Auteur Topic: dB's en circuittraining  (gelezen 9714 keer)

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: dB's en circuittraining
« Reactie #15 Gepost op: 10 september 2016, 20:14:47 »
Vrees dat het een cursus op de openbare weg wordt,nog voordeliger ook! Gr eddy
Alles of niets!!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: dB's en circuittraining
« Reactie #16 Gepost op: 10 september 2016, 22:56:16 »
er zijn verschillende aanbieders die circuitrainingen aanbieden. Bij de één mag je niet meer dan 87dB produceren, een ander heeft het over 101 dB bij een dynamische meting.
Er zijn dus verschillende soorten metingen. Wie weet wat zo'n dynamische meting inhoud?
Als de stage 2 van Big Smile al 105dB produceert, zal die van mij vergelijkbaar zijn. Weet iemand nog een truck om dat geluid naar beneden te krijgen?

87dB daar kan je alleen met  een elektrisch fiets onder blijven!  ;D

Een statische meting wordt in Nederland het meeste toegepast. Motor stilstaand op 3000 toeren brengen en dan 1 meter acter je motor aan de zijkant met dB meter meten. (Exacte afstanden staan hier ergens in het forum beschreven.)
Een dynamische meting wordt bij het langs rijden van een motor gedaan, hier maken onze ooster buren nochal eens gebruik van!
In Nederland is dit niet rechtsgeldig. Maar je kan je voorstellen dat dit wel eens hoger uit kan vallen, vooral omdat nu veel motoren van een uitlaatklep zijn voorzien om het geluid te dempen als de motor stil staat. Bj het rijden van de motor gaat deze klep open.  Nu maakt mijn motor 105 dB bij 3000 toeren, wanneer ik rustig door de stad rij ( 2000 toeten) produceert mjn MT nog geen 95 dB.
Maar tijdens de laatste EOD verbaasden veel Duitsers zich dat Mijn MT zoveel geluid kon maken, je hoorde hem boven de andere 100 MT uit. Ik denk ook dat wanneer ik vol gas geef op 5500 toren ik boven de pijngrens 118dB uit kan komen.  ::) Dat is dan wel met dB-killers (Originele  ::) Slac-eaters) er nog in.  8)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2016, 18:41:04 door Big Smile »

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: dB's en circuittraining
« Reactie #17 Gepost op: 13 september 2016, 12:40:12 »
Misschien isolatie bijvullen...

Ik heb met mijn S2 in vergelijk niet zoveel verschil in lawaai, wel met de S1 DB Killers .

Zouden eens moeten laten meten... Zap?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: dB's en circuittraining
« Reactie #18 Gepost op: 13 september 2016, 18:21:05 »
Ik heb ook een DB meter. Ik zal het verschil wel eens meten met stage 2 en standaard..  ik heb 2 mt' s allebei RP18.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

bliksem

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 560
    • Bekijk profiel
Re: dB's en circuittraining
« Reactie #19 Gepost op: 15 september 2016, 23:04:35 »
Please... Ben echt benieuwd.