Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 431563 keer)

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #195 Gepost op: 29 oktober 2010, 19:11:01 »
Je komt genoeg tegen maar ik denk dat het verstandig is om het werkplaatshandboek te raadplegen  ;)

Maar haal je je blok er ook uit? Anders kun je natuurlijk nooit overal bij. En alleen een zwarte achterbrug en een blauw frame ziet er niet uit natuurlijk  ???

Probeer zo veel mogelijk uit elkaar te halen frame wordt ook zwart, misschien niet het hele blok wel alle losse delen de kapjes en deksels worden zwart, dus dan blijven de cilinders ,klepstoters en het blok zelf misschien standaard kleur, of gewoon er uit lepelen en helemaal zwart maken,,vind ik zelf wel het mooiste
En het werkplaats handboek zal hier wel ergens te dowloaden zijn,heb het eigenlijk nog nergens gezien

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: 29 oktober 2010, 19:15:07 »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

• Global Moderator
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:13:09 »
als ik de motor uit elkaar ga halen komen er een boel kapjes en deksels los, wat zit er nou achter ieder dekseltje en kapje, achter welk dekseltje b,v loopt straks de olie uit ;)

Als het goed is nergens!!!!!  Of je oliepomp moet een beetje lekken, dan loopt het uit je carter.
Onze MT01 heeft nl. dry-sump smering systeem. Als je dat al niet weet zou ik het demonteren van je motor maar aan anderen overlaten.  ;)

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: 30 oktober 2010, 08:28:57 »
Hahaha grappen maker het ging mij meer om de details, ik ben al aan het sleutelen geslagen en heb al bijna alle deksels en kappen er af gehaald, en met die dry-sump smering in mijn gedachten haalde ik de deksel rechts voor los en daar loopt dus ook olie uit even weer vast gedraaid en daarom dus hier de vraag, en vragen staat toch vrij, en we zijn nou eenmaal niet allemaal een top monteur ;)

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: 30 oktober 2010, 10:49:33 »
heb even opgezocht wat ik bedoelde wist niet dat daar ook olie in zat
het gaat om dit dekseltje even downen en dan pagina 265
http://www.torquesite.com/forum/download/MT-01_Service_Manual.pdf

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #200 Gepost op: 30 oktober 2010, 16:01:35 »
Dry-sump smering betekent dat er geen olie in het carter staat waar de krukas doorheen draait. In onze MT01 zit een dubbele oliepomp, de eerste pomp pompt de olie van onder uit het carter in het oliereservoir linksvoor op je motorblok en de tweede pomp pompt de olie door heel het blok. Dit betekent natuurlijk niet dat er nergens olie in kan blijven staan! Als je oliepomp wat meer slijtage vertoont kan het ook gebeuren dat wanneeer je motor stil staat, de olie vanuit de olietank terug loopt het carter in. Daarom is er ook zo'n "vreemde" procedure om je olie te peilen. Heeft je motor lang stil gestaan dan kan het zijn dat je dus geen olie meer meet in je tank. Zou je dan olie bijvullen dan kan je lachen als de eerste pomp alle olie uit het carter in de tank terug gaat pompen  ;)

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:23:58 »
en daarom dus hier de vraag, en vragen staat toch vrij, en we zijn nou eenmaal niet allemaal een top monteur ;)
idd Ruben, vragen staat vrij en daar hebben we dit forum voor  ;D
Ik heb inmiddels veel geleerd van dit forum, en nog meer van het Duitse  ;D

Gelukkig is alles openbaar voor alle forum leden en zelfs voor de gasten. Is altijd makkelijk om iets op te steken en je vraag neer te leggen.

Mijn ouwe club vraagt nu zelfs contributie om de techniek topics te mogen lezen.....en dan vinden ze het gek dat er leden opstappen  :-\

Maar om op je project terug te komen.....ik denk dat je onderweg nog wel het een en ander gaat tegen komen  :-\

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: 02 november 2010, 19:42:36 »
... en ook voor zo'n kunststof kentekenplaatomranding. Kun je nog een kekke one-liner op kwijt en je kentekenplaat is wat meer beschermd tegen ombuigen, is mijn ervaring. Plus dat je dan misschien dat reflectortje weer niet nodig hebt om dat laatste stukje metaal weg te werken?  ;)

Greetz, kowalski.
Was een goeie tip Kowalski  ;D Heb er nu zo'n kunststof houder omheen zitten en dat paste precies. Nu nog ff een tekst erop  ;)

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: 05 november 2010, 17:19:46 »
vandaag de deksels van de linkerzijde van de motor losgemaakt om te kijken wat er allemaal gedaan moet worden als ik alles zwart wil maken en poe hee dat wordt toch wel een klus van de winter, daarna wilde ik weer alles in elkaar gaan zetten, maar 1 onderdeel ik weet echt niet meer waar dat beugeltje vandaan kwam, wie maakt me even wijzer zie de foto van de beugel en de open zijkant

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: 05 november 2010, 17:58:58 »
Ik denk dat het het beugeltje is voor de luchtgeleider. Hoort hier ergens te zitten geloof ik  ???
« Laatst bewerkt op: 05 november 2010, 18:08:07 door Baci »

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: 05 november 2010, 18:52:51 »
Ik wordt gek dan past de geleider niet meer, of ik doe ietss verkeerd volgens mij

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: 05 november 2010, 19:09:00 »
Ik heb even in het WHB gekeken...en volgens mij is dit toch het beugeltje en hoort ie daar te zitten  :-\ Iets verder naar voren misschien?

Big Smile

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: 05 november 2010, 19:12:01 »
Neen iets verder naar achteren!!!

Maar het beugeltje zit op het deksel!

En iets meer foto's maken tijdens de demontage dat helpt echt! Vooral als je weken later de boel weer in elkaar moet zetten.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2010, 19:16:43 door Big Smile »

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: 05 november 2010, 19:21:50 »
Bart kan je even een foto maken waar dat beugeltje nou zit ,volgens die tekening klopt het niet

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: 05 november 2010, 19:27:30 »
Neen iets verder naar achteren!!!

Maar het beugeltje zit op het deksel!

En iets meer foto's maken tijdens de demontage dat helpt echt! Vooral als je weken later de boel weer in elkaar moet zetten.

Goede tip is dit niet aan gedacht