 2013 mag verwachten: ride-by-wire, drie verschillende mappings en uiteraard ook ABS. Het blok ademt middels een compact R6-achtig uitlaatje aan de rechter onderzijde. Over die R6 gesproken, met een rijklaargewicht van 191 kilo (incl. ABS) is de MT-09 zelfs nog iets lichter dan Yamaha’s behendige supersport en dat belooft op papier al vuurwerk als het op sturen aankomt. Iets dat wordt onderstreept door de lichte combinatie van een die-cast aluminium frame en swingarm, instelbare vering voor en achter (veervoorspanning en uitgaande demping) en lichte 10-spaaks wielen. De nieuwe Yamaha MT-09 wordt leverbaar in de kleuren oranje, grijs, blauw en zwart, een prijs is nog niet bekend.

pittig ding... 115pk op 190kg
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2013, 13:15:37 door NielsG »

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2013, 16:36:19 »
Uit Motoplus:
Citaat
Kloppend hart is die nieuwe, compacte driecilinder met een longinhoud van 850 cc (78 x 59,1 mm) met een vermogen van 115 pk bij 10.000 tpm en een maximum koppel van 85 Nm bij 8.500 tpm. En daarmee nestelt Yamaha zich dus stevig in het inmiddels erg populaire 800-900 middenklasse segment. Het blok, dat 10 kilo minder weegt dan de viercilinder van de FZ8, heeft een 120° krukas met even ontstekingsintervallen van 0° - 240° - 480°, wat in een heel lineaire koppelkromme moet resulteren. Dat koppel krijgt nog een extra boost door het gebruik van ongelijke inlaatkanalen. Verder zit er een trits elektronica op die je anno 2013 mag verwachten: ride-by-wire, drie verschillende mappings en uiteraard ook ABS. Het blok ademt middels een compact R6-achtig uitlaatje aan de rechter onderzijde. Over die R6 gesproken, met een rijklaargewicht van 191 kilo (incl. ABS) is de MT-09 zelfs nog iets lichter dan Yamaha’s behendige supersport en dat belooft op papier al vuurwerk als het op sturen aankomt. Iets dat wordt onderstreept door de lichte combinatie van een die-cast aluminium frame en swingarm, instelbare vering voor en achter (veervoorspanning en uitgaande demping) en lichte 10-spaaks wielen. De nieuwe Yamaha MT-09 wordt leverbaar in de kleuren oranje, grijs, blauw en zwart, een prijs is nog niet bekend.

pittig ding... 115pk op 190kg

Bij 10.000 toeren pas die 115 paarden  :-[
En bij 8.500 max torque, is dus een echte Japannert. Een jankert dus.
Maar goed, alle respect. Er zijn liefhebbers voor, ikke dus nie maar dat hadden jullie al gemerkt  ;)
No replacement for displacement, of zoiets.  8)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2013, 17:10:20 »
No replacement for displacement, of zoiets.  8)
Right on, brother!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

NielsG

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2013, 18:57:42 »
Maar minder fijn midden in de stad die displacements ... hehe
Een lekkere gooi-en-smijt fiets heeft ook wel wat.
Maar goed, de keuze is natuurlijk snel gemaakt :)

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2013, 21:39:39 »
Pst...................

De MT09 gaat in Nederland ongeveer € 8.999,- kosten  :o

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2013, 22:19:53 »
Pst...................

De MT09 gaat in Nederland ongeveer € 8.999,- kosten  :o

daar heb je een HEEL mooie mt01 voor :-)
als ik driecilinder wil koop ik eerder een thriumph of agusta denk ik.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2013, 22:41:25 »
Ik vind er niet veel aan  :( Dan zou ik nog eerder een FZ 8 kiezen .... :-[

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2013, 23:45:05 »
Ik vind er niet veel aan  :( Dan zou ik nog eerder een FZ 8 kiezen .... :-[

In Amerika heet hij dan ook FZ09

kando

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2013, 16:50:38 »
niet bang zijn allemaal kan bij lange niet tippen aan de mt-01
schande dat het een mt type is.

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2013, 19:50:53 »
niet bang zijn allemaal kan bij lange niet tippen aan de mt-01
schande dat het een mt type is.

haha 'schande' is misschien beetje overdreven .. :-)
voor mijn part mogen ze iedere verroeste chinese rommelscooter ook MT en gelijk wat noemen.

denk dat de mt09 nog altijd veel toffer gaat zijn dan de mt03. ookal heeft het allemaal niks meer met het V twin koppelmonster te maken.


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2013, 19:56:35 »
ookal heeft het allemaal niks meer met het V twin koppelmonster te maken.

Dat had de 03 ook niet  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2013, 20:52:41 »
ookal heeft het allemaal niks meer met het V twin koppelmonster te maken.

Dat had de 03 ook niet  ;)

inderdaad, daarom 'denk dat de mt09 toffer gaat zijn dan mt03  ookal  heeft allemaal niks te maken met vtwin koppel monster' :-)
misschien was allebei ipv allemaal wel duidelijker geweest, i admit :-)

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2013, 21:00:43 »
MT heeft ook niets te maken met een V-Twin, maar met Maximale Torque.
In welke klasse dan ook. 1, 2, 3 of 4 cilinder.

Dat hebben die Japanners dan ook redelijk voor elkaar in deze 3 cilinder.

Maar ik moet je gelijk geven. Vergelijking met de 1 en 3 is ver zoek.
I'd rather be riding

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #28 Gepost op: 15 juni 2013, 21:32:46 »
MT heeft ook niets te maken met een V-Twin, maar met Maximale Torque.
In welke klasse dan ook. 1, 2, 3 of 4 cilinder.

Dat hebben die Japanners dan ook redelijk voor elkaar in deze 3 cilinder.

Maar ik moet je gelijk geven. Vergelijking met de 1 en 3 is ver zoek.

Dat is waar torque is niet alleen bij 2 cilinder.

maar ik vind het (laagtoerige luchtgekoelde) V-twin karakter, geluid en looks toch wel erg grote element van aantrekkingskracht van MT01 persoonlijk.

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: yamaha mt 09..
« Reactie #29 Gepost op: 15 juni 2013, 21:51:55 »
Klopt, ben ik ook helemaal met je eens. Daarom rij ik een MT-01.

Maar MT staat voor meer.................Ook al is het geen MT-01  :-\
Ik zou ook liever zien dat Yamaha een MT-01 opvolger produceerde, maar die komt er niet !
MT-01 is gevoel, een ervaring, een beleving, passie........maar slecht voor de verkoop, geen topper, maar iets meer dan 300 verkocht in Nederland.
Alleen weggelegd voor een stel fanaten.........Mensen die wel weten dat Pk's niet tellen, maar NMers. Torque, koppel dat is gevoel. Dat is motorrijden !!!!

Als ik Yamaha was zou ik ook geen opvolger maken, maar wel een FZ opvolger. Dat verkoopt !
Daarnaast inspelen op een stuk emotie en het MT noemen.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2013, 21:54:23 door Zap »
I'd rather be riding