Ben vandaag weer ff bezig geweest. Nadat ik in het begin mijn originele onderbouw had aangepast om met vrij liggende Akra's icm het duozadel te kunnen rijden, heb ik later een solozadel aangeschaft
De nadelen van het solozadel zijn bekend....geen bagage mogelijkheden en geen duo erop zonder een hoop tijd te steken in het ombouwen naar duo
Had geen zin om alles continu te moeten ombouwen, met een weekend Winterberg in het vooruitzicht, dus ben op zoek gegaan naar een makkelijke manier om snel van solo naar duo te gaan
Het kan snel...door gewoon de carbon cover en de bevestigingsbeugel te verwijderen. Vervolgens het duozadel monteren....maar dan krijg je een lelijke opening tussen zadel en frame
Ik heb dus de aangepaste originele onderbouw erbij genomen. Die was aangepast voor de combinatie duozadel- Akra's, en heb die nog wat verder bewerkt
Ombouwen van solo naar duo, zonder de onderbouw van de solokit te verwijderen, is nu binnen 5 minuten gebeurd
Carbon kap los schroeven, eraf schuiven, beugel los schroeven en aangepaste onderbouw eroverheen schuiven. Zelfs het achterlicht hoeft niet gedemonteerd te worden!
Nog even netjes afwerken, zwart spuiten, blanke lak erover en klaar is Baci