Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 431582 keer)

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #705 Gepost op: 14 april 2012, 23:06:30 »
@Baci heb je de afstandsbussen naar buiten gedraaid?
In het schroefgat zit nog een soort schroef, als je de bout eruit trekt zie je de kop zitten. Deze dienen om de kier tussen subframe en frame te dichten, anders zou je iets scheef trekken als je de schroeven aantrekt.
Draai je die afstandsbussen iets naar buiten dan zit het subframe los en kun je 'm met de hand omlaag drukken.
Boven bij het balhoofd zitten er 2  bij de versnellingsbak zitten ook nog 2 van die bussen.
With blonds more fun.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #706 Gepost op: 14 april 2012, 23:39:18 »
Nee Jo, die heb ik niet naar buiten gedraaid. Ik zag wel bussen zitten maar wist niet dat je die ook nog eruit kon draaien! Had het waarschijnlijk een stuk makkelijker gemaakt  :-\ Ik heb ze alleen boven bij het balhoofd gezien.
Gelukkig had ik maar een paar mm nodig  ;)

Weer iets geleerd, dank je Jo  ;)
« Laatst bewerkt op: 15 april 2012, 00:17:43 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #707 Gepost op: 15 april 2012, 10:16:33 »
Ah, dat had het wat makkelijker gemaakt inderdaad.
We zagen ze inderdaad wel zitten, maar het leek er op alsof die niet doorliepen.

Hebben we nu iets stuk gemaakt ? Kan me niet voorstellen dat zoveel kracht niets doet met die buisjes.
En vervolgens: zitten ze nu nog wel op de goede plek om hun werk goed te doen Bart?

Buurman en Buurman aan het werk:

« Laatst bewerkt op: 15 april 2012, 10:23:34 door NielsG »

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #708 Gepost op: 15 april 2012, 13:29:37 »
Ah, dat had het wat makkelijker gemaakt inderdaad.
We zagen ze inderdaad wel zitten, maar het leek er op alsof die niet doorliepen.

Hebben we nu iets stuk gemaakt ? Kan me niet voorstellen dat zoveel kracht niets doet met die buisjes.
En vervolgens: zitten ze nu nog wel op de goede plek om hun werk goed te doen Bart?

Die lopen ook niet door Niels, er is niks stuk, anders zou de bout er niet meer doorheen kunnen  ;) Ik heb het even opgezocht en het enige wat ze doen is wat Jo al aangeeft, ze vullen de kier op, en aangezien het frame niet helemaal los is geweest is er dus ook niks verschoven of anders gaan zitten....ging nu alleen wat zwaarder  :-\ De bussen zijn gewoon tussen de afstandsbussen blijven zitten dus niks aan de hand.

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #709 Gepost op: 15 april 2012, 14:09:31 »
Nee er kan niks stuk gaan, alleen krijg je krassen als je je subframe zo omlaag werkt.
Die afstandsbussen zijn een soort holle bouten, die je met een hele brede schroevendraaier of gewoon met een stukje plaat in en uitdraait.
Als je in het schroefgat kijkt zie je 2 sleufjes waarin de schroevendraaier of plaatje past.
With blonds more fun.

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #710 Gepost op: 15 april 2012, 16:02:23 »
Ah nu snap ik wat voor soort busjes.

Jo: hoe komt het dat jij zoveel van de machine weet?
al een keer helemaal gestript ? ook gewoon hobbyist, of is het meer ?

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #711 Gepost op: 15 april 2012, 16:20:32 »
Ah nu snap ik wat voor soort busjes.

Jo: hoe komt het dat jij zoveel van de machine weet?
al een keer helemaal gestript ? ook gewoon hobbyist, of is het meer ?

Ja ik heb 'm al diverse keren helemaal of gedeeltelijk uit mekaar gehaald oa frame lakken, klepstoter defekt, verder is het ook een stukje nieuwsgierigheid hoe alles in mekaar zit.

MIjn huidig projekt is het opknappen van een oldtimer busje, helemaaal uit mekaar. Alles eruit en eronderuit geschroefd, alleen een klein stukje van het dasboard zit er nog in. Een  hoop onderdelen ligt in de garage en buiten ziet het uit als op een sloop. ;)

« Laatst bewerkt op: 15 april 2012, 19:46:32 door eliminator 44 »
With blonds more fun.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #712 Gepost op: 15 april 2012, 17:50:29 »
Probleem was met name hoe het subframe van het blok los te krijgen. Ik had Jo natuurlijk ook al gevraagd en ook een aantal Duitsers die regelmatig hun motor strippen. De meesten hadden genoeg ervaring, maar met het demonteren van het blok doen ze dat incl het subframe, want daar kunnen ze alles ondersteunen.
Het verhaal van die busjes zou idd geholpen hebben, om het subframe los te krijgen van het frame, maar verder had niemand die ik gesproken heb ervaring met enkel dit subframe demonteren  :-\
Alleen Otto gaf aan, blok ondersteunen en achterbrug...maar aangezien het subframe een wigvorm heeft valt het blok nauwelijks te ondersteunen, zonder het gevaar dat ie eraf flikkert  :(

Ik had natuurlijk al gekeken welke bouten los moesten, 1 van de achterste 2 hoefde er niet uit maar enkel los gedraaid te worden want dat dient dan enkel nog als scharnierpunt.
En dit alles omdat er 1 bout afbrak waardoor ik de flens moest vervangen en er niet genoeg ruimte tussen het frame en het blok zit om die eraf te krijgen  :(

Blok eruit halen is in ieder geval een stuk makkelijker  ;)

Zap

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
    • Nieuw Youtube filmpje: Zomer 2015 (beetje laat)
« Reactie #713 Gepost op: 15 april 2012, 19:22:56 »
 :o :o Mijn GOD Jo  :o :o
I'd rather be riding

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #714 Gepost op: 15 april 2012, 19:54:50 »
Is voor Jo jaarlijks onderhoud  ;D

bubbadog

• Stage 3 poster
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
« Reactie #715 Gepost op: 15 april 2012, 20:11:28 »
wat is het toch leuk om te zien dat we ons zo kunnen vermaken met onze motors

de 1 uit nooitzaak de ander uit nieuwsgierigheid

maar wat ik top vind is de saamhorigheid onder mekaar ,tis gewoon leuk om te lezen
hoe iedereen feedback geeft aan mekaar 8)

doet me goed op een lente zondag middag dit alles te lezen en dan te weten dat we nog steeds in de wintertopic bezig zijn

keep up the good work Boys

zo iets.........

bubbadog

• Stage 3 poster
  • Bubbadog
    • Bekijk profiel
« Reactie #716 Gepost op: 15 april 2012, 20:13:43 »
oja Niels mooie foto's van de zwevende schot en baci ;D

zo iets.........

NielsG

• Stage 3 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #717 Gepost op: 15 april 2012, 21:02:03 »
Die foto's zijn niet met mijn telefoon genomen inderdaad  :P

Flying Schot.
kijk hebben we meteen een werktitel.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #718 Gepost op: 19 april 2012, 21:40:05 »
Wilde vandaag ff snel de uitlaat erop zetten. Beruchte moertje was snel gebeurd  ;D Daarna achterste bocht erop zetten....krijg ik een boutje bij de bevestiging aan het stuk waar de exup klep in zit er niet in gedraaid  ??? Kijk nog eens goed....blijkt dat er geen gat in zit omdat Mike de boutjes door geslepen heeft  :( Die zitten met een puntlas vast! Heb dus een achterste bocht met 3 afgeslepen bouten! Gelukkig heb ik er nog 2 die compleet zijn incl het deel waar de exup in zit  ;)
Morgen dus alles maar vervangen, inclusief Y stuk want dat is behoorlijk verroest  :-\

MakkelijkZat

• Heavy weight poster
  • MakkelijkZat Motorpoetsbedrijf Heerhugowaard
    • Bekijk profiel
    • Makkelijkzat Motor poetsbedrijf
« Reactie #719 Gepost op: 20 april 2012, 08:33:56 »
Wilde vandaag ff snel de uitlaat erop zetten. Beruchte moertje was snel gebeurd  ;D Daarna achterste bocht erop zetten....krijg ik een boutje bij de bevestiging aan het stuk waar de exup klep in zit er niet in gedraaid  ??? Kijk nog eens goed....blijkt dat er geen gat in zit omdat Mike de boutjes door geslepen heeft  :( Die zitten met een puntlas vast! Heb dus een achterste bocht met 3 afgeslepen bouten! Gelukkig heb ik er nog 2 die compleet zijn incl het deel waar de exup in zit  ;)
Morgen dus alles maar vervangen, inclusief Y stuk want dat is behoorlijk verroest  :-\

Goed bezig bart, word zo al met al nog puur zo een project, ff uitlaatje devil er af en origineel er op :( als je dit vtv allemaal had geweten :P maaja je moet wat met al die vrije tijd ;)
"Silence is better than Bullshit"