Auteur Topic: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen  (gelezen 49723 keer)

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #15 Gepost op: 26 november 2013, 23:49:52 »
OK maar ziet ze er een beetje goed uit? :)

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2013, 08:47:30 »
OK maar ziet ze er een beetje goed uit? :)
Ik vind van wel, mijn vrouw heeft daar een hele reeks bedenkingen over  ::) .

Maar het enige testosteron wat ik tot me neem, is het rijden op m'n MT. Morgen krijgt deze zijn 60k beurt en dan gaan we weer rustig verder met rijden. 'Huftertime' is weer aangebroken, dus het is in dit seizoen nog erger oppassen dan anders.  Sommigen zitten echt als slaperige zombies achter het stuur, zowel 's ochtends als 's middags.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2013, 09:09:06 »
Jan, hoeveel dagen per jaar ga je met de auto, of openbaar vervoer? Gewoon omdat het echt niet kan ivm ijzel of sneeuw. Of neem je dan een verlofdag ?
I'd rather be riding

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2013, 12:10:53 »
Ik ben vijf jaar lang nagenoeg elke dag op de motor gegaan. Als het echt niet ging - en dan moest het echt zwaar kl*te zijn - nam ik een verlofdag. Al met al denk ik een dag of tien in die vijf jaar. Men verklaarde me meermaals voor gek, maar dat ben ik gewend, als enige motorrijder in de familie. ;)
De baas heeft geen vertrouwen in thuiswerken via een aanwezige netwerk login - ondanks herhaald aandringen van het personeel - ze vertrouwen ons gewoonweg niet dat we de uren maken ::) . Pas na mijn val in januari j.l. ben ik voor het eerst met de auto gegaan, doodeenvoudig omdat de motor kapot was. Ik heb hem drie dagen geparkeerd bij een P+R-parkeerplaats en vandaar met de metro. Daarna kreeg ik bij Gods gratie een parkeervergunning, omdat er toevallig één over was en kon ik bij kantoor parkeren. Die ben ik al weer kwijt aan onderverhuurders in ons kantoor. Morgen heeft de motor dus een beurt en ik kreeg net een mailtje dat er morgen toevallig een parkeervergunning vrij is, dus ik kan helemaal naar kantoor rijden en daar parkeren. Anders was het weer P+R en de metro.
Maar als het effe kan - ook met sneeuw en ijzel - àls er gestrooid is, ga ik toch meestal op de motor. Hoewel ik niet meer zo halsstarrig vast hou aan dat principe na die val afgelopen winter... ::) en moeders is daar wel blij mee. Ik hou de nachtvorst nu al nauwlettend in de gaten, want de situatie is op de plek van de val niet verbeterd, eerder verslechterd, dus een herhaling is zo gebeurd. >:(

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

ElTimm

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 467
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2013, 12:25:44 »
Sjiek hoor, Jan.

Toen ik m'n motor net had reed ik ook gewoon door, maar toen enkele glippers en glijders gemaakt, en nu mijd ik nachtvorst (of dagvorst) ook als de pest. Al ben je nog zo'n goede chauffeur, het valt gewoon niet te rijden...

Nu vind ik m'n MT ook te mooi voor pekel, dus zodra er gestrooid word blijft ie binnen...

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2013, 13:41:59 »
Begrijp me goed, het is geen kwestie van 'kijk mij eens stoer doen'. ::) Daar ben ik te oud voor. ;) Ik heb alleen een grondige hekel aan reizen met het OV. Je moet altijd starten op een plek waar je niet bent en je eindigt op een plek waar je niet moet zijn. Da's met de motor in ieder geval anders en soms met de auto, als er een parkeerplaats is. Voor mijn motor heb ik een parkeerplek in de parkeergarage van ons kantoor, maar niet voor mijn auto. Filerijden tussen de auto's door is dan wel Russische roulette bij tijden, maar gaat in ieder geval sneller dan stilstaan met de auto. En met onze laagtoerige V-twins kun je in ieder geval ook bij slechte wegen - zware regen, sneeuw en/of ijzel - rustig bij lage snelheden manoeuvreren, da's een groot voordeel.

Maar zoals ik al zei, na die val is het bij mij toch enigzins veranderd en ga ik niet meer koste wat kost er door heen. Verstand komt met de jaren.....???

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #21 Gepost op: 27 november 2013, 16:23:13 »
respect hoor!
ik ben ook al twee keer in serieuze sneeuw (die bleef liggen) terecht gekomen, en allebei de kernen onverwacht tijdens een langel rit waar ik droog vertrok.. zot gevaarlijk. op sneeuw die blijft liggen heb je nul nada noppes grip, niet sturen, niet remmen, geen gas geven. als je beetje bergaf staat glijdt je van zelf..

een keer naar mijn werk als tiener met een gs500 tegen 90 per uur BAM onverwacht op aangevroren vocht terecht gekomen, was net op de grens van droog gebied en gebied waar neerslag was geweest, de honderden meters daarna steeds meer sneeuw. stapvoets doorgereden met voeten aan de grond (zo een gs 500 kan je nog houden gelukkig..).

heb er toch ook wel een beetje een schrik van gepakt… maar met nacht of dagvorst durf ik nog wel te rijden als het gewoon droog is voor een tijdje. vervelende is dat je rijm en dunne laagjes ijs op bruggen etc gewoon niet kan zien.. heel vervelend.

gelukkig moet ik niet iedere dag pendelen, of toch niet ver (binnen brussel, dus altijd alternatieven zoals fiets of OV) want een wagen heb ik zelfs niet, parking is hier toch niet te vinden

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #22 Gepost op: 27 november 2013, 17:12:12 »
Duidelijk verhaal, maar ik denk dat als je woon werkverkeer op een veilig en verantwoord manier wilt doen je ongeveer 10 dagen per jaar je motor moet laten staan.
Ik was aan het overwegen om een Suzuki Burgman 200 te kopen voor mijn woon- werkverkeer.  Alleen die vervelende 10 dagen.
Ik denk dat ik mijn werk wat dichter bij huis ga zoeken. Lekker met de fiets. Dan doe ik ook wat aan m’n conditie.
I'd rather be riding

fujin

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 651
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #23 Gepost op: 27 november 2013, 18:05:23 »
Duidelijk verhaal, maar ik denk dat als je woon werkverkeer op een veilig en verantwoord manier wilt doen je ongeveer 10 dagen per jaar je motor moet laten staan.
Ik was aan het overwegen om een Suzuki Burgman 200 te kopen voor mijn woon- werkverkeer.  Alleen die vervelende 10 dagen.
Ik denk dat ik mijn werk wat dichter bij huis ga zoeken. Lekker met de fiets. Dan doe ik ook wat aan m’n conditie.

dat is idd het allerbeste, en goedkoopste, en gezondste.
motorrijden kan je dan nog lekker in vrije tijd.

overigens ga ik akkoord met die stelling, er zijn altijd zo tussen 5 en 15 dagen dat het echt niet kan, en dat zijn er net wat teveel om altijd verlof te moeten nemen… maar daarvoor alleen een auto hebben is ook niets.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #24 Gepost op: 27 november 2013, 18:38:58 »
Dan heeft Yamaha nu de oplossing...........de Tri-city.

Niet te duur en die blijft in de sneeuw gewoon rechtop staan, en je houdt het motorgevoel. ;D


Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #25 Gepost op: 27 november 2013, 18:56:20 »
Dat gaat niet meer lukken voor winter 2013 - 2014. Komt zomer 2014 op de markt.

Dan maar een glaasje :  lekker zacht........(al had ik er meer van verwacht)

« Laatst bewerkt op: 27 november 2013, 19:36:43 door Zap »
I'd rather be riding

GJ

  • Gast
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #26 Gepost op: 27 november 2013, 20:49:51 »
Dan heeft Yamaha nu de oplossing...........de Tri-city.

Niet te duur en die blijft in de sneeuw gewoon rechtop staan, en je houdt het motorgevoel. ;D



Na het woord "motorgevoel" was de zin (wat mij betreft) nog niet af: aaanvulling ".... en je rijdt voor GEK!" Ik vind het werkelijk een afgang, een aanfluiting en afbreuk aan het motorrijden. Slechts in het leven geroepen voor mensen die kennelijk een echte motor niet rechtop kunnen of durven houden en te besodem.... zijn om in de file te gaan staan. Vandaag zag ik nog zo'n zielige Piaggio rijden, met, jawel, een Akrapivic demper erop. Zo sneu....  >:(

Nu maar weer snel aan de whisky, schenk vandaag en glaasje Monkey Shoulder in! Proost!

BertusV

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 581
    • Bekijk profiel
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #27 Gepost op: 27 november 2013, 20:55:52 »
Dan heeft Yamaha nu de oplossing...........de Tri-city.

Niet te duur en die blijft in de sneeuw gewoon rechtop staan, en je houdt het motorgevoel. ;D



Na het woord "motorgevoel" was de zin (wat mij betreft) nog niet af: aaanvulling ".... en je rijdt voor GEK!" Ik vind het werkelijk een afgang, een aanfluiting en afbreuk aan het motorrijden. Slechts in het leven geroepen voor mensen die kennelijk een echte motor niet rechtop kunnen of durven houden en te besodem.... zijn om in de file te gaan staan. Vandaag zag ik nog zo'n zielige Piaggio rijden, met, jawel, een Akrapivic demper erop. Zo sneu....  >:(

Nu maar weer snel aan de whisky, schenk vandaag en glaasje Monkey Shoulder in! Proost!

Ik had het niet beter kunnen verwoorden GJ.
De gasten die hierop rijden komen 9 van de 10 keer een bocht niet fatsoenlijk door, het zou verboden moeten worden  :o
Als de gemiddelde koekblik rijder zo'n barrel ziet rijden en gaat denken dat alle motorrijders zo rijden   :-[
Kortom, in het wetboek van strafrecht  ;)

En iemand van HET forum durft dit te opperen, volgens mij een schone taak voor onze moderator om dit soort ideeën uit te bannen  ;)
Straks is het besmettelijk  :o
« Laatst bewerkt op: 27 november 2013, 20:59:20 door BartjeV »

Zap

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2006
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #28 Gepost op: 27 november 2013, 21:06:55 »
volgens mij een schone taak voor onze moderator om dit soort ideeën uit te bannen  ;)


Ja moderator, doe hier wat aan........ ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
I'd rather be riding

GJ

  • Gast
Re: Het drankgelag(ch) en alles wat er nog meer voorbij komt Zappen
« Reactie #29 Gepost op: 27 november 2013, 21:12:53 »
Haha, in het wetboek van Strafrecht:

Hij die zich voortbeweegt met, bevindt op, danwel positief uitlaat over een motorvoertuig wat, danwel aan de achterzijde, danwel aan de voorzijde is voorzien van een tweetal separate wielen, terwijl aan de tegenovergestelde zijde van dat motorrvoertuig zich slechts 1 enkel wiel bevindt, met het oogmerk dit voertuig door te laten gaan als zijnde een motorfiets op twee wielen, wordt als schuldig aan motorverlochening, gestraft met een geldboete van de ..... categorie of een gevangenisstraf van ..... jaren.

Zoiets?!?!  :P

Ik hoop dat de Global Moderator snel iets tegen deze meldingen gaat ondernemen.....  :-[