Probleem was met name hoe het subframe van het blok los te krijgen. Ik had Jo natuurlijk ook al gevraagd en ook een aantal Duitsers die regelmatig hun motor strippen. De meesten hadden genoeg ervaring, maar met het demonteren van het blok doen ze dat incl het subframe, want daar kunnen ze alles ondersteunen.
Het verhaal van die busjes zou idd geholpen hebben, om het subframe los te krijgen van het frame, maar verder had niemand die ik gesproken heb ervaring met enkel dit subframe demonteren

Alleen Otto gaf aan, blok ondersteunen en achterbrug...maar aangezien het subframe een wigvorm heeft valt het blok nauwelijks te ondersteunen, zonder het gevaar dat ie eraf flikkert

Ik had natuurlijk al gekeken welke bouten los moesten, 1 van de achterste 2 hoefde er niet uit maar enkel los gedraaid te worden want dat dient dan enkel nog als scharnierpunt.
En dit alles omdat er 1 bout afbrak waardoor ik de flens moest vervangen en er niet genoeg ruimte tussen het frame en het blok zit om die eraf te krijgen

Blok eruit halen is in ieder geval een stuk makkelijker