Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 431519 keer)

MTheo01

• Gast
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #330 Gepost op: 03 februari 2011, 21:39:08 »
M'n claxon is verhuisd!

Al sinds ik de MT heb erger ik me al een beetje aan de locatie van de claxon. De zogeheten Hupenhalter vond ik ook niet zo'n geweldige optie omdat hij dan vrij makkelijk onder gespat wordt door het voorwiel. Maar waar dan wel? Lang over nagedacht maar ik ben er uit. In de carbon "luchthapper" aan de rechterkant kan ik hem heel mooi kwijt!

Het steuntje van de luchthapper doorgeslepen en daar het oog van de claxonsteun tussen gelast.
Daarna de draadjes naar boven gehaald en door het frame gefrommeld

En de claxon er op vast geschroefd

Carbon kapje er terug op en klaar is Kees. Of Theo dan in dit geval.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: 03 februari 2011, 21:46:00 »
Hele mooie oplossing Theo, perfect gedaan  8)
Maar ikzelf houd toch meer van de Hupenhalter, vooral omdat dan die opening voor de spanningsregelaar ook mooi weg gewerkt is  ;)

Maar als de Hupenhalter er niet was zou ik zeker voor jouw optie kiezen.......niet voor iedereen haalbaar want je moet dan natuurlijk wel de dure carbon luchthappers hebben  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Acom

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: 03 februari 2011, 22:24:08 »
Mooi weggewerkt netjes gedaan ;D
De Hupenhalter is idd ook een mooi accessoire :-*, ook handig omdat het achter je voorwiel altijd snel vies word
The sound of thunder The sound of my heartbeat    MT video's:

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: 03 februari 2011, 22:41:03 »
idd Acom, en de Hupenhalter is makkelijker schoon te maken dan de spanningsregelaar  ;D

eliminator 44

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: 05 februari 2011, 18:42:38 »
Een 60.000km beurtje moet nog gedaan worden.

Inmiddels heb ik al wat onderdelen verzameld. Nieuwe koppelingsplaten en een drukplaat van Barnett.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BARNETT-YAMAHA-MT01-MT-01-CONVERSION-CLUTCH-SPRING-KIT-/270685878787?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f0622ba03

Voordeel van deze drukplaat is dat ie met 2 soorten veren geleverd wordt die verschillend van sterkte zijn. Zo kun je de druk zelf regelen. 3 mogelijkheden.
Een domper is dat de plaat geen blits kleurtje heeft. Ik wou nog een kijkvenster maken in het koppelingsdeksel.

Verder heb ik het hele vorige jaar met tikkende kleppen in de voorste cilinder gereden. Dat begint me aardig te irriteren. Eerst maar de klepspeling controleren, maar ik denk dat de hydraulische klepstoters een probleem hebben. (Lek zijn)

Ter vervanging heb ik klepstoters van Melling gekocht type JB 2011.
In het Warrior forum heb ik gezien dat ze die daar gebruikten ter vervanging van de oem.
Daartoe moet de motor onder de moter uit en gedeeltelijk uit mekaar :-\
Weer enkele dagen werk.
With blonds more fun.

PaulC

• Heavy weight poster
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: 06 februari 2011, 09:01:51 »
Pff hele klus Jo.

Hoe je ons met wat fotoos op de hoogte? ;)
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #336 Gepost op: 06 februari 2011, 21:38:46 »
Vandaag de GSG valdoppen erop gezet. Achterwiel heb ik de paddockstand doppen erop gezet maar die gaan er weer vanaf omdat mijn MT paddockstand niet past icm deze doppen. Ik ga nu de valdoppen bestellen die door de as gaan. De doppen die in het blok zitten heb ik besteld met een zwarte alu plaat.
Voor Blondie heb ik ook een complete set besteld. Vooras, achteras en frame. Voor en achteras werken met een quick mount systeem. Die doppen zijn in 10 seconden gemonteerd en gedemonteerd omdat bij een Duc de paddockstands door de as gaan....waar ook de valdoppen in zitten. De frame valdoppen wilde ik er ook op zetten maar dat is een ander verhaal !!! Die lopen met een as door het frame....dezelfde as waarmee het blok in het frame hangt  :o Deze week dus ff mijn motorlift eronder zetten om het blok te ondersteunen.
Fotos van mijn doppen.......door de flits lijkt het wel of alle onderdelen vies en grijs zijn  ;)

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #337 Gepost op: 07 februari 2011, 19:27:35 »
Vandaag de killers uit de S2 gehaald........... :o :o :o Nou maakt ie wel heel erg veel herrie  ;D :-[
Killers eruit halen ging nog niet zo makkelijk  >:( Heb ze voorheen ook al eruit gehaald maar bij deze zaten ze wel erg vast. Ik had dus al 1 boutje dol gedraaid.
Gelukkig heb ik een heel simpel ding waar ik al een paar keer veel plezier van heb gehad  ;D
http://www.amazon.com/Alden-8430P-Grabit-Damaged-Extractor/dp/B000H6PM32

De GSG bugspoiler heb ik vandaag ook binnen gekregen en gaat er deze week onder.

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #338 Gepost op: 07 februari 2011, 19:38:57 »
ik ben erg benieuwd hoe die spoiler is sta daar ook aan te denken welke heb, je die gespoten moet worden, of de carbon

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #339 Gepost op: 07 februari 2011, 19:54:59 »
Ik heb de carbon. Wilde eigenlijk de ongespoten versie maar deze kon ik lekker goedkoop aan komen  ;) Is nog als nieuw!

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #340 Gepost op: 07 februari 2011, 20:20:35 »
Ik heb de carbon. Wilde eigenlijk de ongespoten versie maar deze kon ik lekker goedkoop aan komen  ;) Is nog als nieuw!

Via eBay of paticulier , via eBay welke verkoper

Baci

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #341 Gepost op: 07 februari 2011, 20:36:06 »
Via het duitse forum. Spoiler had er 2000 km onder gezeten en hij vroeg er 280,- voor. Kost nieuw 320,-. Maar ik heb ooit iets aan hem verkocht en daar had hij 50,- voor aanbetaald en later ging het toch niet door. 50,- heb ik terug gestort met de afspraak dat ik die van de prijs kon aftrekken als hij iets te koop had  ;) Vandaar dat ik dus voor 230,- die spoiler van hem heb over genomen   ;)

kowalski

• Heavy weight poster
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #342 Gepost op: 08 februari 2011, 07:27:36 »
Hmmm, die valdoppen stonden bij mij ook nog op het verlanglijstje, maar als ik het zo zie - en in de servicehandleiding - dan moeten er voor de bevestigingen aan het blok nogal wat delen los waar ik als dubbel linkshandige al de rillingen van krijg  :o . Ik kijk wel of ik het bij een beurtje kan gaan regelen. Het ding moet natuurlijk wel elke werkdag blijven draaien en dan kan ik er beter van af blijven  :-[ . Ik weet wel: nothing ventured, nothing gained, maar hier maar effe niet. Effe gekeken op de site van GSG, rechts aan het blok valt nog wel mee, links lijkt me moeilijker. Ach, nog een kleine 4000 km en dan weer een beurtje bij 23k km, dus dat is een week of 10 - 11.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

ArtStudioG

• Heavy weight poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #343 Gepost op: 08 februari 2011, 10:08:53 »
Ik heb zonet bij mij de LSL valdoppen erop gezet http://www.optitune.nl/crashpad-montage-yamaha-0507-p-51296.html
Zeer stevig materiaal, kan behoorlijk wat gewicht hebben en zeer gemakkelijk en snel te monteren. Ziet er ook nog redelijk stoer uit op onze motor. En perfect thuis geleverd op 3 dagen.
Straks nieuwe banden eronder (Pirelli Angel St) en dan de baan op en scheuren maar. 't Is te zeggen, rijden, bedoel ik.
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

brandenburg

• Stage 2 poster
    • Bekijk profiel
« Reactie #344 Gepost op: 08 februari 2011, 11:33:22 »
Via het duitse forum. Spoiler had er 2000 km onder gezeten en hij vroeg er 280,- voor. Kost nieuw 320,-. Maar ik heb ooit iets aan hem verkocht en daar had hij 50,- voor aanbetaald en later ging het toch niet door. 50,- heb ik terug gestort met de afspraak dat ik die van de prijs kon aftrekken als hij iets te koop had  ;) Vandaar dat ik dus voor 230,- die spoiler van hem heb over genomen   ;)

oke toppie geregeld weer

ik kan op ebay de carbon spoiler niet meer vinden