Auteur Topic: Wat gaan we doen in de winter?  (gelezen 377373 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #345 Gepost op: 08 februari 2011, 11:52:09 »
Effe gekeken op de site van GSG, rechts aan het blok valt nog wel mee, links lijkt me moeilijker. Greetz, kowalski.
Stelt echt niks voor Jan! Rechts 3 imbusbouten en links met een pijpsleutel de 6kant eruit draaien. Rubber afdichtingsring overzetten en met de hand de valdop erin draaien. Is echt alles bij elkaar kwartiertje werk en kan zelfs iemand met 2 linkerhanden  ;) Wel de motor even recht zetten want aan de linkerkant kan er anders olie uitlopen.

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #346 Gepost op: 08 februari 2011, 12:59:32 »
Effe gekeken op de site van GSG, rechts aan het blok valt nog wel mee, links lijkt me moeilijker. Greetz, kowalski.
Stelt echt niks voor Jan! Rechts 3 imbusbouten en links met een pijpsleutel de 6kant eruit draaien. Rubber afdichtingsring overzetten en met de hand de valdop erin draaien. Is echt alles bij elkaar kwartiertje werk en kan zelfs iemand met 2 linkerhanden  ;) Wel de motor even recht zetten want aan de linkerkant kan er anders olie uitlopen.
Oh, die zeskant is er gewoon uit te draaien, dom van mij, ik ging er van uit dat het koppelingsdeksel in z'n geheel los moest  :-[ . Ja, die 3 imbusbouten aan de rechterzijde had ik me in eerste instantie ook al op verkeken, ook daar dacht ik dat het deksel er eerst af moest. Fijn dat ik er hier achter kan komen in plaats van me voor aap te zetten in de werkplaats  ;). Goed, nu nog effe sparen en dan die zes blokken effe voor het seizoen begint, scoren. Bedankt voor de verduidelijking!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #347 Gepost op: 08 februari 2011, 13:13:02 »
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #348 Gepost op: 08 februari 2011, 19:11:44 »
Goed, nu nog effe sparen en dan die zes blokken effe voor het seizoen begint, scoren. Bedankt voor de verduidelijking!

Greetz, kowalski.
Ik wil ze wel mee bestellen Jan. Scheelt weer in de verzendkosten  ;) Misschien dat er nog meer interesse hebben? Dan kan ik weer om korting vragen  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #349 Gepost op: 08 februari 2011, 19:51:11 »
Oeh, Gie, die zijn toch ook wel mooi. Ik had die LSL ook op m'n Bulldog, indertijd. Ik vraag me alleen af wat het crashgedrag zal zijn van de montageset, want er zal een flink moment op die verbinding aan het frame komen en wat zal dat doen met je frame? De GSG-set zit wat dat betreft misschien meer op een plek die qua vervangingsonderdelen wat prettiger is. Of zie ik dat verkeerd?
Optitune zit voor mij wel heel dicht bij huis, Gouda, daar kom ik elke dag langs. Ben er al eens binnen geweest voor een Stebel luchthoorn, maar nog niet gekocht.

Ehm, Bart, ik heb achter wel bobbins zitten voor m'n paddockstand. Zitten die crashpads bij de as dan niet in de weg? Ik neem aan dat dat ook jouw keuze in eerste instantie beïnvloedt heeft om te gaan voor de Kunststoff  Heckständeraufnahme / Schwingenschutz, zoals op de foto is te zien?

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #350 Gepost op: 08 februari 2011, 20:09:03 »
Nee Jan, die zitten niet in de weg!



Ik ging idd voor deze optie omdat ik rode bobbins had en zwarte wilde aanschaffen. Dacht met deze bobbins incl pads goedkoop uit te zijn  :-[ Helaas is de diameter van de bobbins te groot voor de opname van de MT paddockstand en krijg hem dus niet omhoog gedrukt!

Wat betreft de pads van Gie....die kunnen idd minder hebben dan de GSG pads! Waarschijnlijk breken ze af!
Ik heb bij Bruggeman een Duc gezien met zulke pads, die waren geschroefd in het frame en ook afgebroken! Met als gevolg dat alles uitgeboord moest worden.
De GSG pads zijn als beste getest en zeker nu ze sinds vorig jaar geleverd worden met de Sturz deksels, die de eerste 130 kg opvangen, zijn er in mijn ogen geen betere  ;) Wat wel jammer is....de rechter steekt wel erg ver naar buiten als je een S2 uitlaat erop hebt liggen  :( Maar ze zijn daarentegen weer lekker makkelijk tijdens lange ritten....je kunt er ook je benen overheen leggen  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #351 Gepost op: 08 februari 2011, 20:16:05 »
Oeh, Gie, die zijn toch ook wel mooi. Ik had die LSL ook op m'n Bulldog, indertijd. Ik vraag me alleen af wat het crashgedrag zal zijn van de montageset, want er zal een flink moment op die verbinding aan het frame komen en wat zal dat doen met je frame? De GSG-set zit wat dat betreft misschien meer op een plek die qua vervangingsonderdelen wat prettiger is. Of zie ik dat verkeerd?
Greetz, kowalski.

Qua crashgedrag kan je best motor rechtop houden  ;)
Als het om een serieuze crash gaat tegen een degelijke snelheid dan zal geen enkele valprop het houden. We spreken hier over een crash tegen lage snelheid of gewoon in stilstand als de bike overhelt en je'm niet mee kan houden, het neerleggen. De LSL wordt nog eens extra ondersteund door de deksels die erachter zitten en die qua prijs bij vervanging toch wel goedkoper zijn dan een buizenset of tank. Hoe lager de crashpads op je motor staan hoe meer kans dat je tank of luchtfilterdeksels beschadigd geraken. In dat geval moet je hopen dat je stuur niet plooit of afbreekt bij een val.
Ik had op de vorige MT ook die onderste staan en qua montage stelt dit twee keer niks voor. Zelfs ik kreeg dit klaar.
De crashpads vooraan en achteraan hebben mijns inziens niet veel zin of ze moeter echt een heel stuk uitsteken (toch zeker aan de rechtse achterkant, maar eens goed kijken). Uiteindelijk is het de bedoeling om je motor zo snel mogelijk stil te krijgen en hoe meer crashpads, des te langer dat ie doorschuift.
Maar ja, dat is mijn mening en zo heeft ieder zijn mening. Wat is het beste? Zoals reeds gezegd, recht blijven.
Greetz,
Gie
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2011, 20:27:56 door ArtStudioG »
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #352 Gepost op: 08 februari 2011, 20:28:25 »
Heb je helemaal gelijk in Gie  ;D
Maar ik heb hier een setje GSG pads die beschadigd zijn door een schuiver met behoorlijke snelheid! De pad is afgeschaafd, stuurgewichten waren afgeschaafd, eindringen van de Akras waren geschaafd, maar verder totaal geen schade aan de motor!
De GSG pads zitten ook direct op het blok en hebben geen kans om af te breken. De LSL pads zitten bevestigd op een Aluminium houder....en als daar 250 kg op komt dan breekt hij echt af!

Maar zoals je al zegt, beste remedie is om gewoon erop te blijven zitten  ;D

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #353 Gepost op: 08 februari 2011, 20:34:16 »
Ik bedoelde niet dat de bobbins de crashpads in de weg zitten. Ik bedoelde bij het gebruik van je paddockstand. Als je van achteren de paddockstand onder je bobbins wilt draaien, komen dan je haken niet in conflict met de crashpads, omdat de pads net voor je bobbins zitten. De ruimte tussen bobbin en pad is niet zo heel groot en als daar je paddockstand tussendoor moet scharnieren, ben ik bang dat ik ruimte tekort kom. Ik zal morgen eens even proberen door er een nep-pad op de as te drukken en de paddockstand te gebruiken.

Overigens heb ik wel belangstelling voor een gezamenlijke bestelling. Elke euro voordeel is er één - ons bîn zuunig, eeh!

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #354 Gepost op: 08 februari 2011, 20:40:37 »
- ons bîn zuunig, eeh!

Greetz, kowalski.
Volgens mij ben jij Zeeuw van geboorte  ;D
Ik zal het morgen ook proberen...maar ik denk niet dat het problemen oplevert als je Sturzpads en bobbins combineert  :-\
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2011, 21:08:07 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #355 Gepost op: 08 februari 2011, 20:52:31 »
Wat kosten die GSG crashpads eigenlijk?
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #356 Gepost op: 08 februari 2011, 21:04:34 »
€ 136,- voor de pads met zwarte alu plaat en 124,- voor de gewone alu plaat. Ik heb de zwarte omdat ik een zwart blok heb.
Worden geleverd met extra Dämpferkappen.
http://www.gsg-mototechnik.de/00yamaha/yamaha_mt01_rp12/yamaha_mt01_rp12.htm
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2011, 21:06:44 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

kowalski

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 1065
  • He, who has MT-01 friends, is a rich man!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #357 Gepost op: 08 februari 2011, 21:18:04 »
- ons bîn zuunig, eeh!

Greetz, kowalski.
Volgens mij ben jij Zeelander van geboorte  ;D
Ja, ik was van het weekend weer effe in 't heitelân en elke keer als ik dat bord bij Porte Zélande (wat dus helemaal niet in Zeeland ligt, maar in Goeree Overflakkee, gemeente Ouddorp  ::)) voorbij rij, denk ik: ik ben weer thuis.  :-*
Ik woon al meer dan twintig jaar elders, maar Burgh-Haamstede blijft m'n hometown.

Gie, GoParts verkoopt ze ook: 115 voor de set aan het blok, volgens de site RP12, maar die passen ook op een RP18, denk ik. Ik vraag me alleen af of dat dezelfde set is als GSG zelf verkoopt, dus inclusief de verende doppen en die 'innenliegender Dämpferring' erachter. Het ziet er niet hetzelfde uit als bij GSG op de site. En of ze deze set ook in zwart geëloxeerd hebben, staat er niet. De assen zijn even duur als bij GSG. Ik zou ze inderdaad bij GSG zelf bestellen, zoals Baci al aangeeft.

Greetz, kowalski.
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 Stage 1
How will I laugh tomorrow, when I can't even smile today?

ArtStudioG

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 867
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #358 Gepost op: 08 februari 2011, 21:19:04 »
Mooie prijs, misschien dat ik die er in de toekomst ook maar bij zet (ik had ze op de vorige ook al staan, zoals reeds gezegd).
Ideaal voor de verjaardag of valentijn?
Greetz,
Gie
Klik hier voor mijn motorgeschiedenis:
http://www.bikepics.com/members/artstudiog/05mt01/

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaan we doen in de winter?
« Reactie #359 Gepost op: 08 februari 2011, 21:28:38 »
@ Kowalski,

de set die GoParts aangeeft is niet de nieuwe set! Op de rechter valdop is het niet mogelijk om de Dämpferkapp op te zetten! Er zit geen gat in het midden!
Bestellen bij GSG is de beste optie en is niks duurder dan bij GoParts.
Voordeel van de  Dämpferkapp is dat bij omvallen de dop niet beschadigd. Setje nieuwe Dämpferkappe kost slechts 15,- voor 3 stuks. Ik heb een extra setje, zijn universeel en passen ook op de doppen van de Duc van Blondie  ;)

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!