Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 421709 keer)

brandenburg

  • Stage 2 poster
  • ****
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #105 Gepost op: 10 april 2010, 06:56:01 »
tja wat is nou mooier , alles is zo persoonlijk  vind het rode wel wat hebben al schreeuwt het wel van hier ben ik, het carbon is wel iets rustiger en beschaafder, gewoon doen wat je zelf mooi vind en lekker blijven veranderen is ook leuk,
maar dat carbon achterspatbordje wil ik wel van je kopen

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #106 Gepost op: 10 april 2010, 12:12:23 »
Hey BS,

Die beschermplaat wilde ik in eerste instantie ook spuiten. Heb dat al meer gezien. Maar zoals jij al zegt, zwart is mooier. Zo met die rode airbox cover ziet er wel goed uit!

@ Brandenburg:

Carbon onderdelen verkoop ik ( voorlopig ) nog niet  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eddy-mt

  • Stage 3 poster
  • *****
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #107 Gepost op: 10 april 2010, 18:25:08 »
He baci ben je het nog niet zat die fiets te verbouwen!,je moet wel oppassen op een gegeven moment wordt het overdone! ;)
Alles of niets!!!!

Acom

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1041
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #108 Gepost op: 12 april 2010, 08:33:41 »
Vriend  ;D




Carbon is inderdaad super mooi op zwart! Ook omdat je al een carbon hitteschild hebt  8)
« Laatst bewerkt op: 12 april 2010, 08:36:17 door Acom »
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #109 Gepost op: 28 april 2010, 00:05:45 »
Ben vandaag weer ff bezig geweest. Nadat ik in het begin mijn originele onderbouw had aangepast om met vrij liggende Akra's icm het duozadel te kunnen rijden, heb ik later een solozadel aangeschaft  8)
De nadelen van het solozadel zijn bekend....geen bagage mogelijkheden en geen duo erop zonder een hoop tijd te steken in het ombouwen naar duo  :(

Had geen zin om alles continu te moeten ombouwen, met een weekend Winterberg in het vooruitzicht, dus ben op zoek gegaan naar een makkelijke manier om snel van solo naar duo te gaan   ???

Het kan snel...door gewoon de carbon cover en de bevestigingsbeugel te verwijderen. Vervolgens het duozadel monteren....maar dan krijg je een lelijke opening tussen zadel en frame  >:(



Ik heb dus de aangepaste originele onderbouw erbij genomen. Die was aangepast voor de combinatie duozadel- Akra's, en heb die nog wat verder bewerkt   :-[



Ombouwen van solo naar duo, zonder de onderbouw van de solokit te verwijderen, is nu binnen 5 minuten gebeurd  ;D Carbon kap los schroeven, eraf schuiven, beugel los schroeven en aangepaste onderbouw eroverheen schuiven. Zelfs het achterlicht hoeft niet gedemonteerd te worden!



Nog even netjes afwerken, zwart spuiten, blanke lak erover en klaar is Baci  8)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2791
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #110 Gepost op: 28 april 2010, 11:56:14 »
Jij bent innovatief bezig, daar steken we nog wat van op.

With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #111 Gepost op: 14 mei 2010, 16:44:45 »
Vandaag ook even de claxonplaats veranderd, wilde hem eerst in de luchthappers doen maar dan moet ik kabeltjes verleggen en verlengen.
Heb dus maar de Hupenhalter op het duitse forum besteld. Ziet er prima uit  8)


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #112 Gepost op: 14 mei 2010, 18:17:46 »
@Baci
Ziet er goed uit die claxon op deze manier.

En nu eerst een goede sleutelset voor vaderdag vragen, dan hoef je de bouten van je frame voortaan niet zo te mollen!  ;)

Het toeval wil dat ik gisteren ook aan het slijpen geweest ben om een dubbele luchthoorn in die luchthappers te krijgen. Dan gaat de claxon er bij mij ook vanaf. Ik heb alleen nog niet genoeg ruimte dus ook de steuntjes moeten ook aangepast worden. (foto's volgen.)


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #113 Gepost op: 14 mei 2010, 18:23:07 »


En nu eerst een goede sleutelset voor vaderdag vragen, dan hoef je de bouten van je frame voortaan niet zo te mollen!  ;)



Ligt niet aan het gereedschap BS....maar meer aan die k*t kwaliteit van de lak die Yamaha voor de bouten gebruikt  >:( Zet er een sleutel op, in dit geval Belzer, aardig merk toch, en bij 1 draai liet de lak al los  >:(

Ben benieuwd naar jou oplossing  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2791
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #114 Gepost op: 14 mei 2010, 18:41:40 »
Vandaag ook even de claxonplaats veranderd, wilde hem eerst in de luchthappers doen maar dan moet ik kabeltjes verleggen en verlengen.

Het is niet nodig de kabels te verlengen.
Ik heb de claxon bij de achterste cylinderkop geplaatst. Had nog zo'n 20 a 30 cm  kabel te veel.
De kabel gaat vanaf de toeter omhoog, bij het balhoofd door het frame en loopt nog een stuk in het frame. Is een heel eind.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #115 Gepost op: 14 mei 2010, 20:10:38 »


En nu eerst een goede sleutelset voor vaderdag vragen, dan hoef je de bouten van je frame voortaan niet zo te mollen!  ;)



Ligt niet aan het gereedschap BS....maar meer aan die k*t kwaliteit van de lak die Yamaha voor de bouten gebruikt  >:( Zet er een sleutel op, in dit geval Belzer, aardig merk toch, en bij 1 draai liet de lak al los  >:(

Ben benieuwd naar jou oplossing  ;)

Ligt misschien niet aan de sleutel maar aan de sleutelaar! Steeksleutel gebruikt zeker? Alle bouten zijn rond gedraaid en dan houdt geen één lak stand!
Eigenlijk moet je hier een dopsleutelgebruiken en een moment sleutel om ze weer vast te zetten, want deze bouten hebben een aanhaal moment.
Maar ja, dan moest je eerst de olietank verwijderen!  ;)


Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #116 Gepost op: 14 mei 2010, 20:56:35 »
Hey BS, ik kom niet uit een ei hoor  ;)
Steeksleutels gebruik ik practisch nooit!
Waar de claxon zat een 6 kants dopsleutel gebruikt en aan de andere kant een 6 kants ringsleutel, want daar kom je met een dopsleutel niet bij. 6 kant sleutel sluit beter aan op de bout, dus levert minder schade op.

Bouten zijn zeker niet rond gedraaid zoals jij misschien uit de foto opmaakt! Enkel op sommige hoeken is de lak vanaf.

Wat die aanhaal momenten betreft, daar heb je gelijk in. Ik heb zelf 2 momentsleutels en gebruik ze regelmatig....maar had geen zin om de olietank te demonteren, dus gewoon op gevoel vast gedraaid  ;)

Bouten zijn sowieso een drama bij Yamaha  :(

Bij mijn Dragstar destijds wilde ik de balhoofdcovers vervangen door chrome. Bij het los draaien van 1 van de bouten brak er al 1. Ook komt regelmatig voor dat met name bij het oliefilter vervangen van een 650, de draad van 1 van de 3 bouten dol gedraaid word. Heb al een keer een helicoil moeten plaatsen bij de motor van mijn vriendin.
Ik heb er dus wel ervaring mee en ben er zeker bewust mee bezig om het juiste gereedschap te gebruiken. Zeker omdat ik het allemaal voor het grijpen heb  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2010, 21:03:14 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2791
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #117 Gepost op: 14 mei 2010, 22:07:14 »
De lak op de schroeven is net van zo'n belabberde kwaliteit als die van het frame en wielen.
 Het is niet dat de lak stuk gaat door het gesleutel met niet goed passend gereedschap. Hij slijt gewoon al ,als je de sleutel er overheen schuift. Ik heb al het idee gehad, dat als je ze met de hand los/vast draaid dat de lak dan al op de hoeken slijt.
Gelukkig roesten ze nog niet.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #118 Gepost op: 14 mei 2010, 22:52:25 »
Ik denk dat ik die bouten dan maar gewoon vast laat zitten en met de snijbrander dat claxonsteuntje ga verwijderen.
Dat geeft lang niet zoveel lakschade!  ;D

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #119 Gepost op: 15 mei 2010, 16:49:46 »
Ik denk dat ik die bouten dan maar gewoon vast laat zitten en met de snijbrander dat claxonsteuntje ga verwijderen.
Dat geeft lang niet zoveel lakschade!  ;D

Pak toch een haakse slijper is toch veel subtieler.......
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.