Auteur Topic: Monster  (gelezen 29529 keer)

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Monster
« Gepost op: 13 april 2010, 18:34:15 »
Afgelopen weekend heeft mijn vriendin dan eindelijk de proefrit op de Ducati Monster gemaakt  8)
Ik heb natuurlijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om gelijktijdig ook een proefrit te maken! Wilde eigenlijk de Streetfighter....maar die was er niet als demo  :( Dus heb ik de Monster 1100S met ABS mee gekregen  ;)

Remt en stuurt als de beste maar..........geen Kodo gevoel  :-[ MT is toch ff wat anders  8)

Voor mijn vriendin was het ook wel ff wennen maar zag er wel stoer uit...en ik denk wel dat ie bevallen is  ;)
Alhoewel er binnen nu en een aantal weken een compleet nieuwe Monster komt!
796, blok van de Hypermotard in het frame van de 1100, enkelzijdige ophanging. Dit vanwege de slechte verkoopcijfers van de 1100.

Kan ik me wel iets bij voorstellen....de 1100 die ik mee had kost op 500,- na net zoveel als een MT...en die is al duur!






Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2010, 17:40:54 »
En het was een rode en die rijdt lang niet zo goed als een witte :P

Goed om te beseffen is ook het volgende:
Ducati heeft nu zelfs zijn onderhoud intervallen vergroot naar 20000km. Echter in een recente duurtest van een bekent motorblad was de Ducati nog best redelijk goed, echter qua garage bezoeken was het de slechtste motor die ze ooit hadden getest met een gemiddeld garage bezoek om de 4000km. Dit laatste is dan ook erg vervelend en kan je motorplezier erg bederven! >:(
Ik durf geen multistarda meer te kopen. :-\

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2010, 21:28:45 »
Van de week stond ik met men fietsje aan het stoplicht naast een Ducati???
Het apparaat had een droge koppeling (MT nat, kopp. platen in de olie) . Het geluid wat de koppeling produceerde was voor een dove op afstand nog te horen, een schurend/rammelend geluid. Alsof het apparaat het ogenblikkelijk kon begeven. Dat is niks voor mij.

With blonds more fun.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2010, 19:32:45 »
Klopt Jo, als je dat geluid hoort denk je dat ie elk moment uit elkaar kan vallen  :P

Maar de Monster 696 en de Hypermotard 796, het blok wat dus in de nieuwe Monster komt, hebben een natte plaat koppeling!
Geen rare geluiden dus  ;) Had die 1100 die ik bij had wel  >:(

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

traser

  • Fly weight poster
  • **
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2010, 04:54:40 »
hoi,
mijn dame heeft ook een monstertje 600, leuke fiets en bochtenwerk is lachen als we even van motor ruilen.
na een half jaartje zei ze dat hij inhield bij 160,dat ze een snellere wilde hebben(?) en dat het ze de duc niet hoort als ik naast haar rijdt  ??? 2 MT's is een beetje te mats, dus ik denk dat ze een andere duc wil hebben (voor moederdag ;)).
groetjes
Traser
emotie = gasgeven

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #5 Gepost op: 02 juni 2010, 00:24:11 »
2 weken geleden kwam de eerste Monster 796 bij Ducati Zaltbommel binnen. Was een witte, maar anders dan de 696. 696 is parelmoer wit en de 796 is mat wit, en volgens mijn vriendin veeeel mooier  ;D
Ze wilde nog ff wachten tot de zwarte binnen kwam, die ziet er op de Ducati site ook super uit.
Vanmiddag zijn we gaan kijken.....maar die valt een beetje tegen  >:( 696 is mat zwart en deze glanst iets meer.

Word dus zeer waarschijnlijk toch de mat witte 796  8) Moet wel iets verlaagd worden omdat de 796 3 cm hoger is dan de 696, maar dat word geregeld  ;)

Dragstar heeft ze al verkocht, is aanbetaald, en mag ze van de nieuwe eigenaar blijven rijden tot de nieuwe Duc binnen is  ;D


Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #6 Gepost op: 02 juni 2010, 00:40:07 »
Komt ie deze week niet binnen dan?

Maar hoezo verlaagt worden, ze zit er toch prima op!
Het is geen Dragstar hoor waar je met je knieën over het asfalt sleept, ik zou er eerst zo maar eens op gaan rijden.

En ja, de witte kleurt veel mooier!

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #7 Gepost op: 02 juni 2010, 00:57:59 »
Nee, hij komt deze week niet binnen. Ducati Zaltbommel is de enige in NL die 2 weken geleden de eerste binnen kreeg, en dat was een witte. Vorige week hebben ze een zwarte en een rode binnen gekregen, de witte is al verkocht.

Ze heeft natuurlijk nog 3 offertes lopen. Bij Bruggeman en bij Motortoer in Amsterdam.....maar die hebben nog steeds geen 796 gekregen!

Wat de zithouding betreft, heb je gelijk in. Zei de eigenaar ook al. Maar ze staat met de 696 stabieler en dat vind ze prettiger  ;D
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2010, 08:52:12 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #8 Gepost op: 02 juni 2010, 09:37:31 »
Op een motor moet je niet stil staan maar rijden! Ze zal echt aan die Duc moeten wennen, duurt maar een paaar dagen.  ;)

Als je de rijhoogte gaat weizigen verander je ook de rijgeometrie, rijeigenschappen en grondspeling. Dit is echt zonde van zo'n lekker sturend fietsje! Succes met je aankoop.

P.S. wist je dit?
Citaat
Bestel jouw uitvoering nu bij Moto Breda en de eerste vijf kopers ontvangen een gratis verzorgd fabrieksarrangement naar Bologna! Ervaar de fabriek waar jouw Ducati gebouwd is.

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #9 Gepost op: 02 juni 2010, 13:14:35 »

Maar hoezo verlaagt worden, ze zit er toch prima op!
Het is geen Dragstar hoor waar je met je knieën over het asfalt sleept, ik zou er eerst zo maar eens op gaan rijden.


Ze komt niet met de hakken aan de grond. Zou ze onverhoops ergens langs de weg stoppen en het loopt iets omlaag kiepert ze zo om met de hele handel.
Zou toch zonde zijn van die Duc en die blonde meid.
Enkele cm's omlaag met het zadel geeft een veilig gevoel.

With blonds more fun.

PaulC

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 542
  • Yamaha MT01 What else ?
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #10 Gepost op: 02 juni 2010, 17:13:40 »
Is een verlaagd zadel niet voldoende?
It feeds on gasoline and air. Oil flows in its veins.
It shakes the human soul with its soulbeat.
A beat which is ever changing, in response to human sensuality.
It is not an engine but a vital organ.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #11 Gepost op: 02 juni 2010, 19:48:01 »

Maar hoezo verlaagt worden, ze zit er toch prima op!
Het is geen Dragstar hoor waar je met je knieën over het asfalt sleept, ik zou er eerst zo maar eens op gaan rijden.


Ze komt niet met de hakken aan de grond. Zou ze onverhoops ergens langs de weg stoppen en het loopt iets omlaag kiepert ze zo om met de hele handel.
Zou toch zonde zijn van die Duc en die blonde meid.
Enkele cm's omlaag met het zadel geeft een veilig gevoel.

Tuurlijk niet, motor is laag zat als je maar met de bal van je voet goed bij de grond komt.
Op deze manier kan je altijd wel wat verzinnen. (Ze zou motorlaarsjes met iets hogere hakken kunnen kopen  ;D)
Mijn buurvrouw (164cm) kon net met haar ene teenspitsje bij de grond op der R6, en die wilde haar motor ook niet lager hebben (rijeigenschappen!) en die is echt nog nooit gevallen, maar moest bij elk stoplicht van der zadel af wippen. Het is maar net wat je gewend bent.
Hoe zouden al die mannen op een allroad het dan doen want daar kom ik met mijn 191cm ook niet met beide voeten aan de grond. (BMW GS, Honda Valadero etc.) En die willen nogal eens op oneffen terrein rijden  ;)

eliminator 44

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 2790
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #12 Gepost op: 02 juni 2010, 20:43:08 »
Wat een gehannes. Eerst kijken naar welke kant de weg afloopt, dan schuiven met de kont naar de juiste kant en dan zorgen dat de voet aan de grond komt.
Dit gaat zolang goed tot je onverwachts moet remmen en stilstaat.
Loopt dan de weg of berm af en je hebt de voet  aan de verkeerde kant gezet, dan is de kans groot dat je onder de motor ligt.
Jij hebt het misschien niet meegemaakt maar ik heb het zien gebeuren in ons heuvelig stukje Nederland.
Met mijn MT in orginele toestand kwam ik net met de voeten plat op de grond. 178cm en 75 kg.
Het tegenwoordige zadel heb ik bewust 2 cm dieper geplaatst. Het geeft een veiliger/prettiger gevoel met beide voeten makkelijk aan de grond te komen.
With blonds more fun.

Big Smile

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 3764
  • When good I'm very good, when bad I'm better
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #13 Gepost op: 02 juni 2010, 21:05:00 »
Hier verschillen we dus duidelijk van mening!
Maar als je zijwieltjes gaat promoten kom ik er nog een keer op terug  ;)

Leuk verhaal is ook dat we een keer in de Ardennen in zo'n pitoresk dorpje achter een auto aan het tuffen waren die maar niet op schoot. Onverwachts stopt ze op een vrij stijle helling naar beneden, stap uit en loopt de bakker binnen. Mijn buurman op z'n Fat-Boy stop ook, valk achter de auto, verwachtende dat ze wel door zou rijden.
Gelachen dat we hebben want probeer dan nog maar eens weg te komen op een HD als je geen achteruit hebt en niet van je motor af kunt stappen omdat die niet op zijn jiffy blijft staan. Voor de record hij kon bijna met zijn knieën bij de grond, maar we hebben met drie man zijn HD achteruit moeten duwen.

Baci

  • Heavy weight poster
  • ******
  • Berichten: 4902
    • Bekijk profiel
Re: Monster
« Reactie #14 Gepost op: 02 juni 2010, 21:49:27 »
Wat een gehannes. Eerst kijken naar welke kant de weg afloopt, dan schuiven met de kont naar de juiste kant en dan zorgen dat de voet aan de grond komt.
Dit gaat zolang goed tot je onverwachts moet remmen en stilstaat.
Loopt dan de weg of berm af en je hebt de voet  aan de verkeerde kant gezet, dan is de kans groot dat je onder de motor ligt.
Het geeft een veiliger/prettiger gevoel met beide voeten makkelijk aan de grond te komen.
Helemaal mee eens Jo!
Had gister de reden aan gegeven...maar weer weg gehaald omdat dit een openbaar forum is en dit niet aan de grote klok hoeft!
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2010, 19:47:35 door Baci »

Horsepower is how fast you hit the wall...
Torque is how far you take the wall with you!!!